E39 Touring, rekisterikilvenvalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aaronp
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 906
    • Pirkanmaa

    E39 Touring, rekisterikilvenvalo

    Nyt on sellainen ongelma että takarekisterikilven valot sekoilee rankasti, nappasin valot irti ja polttimon pidikkeet on mädäntynyt ihan täysin joten ne ei anna riittävää kontaktia polttimolle ja ovat muutenkin niin surkeassa kunnossa että putsaaminen ei auta kun niistä on palasiakin irti. Soittelin KL-Varaosiin ja he ovat sitä mieltä että niitä valoja ei myydä erikseen vaan pitää ostaa koko se kahva. Noh, voisin kyllä ostaa kahvankin mutta heidän mukaansa niitä ei ole kuin kromisia (?!) ja koska mulla se on ainakin musta niin en myöskään shadowline autoon mitään kromikahvoja rupee laittamaan.

    Joten, onko kellään mitään villiä veikkausta tai kokemusta siitä että mistä siihen saisi ostettua joko ne valot erikseen tai sitten koko kahva osan pohjamaalissa. Toki, jos alkup. värisenä löytäs vaikka purkuautosta niin sehän olis lottovoitto. Tuntuu vaan hieman tyhmältä uusia koko kahva kun kyse on kuitenkin siinä olevista valoista. Auton väri on siis Black Sapphire Metallic (475).

    Koitin googletella purkaamoja ja varaosahakuja mutta missään ei näyttänyt olevan purussa E39 tourinkeja.
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8094
    • Willähde

    #2
    "Kahva"? Eikös tuossa ole täysin sama periaate kuin sedanissa? Oliko sinulla siis kädessä polttimoiden lisäksi se läpinäkyvä pesä?
    Ja niitä ei KL-varaosista saa vai? Ymmärsinkö oikein?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • aaronp
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 906
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by peltone View Post
      "Kahva"? Eikös tuossa ole täysin sama periaate kuin sedanissa? Oliko sinulla siis kädessä polttimoiden lisäksi se läpinäkyvä pesä?
      Ja niitä ei KL-varaosista saa vai? Ymmärsinkö oikein?

      Kyllä, kädessä oli siis just se läpinäkyvä pesä. Soitin KL:ään ja piiiiitkän tutkiskelun jälkeen totesivat että se on ostettava koko "kahva" joka on siis tämä osa joka merkin ja rekisterikilven välissä.

      Mustakin tuntuu järjettömältä että näin olisi mutta usko on aika vähissä kun herrat vakuuttivat että näin on ja kaikenlisäksi se kahva olis krominen

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8094
        • Willähde

        #4
        Voisin väittää että ei pidä paikkaansa. Kun se sinulla on kädessä yhtenä osana niin katsot siitä sen osanumeron ja saat sen erikseen marmoritiskiltä á n. 10€.
        Ovissa on ne "katuvalot" ja mielestäni nuo ovat samanlaisia. Itse olen ostanut erikseen siis tuollasen oven alareunaan.

        Nopealla realoemilla en sitä vielä löytänyt mutta eiköhän se kohta löydy.
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7035
          • Uusikaupunki

          #5
          Sedanissa ainakin saa sen koko mötikän missä on polttimo kiinni ja maksaa jotain 4e tjsp marmorilla. Enkä näe kyllä estettä miksei touringiinkin saisi:



          Osa numero 4.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • aaronp
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 906
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by peltone View Post
            Voisin väittää että ei pidä paikkaansa. Kun se sinulla on kädessä yhtenä osana niin katsot siitä sen osanumeron ja saat sen erikseen marmoritiskiltä á n. 10€.
            Ovissa on ne "katuvalot" ja mielestäni nuo ovat samanlaisia. Itse olen ostanut erikseen siis tuollasen oven alareunaan.

            Nopealla realoemilla en sitä vielä löytänyt mutta eiköhän se kohta löydy.
            Realoemista nopeesti itekkin vilkasin mutta ei näkynyt, jos samat valot on käytössä noissa oven alaosassa olevissa valoissa niin sittenhän homma muuttui helpoksi, erittäin paljon kiitoksia vinkistä!

            Ajan huomena maahantuojan pihaan ja nappaan sen valon irti ja marssin se lapasessa tiskille. Komiaa jos tällä selvitään kun kyse on lähinnä ärsyttävästä ongelmasta kun rek.kilven valot ovat ledit ja nyt huonon kontaktin vuoksi ne vilkkuvat kuin hinaajadiskon strobot kun auto on käynnissä

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8094
              • Willähde

              #7
              Juu pitäs olla samat ja Cell tuossa laitto lisäapujakin.
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7035
                • Uusikaupunki

                #8


                On se sittenkin hiukan erilainen sedanissa. :think
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 1310
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by aaronp View Post
                  Nyt on sellainen ongelma että takarekisterikilven valot sekoilee rankasti, nappasin valot irti ja polttimon pidikkeet on mädäntynyt ihan täysin joten ne ei anna riittävää kontaktia polttimolle ja ovat muutenkin niin surkeassa kunnossa että putsaaminen ei auta kun niistä on palasiakin irti. Soittelin KL-Varaosiin ja he ovat sitä mieltä että niitä valoja ei myydä erikseen vaan pitää ostaa koko se kahva. Noh, voisin kyllä ostaa kahvankin mutta heidän mukaansa niitä ei ole kuin kromisia (?!) ja koska mulla se on ainakin musta niin en myöskään shadowline autoon mitään kromikahvoja rupee laittamaan.

                  Joten, onko kellään mitään villiä veikkausta tai kokemusta siitä että mistä siihen saisi ostettua joko ne valot erikseen tai sitten koko kahva osan pohjamaalissa. Toki, jos alkup. värisenä löytäs vaikka purkuautosta niin sehän olis lottovoitto. Tuntuu vaan hieman tyhmältä uusia koko kahva kun kyse on kuitenkin siinä olevista valoista. Auton väri on siis Black Sapphire Metallic (475).

                  Koitin googletella purkaamoja ja varaosahakuja mutta missään ei näyttänyt olevan purussa E39 tourinkeja.
                  Ei tainnut osata kl:ssä lukea oikein noita sivuja.



                  Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                  Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                  Comment

                  • JonasG
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 2160
                    • Porvoo/Helsinki

                    #10
                    Tourinkiin saa koko kahvan valojen kera Laakkoselta ja muistaakseni se oli pohjamaalissa eikä ollut mikään kauhean hintainen kun omaani vaihdoin joskus.

                    Edit: mukaan tulee myös mikrokytkin, muistaakseni osia ei voinnut ostaa erikseen vaan se on se koko kahva ostettava.
                    Last edited by JonasG; 12-08-2009, 22:00.

                    Comment

                    • Matula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1706

                      #11
                      Originally posted by aaronp View Post
                      Koitin googletella purkaamoja ja varaosahakuja mutta missään ei näyttänyt olevan purussa E39 tourinkeja.
                      Soitappa Autiolle, linkki.

                      Comment

                      • jms-btcf
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 696
                        • Tampere

                        #12
                        Tuli joskus vaihdettua sama osa ja ilman listaa ei runkoa ollut varaosalistalla, otin maalaamattoman ja vaihdoin alkuperäisen listan uuteen runkoon. Mukaan taisi tulla myös eriste/tiiviste rungon ja luukun väliin, hinta kaikkineen ~50€ merkkiliikkeessä
                        e61 535d

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Miten tuo lista valoineen lähtee irti?

                          Comment

                          • M535iM
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2006
                            • 60
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Miten tuo lista valoineen lähtee irti?
                            Touringin ohje; Työkaluboxi pois, sitten 9 ristipäruuvia pois, lasiluukun kun avaan niin sieltä lasiluukun lukon luota peitelevy nostamalla ylöspäin pois ja sen alta parit ristipää ruuvit pois, sitten se huomio/kontin valo pois, sitten kokeilee nätisti alkaa irroittaa luukun paneelia pois, siellä on pari muoviklipsiä vielä pitämässä sitä kiinni luukun alareunasta (samoja jotka on myös ovipahveissa).
                            Itsellä oli jääny 1 ristiruuvi kiinni ja ai perkule ku ihmettelin että mikä siellä on, eli tarkkana että kaikki ruuvit on pois!!

                            Sitten se kahvaosa, eli se on neljallä 10 millin mutterilla kiinni (vaatii muistaakseni syvemmän hylsyn ja lyhyen jatkon) ja voin sanoa että vastapuolen ruuviosat tulee korkkaa läpi siitä kahvaosasta irti, eli uuden kahvaosan joutuu investoimaan, yritin strittailla pari päivää aikaisemmin crc:tä muutamaan otteeseen niihin muttereihin kun lueskelin ettei ne ehjänä lähde, mutta ei lähtenyt silläkään.

                            Vaihoin vanhan korinvärisen listan siihen uuteen kahvaosaan, se oli helppo nakki kun nätisti irroitti ne "kynnet" yksitellen.

                            Viikko sitten tehneenä homma aikas tuoreessa muistissa!

                            Jotain ohjetta varmaan unohtui, mutta saa kysellä lisää niin sitten muisti taas virkistyy!
                            316 -77 (1982->1986)
                            325 -86 (1986->1987)
                            m535i -86 (1987->2007)
                            528it -01 (2007->

                            Comment

                            Working...
                            X