Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d turbon vaihto 2556->2260

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    e39 530d turbon vaihto 2556->2260

    Morjesta! Omistan -99 vuoden 530d bemarin, tällä hetkellä autossa virisofta 239hv/529nm, vakio vanha ahdin on jo alkanu sen verran ulisemaan että ei jaksa enää sitä kuunnella joten turbon vaihto ois edessä. Kauaas tommone vakio 2556 ahdin siinä uutena kestäisi jos ostaisin, vai onko fiksumpaa ostaa suoraan tuo M57N koneissa käytettävä garretin gt2260V joka on riittävämpi ahdin virisoftalliseen autoon? Foorumilla eräällä tyypillä myynnissä 22tkm ajettu M57N ahdin sopivaan hintaan ja siinä lukee että sähköohjauksella, mitäs se käytännössä tarkoittaa? Vaatiiko minkäverran modaamista ja mitä tarvii modata? Onko kuinka hankala projekti? Onko noita 2260 ahtimia myös normaalilla alipaine ohjauksella olevia? Puhun varmaan jo läpiä päähän mutta valaiskaa hieman ne jotka tietää tai on suorittanut kyseisen vaihdon? KIITOS JA KUMARRUS
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    #2
    oisko kellään vinkkejä?
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm

    Comment

    • Jaska.T
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1535
      • TaNpere

      #3
      Laita hakusanaksi 2260 ja ala lueskelemaan vanhoja topickeja. Löytyy aika hyvin juttua jos tehdyistä päivityksistä.

      G30 530e Msport
      -------------------------------------------------
      F30 330e Msport
      E60 525d Msport LCI
      E39 530d Touring
      Ex E46 320i coupé
      Ex AC Schnitzer S5 3.0d
      Ex ALPINA B6
      Ex E34 525i Touring
      Ex E36 328i Coupe
      Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
      Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
      Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
      Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
      Never Drive Faster Than
      Your GuardianAngel Can Fly

      Comment

      • Simpel
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 405

        #4


        Tuossa on jos jaksat lukee

        Comment

        • tigu
          BTCF Member
          • May 2006
          • 947
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Marko.K View Post
          Morjesta! Omistan -99 vuoden 530d bemarin, tällä hetkellä autossa virisofta 239hv/529nm, vakio vanha ahdin on jo alkanu sen verran ulisemaan että ei jaksa enää sitä kuunnella joten turbon vaihto ois edessä. Kauaas tommone vakio 2556 ahdin siinä uutena kestäisi jos ostaisin, vai onko fiksumpaa ostaa suoraan tuo M57N koneissa käytettävä garretin gt2260V joka on riittävämpi ahdin virisoftalliseen autoon? Foorumilla eräällä tyypillä myynnissä 22tkm ajettu M57N ahdin sopivaan hintaan ja siinä lukee että sähköohjauksella, mitäs se käytännössä tarkoittaa? Vaatiiko minkäverran modaamista ja mitä tarvii modata? Onko kuinka hankala projekti? Onko noita 2260 ahtimia myös normaalilla alipaine ohjauksella olevia? Puhun varmaan jo läpiä päähän mutta valaiskaa hieman ne jotka tietää tai on suorittanut kyseisen vaihdon? KIITOS JA KUMARRUS
          Jos uuden ahtimen meinaat niin ehdottomasti 2260..ei nimittäin hinnoissa ole kuin +-200e eroa.Tai toinen vaihtoehto on lähettää vanha-ahdin virtalaracingille,vaidossa saat modatun vakioahtimen joka vastaa gt2260..ja ahtimeen saa uuden takuun.Eikä tarvi öljyputkia/ahtoputkea ostella/modailla.Omassa on virtalan ahdin ja upeasti on toiminut.
          Ja tuo sähköohjaus tarkoittaa hukkaportinkellon ohjausta sähköllä..eli ohjaa turbon siipiä.Tämän edut ovat viiveen poistuminen turbosta..tosin en osaa sanoa kuinkapaljon parempi tuo sähköohjaus on alipaineeseen verrattuna.Ja ei ole kuulemma ihmeellinen sähköväkerrys.(search)
          Ja jos päädyt 2260 niin taisi olla että alkupään e60 alipaineohjauksella.Tosin 2556 kello pitäisi käydä suoraan 2260 kylkeen.
          -e21 m50-

          Comment

          • Marko.K
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1193
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by tigu View Post
            Jos uuden ahtimen meinaat niin ehdottomasti 2260..ei nimittäin hinnoissa ole kuin +-200e eroa.Tai toinen vaihtoehto on lähettää vanha-ahdin virtalaracingille,vaidossa saat modatun vakioahtimen joka vastaa gt2260..ja ahtimeen saa uuden takuun.Eikä tarvi öljyputkia/ahtoputkea ostella/modailla.Omassa on virtalan ahdin ja upeasti on toiminut.
            Ja tuo sähköohjaus tarkoittaa hukkaportinkellon ohjausta sähköllä..eli ohjaa turbon siipiä.Tämän edut ovat viiveen poistuminen turbosta..tosin en osaa sanoa kuinkapaljon parempi tuo sähköohjaus on alipaineeseen verrattuna.Ja ei ole kuulemma ihmeellinen sähköväkerrys.(search)
            Ja jos päädyt 2260 niin taisi olla että alkupään e60 alipaineohjauksella.Tosin 2556 kello pitäisi käydä suoraan 2260 kylkeen.
            Kiitos tiedosta tuosta virtalaracing hommasta, täytyy tässä pohdiskella asiaa
            F11 535d -11 367hv/728nm
            E39 M5 -99 Alpine White II
            E65 730da -02
            E60 530da -03
            E39 530da -03 240hv/600nm
            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
            E38 740iaL -95
            E39 530d -99 245hv/528nm

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #7
              Originally posted by Marko.K View Post
              Kiitos tiedosta tuosta virtalaracing hommasta, täytyy tässä pohdiskella asiaa
              Pohdiskele tarkkaan Kannattaa vielä sen pohdiskelunkin jälkeen pohtia vielä kerta (siis jos sen ekan pohdiskelun jälkeen on vielä 2556 mielessä 2260:sen korvaajana). Jos Virtala vaihtaa 2256:seen pakopesän, laakerirungon, kompressoripesän, mitä jää jäljelle 2556:sta? Haju? 2556 EI ole sama asia kuin 2260. Ne ovat erikokoisia ahtimia oikeastaan kaikilta mitoiltaan. 2556 kerää mainetta myös huonolla laakerikestollaan kuten e39 530d omistajista jo moni tietää. 2556 "muokkaaminen" on jotenkin jännä käsite, en oikein jaksa ymmärtää mitä Virtala on tarkoittanut jos sellaista mainostaa..
              ---

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎