Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 -98 520i farkku, Lämmityslaite

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tberg
    Newbiemmer
    • Sep 2003
    • 17
    • Porvoo

    e39 -98 520i farkku, Lämmityslaite

    Lämmityslaite mykistyi, ei valoja, ei äännähdystä ei mitään. Manuaali ilmastointilla varustettu, toiminut ihan ok, paitsi ilmastoinnin lauhduttimen tuuletin keulilla ei pyöri. Sulakkeet kaikki näyttävät (mittattu) olevan ok, sekä hanskalokerossa ja takapyöräkotelossa, onkohan niitä muualla? Onkohan jossain jotain releitä, joita pitäisi testata? Tuntuisi oudolta, että kyseessä olisi lämppärin moottori, kun tämä laukesi ihan varoittamatta, ja koko ohjauspaneliin ei tule mitään henkeä?

    Terje
    -tberg
    ___________________
    320d E46 2000
    ** 520i touring E39 1998
    ** 520i E28 1983
    ** 520i E28 1982
    ** 2002 1972
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Ekana kannattaa mitata paneelille tulevat virransyötöt.
    Kytkennässä on eroa onko kyseessä ennen vai jälkeen 9/98 valmistettu auto.
    Tuossa on vanhemman IHKR systeemin kaavio:


    Tässä IHKR 9/98 eteenpäin olevat malli:


    Eli ensin selvität auton valmistusajankohdan ja sitten paneeli irti ja virransyöttöjen mittaus paneelin liittimistä. Huomio virransyöttöjen merkinnät: 30 tarkoittaa jatkuvaa syöttöä ja 15 kun avain on virtalukon sähkönsyöttöasennossa. Kannattaa myös mitata että maadoitus (31) on kunnossa.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • tberg
      Newbiemmer
      • Sep 2003
      • 17
      • Porvoo

      #3
      Kiitos ohjeesta, onko vielä tietoa miten paneli irtoaa?
      Terje
      -tberg
      ___________________
      320d E46 2000
      ** 520i touring E39 1998
      ** 520i E28 1983
      ** 520i E28 1982
      ** 2002 1972

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #4


        Eli soitin + MID irti jonka jälkeen pääsee työntämään sen paneelin pois.
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • tberg
          Newbiemmer
          • Sep 2003
          • 17
          • Porvoo

          #5
          Mielestäni sain controlpanelin mitattua, että sähköa tulee ja maatakin on.

          Siilikin on vaihdettu, ei auttanut. 50A sulake hanskalokeron takaa oli palanut, mutta ei senkään vaihto auttanut. Sitä 40A sulaketta en löytänyt, auto on -97 valmistettu ja manuaali-ilmastoinnilla, sitä 40A sulaketta ei kai olekaan?

          Mittasin siiliin tulevasta lsähköiittimestä, että sinne tulee maa, 12v ja sitten ohjauspanelilta 60mV-0,3V jännite sinipunaisesta johdosta. Suoraan akusta antamalla puhallin toimii. Onkohan ohajusjännite liian matala? Onko muita ideoita? Alkaa keinot puhaltimen korjaamiseksi loppumaan.

          Onkohan kaupasta ostetti siili viallinen....
          -tberg
          ___________________
          320d E46 2000
          ** 520i touring E39 1998
          ** 520i E28 1983
          ** 520i E28 1982
          ** 2002 1972

          Comment

          • S4Driver
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 572
            • Kaukana

            #6
            -

            Ääni lämppärin moottorille. Itsellä simahti kk sitten varoittamatta. Moottori kulunut aivan loppuun.
            Uutta vaan tilalle niin menee taas muutaman satatuhatta km.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎