memebuy23buy

e39 530d ecun vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cossie
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 8
    • Nurmes

    e39 530d ecun vaihto?

    Pystyykö moottorinohjausyksikön vaihtamaan heittämällä ilman koodailuja, jos molemmissa boxeissa on sama boschin numero?

    Vai onko tuo boxi jotenkin kytköksissa ajonestoon?

    Entäs onko manuaalin- ja automaattilaatikollisen moottoriohjauksen softissa eroa / tunnistaako ne jotenkin päällepäin?
    ex 530D -01 M-Sport
    E92 330D X-Drive
  • 500sarjalainen
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 136
    • Seinäjoki

    #2
    Viisaammat vastatkoon tuohon että pystyykö heittämällä vaihtaan, uskoisin että ei mutta softissa on kyllä eroa.
    Manuaalilaatikkoisen softa toimii automaatissa muuten mutta se ei ymmärrä cruisea eikä kick-downia.

    Siitä vaan päivittämään . Oma auto seisoo nyt katoksessa tyhjänpanttina pieleen menneen päivityksen vuoksi.

    Mutta toivoa on sano Voimaa.com

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #3
      Käsi pystyyn joka on päivittäny ecun mykäksi...

      Jaahas, mitä ne siellä meinas? Ajaa heidän laitteillaan kokonaan uuden softan sisään vai?
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • 500sarjalainen
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 136
        • Seinäjoki

        #4
        Joo, tuo voimaa.com on se viimeinen toivo ennen uuden boxin tilaamista.
        Koitetaan nyt vielä joitakin kikkoja tässä v-lopun aikana. Eihän tässä kauheesti ole hävittävääkään.

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4927
          • Kotka

          #5
          Originally posted by Thuppu View Post
          Käsi pystyyn joka on päivittäny ecun mykäksi...
          En nosta tässä kohtaa kättä pystyyn vaan sanon että olen antanut tekohengitystä parille kuolleelle DDE:lle. "jonkun päivittäjän" jälkiä korjaillut

          Originally posted by Thuppu View Post
          Jaahas, mitä ne siellä meinas? Ajaa heidän laitteillaan kokonaan uuden softan sisään vai?
          Eipä onnistu ihan tosta noin vain tuo kikka
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            #6
            Originally posted by 500sarjalainen View Post
            Viisaammat vastatkoon tuohon että pystyykö heittämällä vaihtaan, uskoisin että ei mutta softissa on kyllä eroa.
            Manuaalilaatikkoisen softa toimii automaatissa muuten mutta se ei ymmärrä cruisea eikä kick-downia.

            Siitä vaan päivittämään . Oma auto seisoo nyt katoksessa tyhjänpanttina pieleen menneen päivityksen vuoksi.

            Mutta toivoa on sano Voimaa.com
            Käytetyn DDE/DME:n ymppääminen tuoreempiin autoihin on työlästä. Eli EI toimi automaatin tai manuaalin heittämällä vaikka olisi sama loota koneen perässä...
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Cossie
              Newbiemmer
              • Oct 2006
              • 8
              • Nurmes

              #7
              Jep Jep.


              Eipä sitten kokeilla edes hommata kyseistä "vakio" boxia.


              Mulla onneks auto liikkuu, mutta hivenen häiritsee lievät jyrinät, jos lähtee nelosella tai vitosella väännättämään liian alhaisilta kierroksilta.

              Kahdella eri lastulla tekee saman.

              Autoon on vaihdettu kaksoismassavauhtipyörä, moottorin tukikumit, kardaanin tukilaakeri ja vakionopeusnivel sekä rättinivel tuloksetta.

              Kummallakaan softalla ei pitäis tulla liikaa vääntöä, mutta tiedä nyt sitten...:think


              Pitänee viedä rullille, että näkee mitä siellä on tai yrittää hommata vakio softa jostain...
              ex 530D -01 M-Sport
              E92 330D X-Drive

              Comment

              • levis69
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 186
                • Etelä-Savo

                #8
                Ajonesto vaatii ohjelmoinnin... korjatkaa jos olen väärässä!!
                E63 M6

                "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

                ex:
                e21 323i
                e30 316
                e30 M3
                e34 524td
                e34 520i
                e39 530da
                e39 540i 6v.
                E61 535d

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by Dunky View Post
                  En nosta tässä kohtaa kättä pystyyn vaan sanon että olen antanut tekohengitystä parille kuolleelle DDE:lle. "jonkun päivittäjän" jälkiä korjaillut



                  Eipä onnistu ihan tosta noin vain tuo kikka
                  Ok, viitsitkö valaista miten ton voi saada henkiin..? Ja toisaan ihan sääntöjen mukaan tuo yritettiin päivittää. Laatikon softan ajo meni sisään ok kun se ensin laitettiin.

                  Edit. taas Dunky sulla on priva täynnä.
                  Last edited by Thuppu; 15-08-2009, 21:14.
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • jms-btcf
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 696
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Cossie View Post
                    Mulla onneks auto liikkuu, mutta hivenen häiritsee lievät jyrinät, jos lähtee nelosella tai vitosella väännättämään liian alhaisilta kierroksilta.
                    Kuulematta minkälaisesta jyrinästä on kyse voi melkein sanoa että se on "normaalia" - vauhtipyörän jouset pohjaa. Saman saat aikaiseksi vakioväännöilläkin, lisäväännöillä helpommin. Älä väännätä niin alhaalta että jyrisee...
                    e61 535d

                    Comment

                    • Cossie
                      Newbiemmer
                      • Oct 2006
                      • 8
                      • Nurmes

                      #11
                      Originally posted by jms-btcf View Post
                      Kuulematta minkälaisesta jyrinästä on kyse voi melkein sanoa että se on "normaalia" - vauhtipyörän jouset pohjaa. Saman saat aikaiseksi vakioväännöilläkin, lisäväännöillä helpommin. Älä väännätä niin alhaalta että jyrisee...

                      En kyllä muista kuulleeni sitä jyrinää tai pitäisikö puhua ravistuksesta silloin kun auto oli vielä vakio.

                      Jotenkin vaan menee maku dieselillä ajamisesta, jos pitää vielä reilun satasen nopeuksissa tiputtaa neloselle rivakammissa ohitustilanteissa tai kasikympin nopeuksissa rueta ettimäään nelosta pienempää saatikka sitten että varoa kokoajan painamasta sitä pedaalia liian syvälle ellei vaihda pienemmälle.
                      ex 530D -01 M-Sport
                      E92 330D X-Drive

                      Comment

                      • jms-btcf
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 696
                        • Tampere

                        #12
                        Joo no ei noissa nopeuksissa (ja kierroksilla) pitäisi olla tarvetta vauhtipyörän takia vaihtaa pienempää, kierroksia taitaa kuitenkin olla noissa esimerkeissä parin tonnin pintaan. Ehkä vääntöä vaan sitten on niin paljon että se on liikaa "normiajollakin" sun vauhtipyörälle.
                        Oliko uusi vauhtipyörä marmoritiskiltä ja kenen tekemä ohjelmointi/lastu?
                        e61 535d

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4927
                          • Kotka

                          #13
                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Edit. taas Dunky sulla on priva täynnä.
                          Eikä ole
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • Cossie
                            Newbiemmer
                            • Oct 2006
                            • 8
                            • Nurmes

                            #14
                            Originally posted by jms-btcf View Post
                            Joo no ei noissa nopeuksissa (ja kierroksilla) pitäisi olla tarvetta vauhtipyörän takia vaihtaa pienempää, kierroksia taitaa kuitenkin olla noissa esimerkeissä parin tonnin pintaan. Ehkä vääntöä vaan sitten on niin paljon että se on liikaa "normiajollakin" sun vauhtipyörälle.
                            Oliko uusi vauhtipyörä marmoritiskiltä ja kenen tekemä ohjelmointi/lastu?
                            Joo...siellä reilussa 2000 mennään noissa nopeuksissa.

                            Vauhtipyörä on hommattu marmoritiskiltä. Ekasta softasta ei ole tarkkaa tietoa kenenkä tekemä. Eräs klubilainen sen laittoi kaapelilla...

                            Toinen juotettava lastu on tuolta: http://www.tuning-chip.at

                            Hivenen epäilyttää kans tuokin kardaanin tukilaakeri...melko meltoa evästä se kumi siinä ympärillä...tai sit kardaanin linjaus ei ole kohdallaan, kun esim. vaihteiston tukikumia ei ole vahdettu, mutta moottorin kumit on. :think
                            ex 530D -01 M-Sport
                            E92 330D X-Drive

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4927
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by Thuppu View Post
                              Ok, viitsitkö valaista miten ton voi saada henkiin..? Ja toisaan ihan sääntöjen mukaan tuo yritettiin päivittää. Laatikon softan ajo meni sisään ok kun se ensin laitettiin.

                              Edit. taas Dunky sulla on priva täynnä.
                              Tämäkin ECU on nyt sitten elävien kirjoissa
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              Working...
                              X