Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dA ohjaustehostin ongelmaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PAOK
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 20
    • Vantaa

    E39 530dA ohjaustehostin ongelmaa..

    530dA vm 2003 ohjaustehostin ääntää oikealle käännettäessä, eritoten rampeissa nopeuksissa 50-80 km/h. Ongelma hävisi nesteen lisäyksen myötä, mutta taas sama jurina alkoi n 1kk lisäyksen jälkeen.

    Onko vastaavanlaisia ongelmia ilmennyt muilla?

    - Tehostaja entinen? :think
    - hihnat/rullat?
    - nesteet?

    Onko pumppu vaihtosa/saako varaosaliikkeistä vai onko BMW merkkikorjaamo ainoa paikka?

    Kiitos jo etukäteen!
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    Jos vika on tehostimessa/pumpussa, niin luulisi sen ääntävän eniten kun rattia kääntää pysähdyksissä. Kuuluuko silloin ääntä? Jos ääni kuuluu vain ajon aikana, niin voisiko vika ollakin muualla, esim. etupyörän laakerissa?

    Saksan eBayssa myydään uusia tarvikepumppuja alle 150 eurolla. Mutta laatu/kestävyys on arvoitus...
    E39 528iA

    Comment

    • Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1482
      • Porvoo

      #3
      Ilmeisesti sulla vuotaa/haukkaa ilmaa jo sitten pikkaisen nestettä ulos jos joudut lisäämään. Ainakin omassa se oli muistaakseni lauhdutinputken stefa kun vuosi. Se kyllä alkaa jonkin ajan kuluessa vuotamaan reippaammin ja sen jo huomaa sieltä. Vaihto osa oli muistaakseni se koko alumiini "kierukka" Oli muistaakseni joku 80-100€ osa?
      Last edited by Rale; 19-08-2009, 21:44.

      Comment

      • Kähmy
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 422
        • Kempele

        #4
        Omassani alkoi ulina ja mongerrus juuri lähestyttäessä "ääripäitä", auto oli 520iaT olisko ollut 2003 liisari. Meni takuuseen, sanoivat että oli "raidetangossa valuvika" tms, oli kuulemma ollut ihan p*skana, tosin ajoin tuolla noin 4000km, kun alkoi ulista kun lähdettiin pihasta kohti Legolandia, DOH!

        Eli itse pumppu oli kai ollut ihan kunnossa.

        EDIT: Ja ei vuotanut yhtään.

        -Kähmy
        e46 325xi
        Yamaha FZR 1000 EXUP
        ex-e39 530i Touring

        Comment

        • PAOK
          Newbiemmer
          • Jul 2009
          • 20
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by TJJ View Post
          Jos vika on tehostimessa/pumpussa, niin luulisi sen ääntävän eniten kun rattia kääntää pysähdyksissä. Kuuluuko silloin ääntä? Jos ääni kuuluu vain ajon aikana, niin voisiko vika ollakin muualla, esim. etupyörän laakerissa?

          Saksan eBayssa myydään uusia tarvikepumppuja alle 150 eurolla. Mutta laatu/kestävyys on arvoitus...
          Pumppu pitää myös surinaa kun kääntää ääriasentoon paikallaan ja ajaessa tosiaan "hurinaa" jos vähänkin reippaamin mutkaan ajaa.

          Ilmeisesti ZF:n OE pumppu mitä noissa käytetty? Millainen homma vaihtaa?:think

          etupyörän laakeri vika pois suljettu.

          Comment

          • PAOK
            Newbiemmer
            • Jul 2009
            • 20
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by Rale View Post
            Ilmeisesti sulla vuotaa/haukkaa ilmaa jo sitten pikkaisen nestettä ulos jos joudut lisäämään. Ainakin omassa se oli muistaakseni lauhdutinputken stefa kun vuosi. Se kyllä alkaa jonkin ajan kuluessa vuotamaan reippaammin ja sen jo huomaa sieltä. Vaihto osa oli muistaakseni se koko alumiini "kierukka" Oli muistaakseni joku 80-100€ osa?
            Uskoisin näin. Ongelmat viittaavat juuri vuotoon, sillä eihän nestettä pitäisi tarvita lisäillä?

            Comment

            • PAOK
              Newbiemmer
              • Jul 2009
              • 20
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Kähmy View Post
              Omassani alkoi ulina ja mongerrus juuri lähestyttäessä "ääripäitä", auto oli 520iaT olisko ollut 2003 liisari. Meni takuuseen, sanoivat että oli "raidetangossa valuvika" tms, oli kuulemma ollut ihan p*skana, tosin ajoin tuolla noin 4000km, kun alkoi ulista kun lähdettiin pihasta kohti Legolandia, DOH!

              Eli itse pumppu oli kai ollut ihan kunnossa.

              EDIT: Ja ei vuotanut yhtään.

              -Kähmy
              Oliko nestettä hävinnyt säiliöstä? Miten raidetangon valuvika vaikutta tehostajan toimintaa? ts. pumpun surinaan?

              Comment

              • Janne-90
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 246
                • Naantali

                #8
                mulla on aika samanlainen vika et kuuluu oikealle päin kääntäes.. vasemmalle jos tekee saman ei kuulu mitään. hiukan ehkä parani ku lisäsin nestettä.. letku vähän vuosi ennen pumppua.. ilmattu on.. vika vois olla vikana ? edellises katsastukses sanottiin et vasemman raidetangon sisäpäässä pienen pieni välys voisko se vaikuttaa ? etupyörän laakerit on vaihdettu 30tkm sitten.. ei ole laakeri vika. ajattelin et se olis hihnan kiristin mut sittenhän se tekis sitä myös toiseen suuntaan eikä välttämät laturi latais kunnolla.

                Comment

                • Nippe-
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 115
                  • Vantaa

                  #9
                  Samanlaista vikaa on itselläkin, eli oikealle vähänkin kovemmassa vauhdissa kääntyessä pitää kummallista "ulinaa", vasemmalle kääntyessä ei mitään ääntä. Laakeria itsekkin epäilin, mutta edellisessä huollossa syynäsivät laakerit ja sanoivat että ei ainakaan sieltä voi ääni kuulua.

                  Täytyy tuota nesteen lisäystä kokeilla jos vaikka auttaisi, näyttäisi ainakin jostain hiukan vuotavan. Mitä olette sinne tunkeneet vai onko ihan sama mitä ohjaustehostinöljyä sinne laittaa?
                  E39 530dA ///M-Sport -00
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=192407

                  Comment

                  • Väiski
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 412
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Vaimon autossa oli sama vika. Tehostimen letkussa oli reikä ja hörppäs ilmaa tai jotakin ja tosin kyllä se vuoti sitten lopussa jo nestettä maahan. Ratkaisuna oli vaan vaihtaa uus letku ja rupes pelittämään. Piti aikaa kovaa meteliä kun ratti oli ääriasennossa.
                    "horsepower sells cars, torque wins races"
                    F10 M550dx 470/900

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎