Oli mennyt omassa pelissä katti tukkoon ja edellinen omistaja oli kylmän viileesti rälläköinyt katin auki
ja kaivanut rautakangella tukokset pihalle. Pikkusta vaille karmiva ääni oli vehkeessä kun se mulle tuli.
Eikä tuommosta temppua olis suikkapääkään arvostanut, joten jotain piti tehdä.
Uusi katti marmoritiskillä kai jotain 850€, KL:ssä 600€, Mätänetissä 400€ ja Saksassa 200€.
Biltemassa e5-leimattu irtokatti 99€. BINGO! Ei ku hakemaan.
Ja hommiin, KL:ästä kävin pakoputkentiivisteet, ei ollu kalliit.
Sitten hallille ja auto ylös. Kunnollisille pukeille, huom!
Putket irti pakosarjoista, 15mm hylsy+jatko. Vanhat tiivisteet roskiin.
Ennen taka-akselia kannatin irti, 13mm hylsy. Akselin kohdalla kannatinkumi irti, sormilla.
Sitten vielä taka-änkkärin kannatin irti, 10m hylsyllä lätkä pois kuminpäästä ja putki solahtaa syliin.
Siinä lepää. Painaa muuten aivan uskomattoman paljon tuo viimeinen vaimennin.
Siinä vanha katinkuori. Tuo sisäänrakennettu mutka haittaa hommaa hieman, mutta ei hätää.
Bilteman tarvikekatti on hieman lyhyempi, joten mutkan mahtuu rakentamaan "ihan ite".
Eli näin, tallinlattialta löytyi pätkä 60mm taka-akselin ylitysputkea. Siitä sitten.
Tarkimmat sitoo/hitsaa/naulaa koko putkiston pöytään kiinni, ei muutu mitat palastellessa. Ite heppasin ensin ja kävin sovittamassa, ei ihan helppoa sekään.
(Sanoinhan minä jo, että se takavaimentaja painaa?)
Pikku muutoksella oikea suunta löytyi ja saumat sai hitsata umpeen.
Nyt vaan koko höskä takaisin autoon. Muista ne uudet tiivisteet.
Koeajon paikka. Äänet mallia siviili, haalarit pesukoneeseen ja kotio.
Kun/jos leimaukko painaa syksyllä märän leiman kuiviin papereihin niin mie oon säästäny tonnin?
Siellä se rönöttää, niinku olis aina ollu. Ei se sen tukkosemmalta tuntunu ajossa, nou hätä.
ja kaivanut rautakangella tukokset pihalle. Pikkusta vaille karmiva ääni oli vehkeessä kun se mulle tuli.
Eikä tuommosta temppua olis suikkapääkään arvostanut, joten jotain piti tehdä.
Uusi katti marmoritiskillä kai jotain 850€, KL:ssä 600€, Mätänetissä 400€ ja Saksassa 200€.
Biltemassa e5-leimattu irtokatti 99€. BINGO! Ei ku hakemaan.
Ja hommiin, KL:ästä kävin pakoputkentiivisteet, ei ollu kalliit.
Sitten hallille ja auto ylös. Kunnollisille pukeille, huom!
Putket irti pakosarjoista, 15mm hylsy+jatko. Vanhat tiivisteet roskiin.
Ennen taka-akselia kannatin irti, 13mm hylsy. Akselin kohdalla kannatinkumi irti, sormilla.
Sitten vielä taka-änkkärin kannatin irti, 10m hylsyllä lätkä pois kuminpäästä ja putki solahtaa syliin.
Siinä lepää. Painaa muuten aivan uskomattoman paljon tuo viimeinen vaimennin.
Siinä vanha katinkuori. Tuo sisäänrakennettu mutka haittaa hommaa hieman, mutta ei hätää.
Bilteman tarvikekatti on hieman lyhyempi, joten mutkan mahtuu rakentamaan "ihan ite".
Eli näin, tallinlattialta löytyi pätkä 60mm taka-akselin ylitysputkea. Siitä sitten.
Tarkimmat sitoo/hitsaa/naulaa koko putkiston pöytään kiinni, ei muutu mitat palastellessa. Ite heppasin ensin ja kävin sovittamassa, ei ihan helppoa sekään.
(Sanoinhan minä jo, että se takavaimentaja painaa?)
Pikku muutoksella oikea suunta löytyi ja saumat sai hitsata umpeen.
Nyt vaan koko höskä takaisin autoon. Muista ne uudet tiivisteet.
Koeajon paikka. Äänet mallia siviili, haalarit pesukoneeseen ja kotio.
Kun/jos leimaukko painaa syksyllä märän leiman kuiviin papereihin niin mie oon säästäny tonnin?
Siellä se rönöttää, niinku olis aina ollu. Ei se sen tukkosemmalta tuntunu ajossa, nou hätä.
Comment