Eli autolla ajettu noin 200tkm ja vaihteet alkaneet tökkimään etenkin 1 ja 2 vaihde. Vaihteen saa kyllä päälle aina mutta voimaa pitää käyttää paljon enemmän mitä aikaisemmin ja ikävää ääntä myös pitää mielestäni vaihdelaatikossa. Kun autoa liuttaa vapaalla todella hitaasti eteenpäin ja laittaa esim. 2 vaihdettä päälle niin kardaanin(?) seudulta kuuluu tymähdys aina kun vaihdetta käyttää "hollilla", mutta ei laita päälle. Vaike selittää, mutta ikään kuin käyttää vaihdetta huulilla, mutta ei päälle asti nii tymähdys kuuluu. En tiedä onko tuo mikään vika, mutta alkoi vain mietityttämään kun koitin paikantaa nuita vaihteiston kolinoita. Kytkin on luistanut autossa todella kauan aikaan, mutta hiukan vain jonka huomaa "kovassa käytössä". Voiko kulunut kytkin aiheutta tuon kolinan? Itse olen ajanut autolla noin 50tkm eikä sinä aikana ole vaihdettu laatikko/peräöljyjä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
528i e39 1996 vaihteisto/kytkin ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by kaol View PostSen suuremmin laatikkotekniikkaa tuntematta voisin väittää, että 1. ja 2. vaihteiden synkrot on rikki.
Laatikkoa ei kannata alkaa korjaamaan, kun ehjän ja toimivan saa purkuautosta halvemmalla.
Kuulostaa kalliilta jokatapauksessa. Pitää varmaan käyttää huollossa autoa, jos saisivat paikannettua vikaa ja selviäis ilman suurempaa laatikkoremppaa. Voisikohan laatikko/peräöljyjen vaihdosta olla apua ongelmaa?
Comment
-
-
Originally posted by arzi View PostMitähän prosessi maksoi? Oliko muita oireita?
Oireet oli että vaihteet takelsi varsinkin kylmänä, kytkinpoljin pirun jäykkä, kytkin luisti, ryömintä kytkimellä ei juurikaan onnistunut vaan tärisi niin pirusti ja meinasi sammua.
Mulla kuuluu kans tuo tömähdys perästä mutta kytkimen vaihto ei auttanut. Kardaanin rättinivel ja tukilaakeri tarvis pistää vaihtoon seuraavaksi sen asian tiimoilta.Last edited by Bouma; 23-08-2009, 17:19.
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View Post411€ Autokeskuksella sis. Kytkinpaketti(levy+asetelma+painelaakeri)+painelaa kerin jousi ja pakoputken tiivisteitä sekä kytkinakselin rasvaus ja hinnassa on BCF -10% alennus.
Oireet oli että vaihteet takelsi varsinkin kylmänä, kytkinpoljin pirun jäykkä, kytkin luisti, ryömintä kytkimellä ei juurikaan onnistunut vaan tärisi niin pirusti ja meinasi sammua.
Mulla kuuluu kans tuo tömähdys perästä mutta kytkimen vaihto ei auttanut. Kardaanin rättinivel ja tukilaakeri tarvis pistää vaihtoon seuraavaksi sen asian tiimoilta., sain taas vahvistusta seikalle et kytkin on lopuillaan kun poljin on jäykkä/raskas.
Comment
-
Comment