Eli kaverilla E39 523 -96 mittarissa 130tkm, saksan tuonti ja täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, eli en osaa sanoa pitävätkö kilometrit paikkaansa. Asiaan eli kone syönyt 1000km matkalla noin 2L öljyä. Luin foorumia ja separaattori vois olla mahdollinen vian aiheuttaja. Käytiin merkkiliikkeessä ja sielä väitettiin että ei niitä ole kun diesel koneissa, hetken kun vänkäsin vastaan niin rupes sitä löytymään myös bensakoneesta, mutta väitti silti että ei usko että vika olisi tuossa koska se ei voi päästää kuulemma imusarjaan öljyjä jos menee rikki. No jätettiin osa ostamatta ja alettiin taskulampulla kattomaan konehuoneeseen niin pikkusen on öljyä tuon separaattorin alla ,mutta mitään näkyvää vuotoa ei näkynyt kun auto oli käynnissä eikä pukannut sinistä savua kun paikallaan kierrätti. Onko muita mahdollisuutta kun tuo separaattori?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 523 Syö öljyä
Collapse
X
-
Koneessa oli tuolloin mobilin 0W-40 öljyt. Kaveri otti multa castrolin öljyä litran ja lisäs sen koneeseen max merkkiin asti ja lähti ajelemaan takasin Lappeenrantaan. Ilmoitti sitten myöhemmin että tuolla matkalla (yli 400km) ei ollut öljy laskenu max-merkistä. Selväähän on että tuo mobilin 0W-40 on litkua, mutta jos tuo oli syynä niin kyllä toi castrol on vaan öljyistä PARASTA!! Castrol oli siis magnatec 5W-40..BMW PREMIUM
BMW E46 318
-
-
Originally posted by arska84 View PostKoneessa oli tuolloin mobilin 0W-40 öljyt. Kaveri otti multa castrolin öljyä litran ja lisäs sen koneeseen max merkkiin asti ja lähti ajelemaan takasin Lappeenrantaan. Ilmoitti sitten myöhemmin että tuolla matkalla (yli 400km) ei ollut öljy laskenu max-merkistä. Selväähän on että tuo mobilin 0W-40 on litkua, mutta jos tuo oli syynä niin kyllä toi castrol on vaan öljyistä PARASTA!! Castrol oli siis magnatec 5W-40..
Mulla ainakin ollut mobilin 0w40 öljyt -98 ja -99vm 523.ssa ja myöskin yli 300tkm ajetussa -93vm 525.ssa eikä yhteenkään vehkeeseen ole tarvinnut öljyjä vaihtovälillä lisäillä.
Comment
-
-
Originally posted by bmw523i View PostMulla ainakin ollut mobilin 0w40 öljyt -98 ja -99vm 523.ssa ja myöskin yli 300tkm ajetussa -93vm 525.ssa eikä yhteenkään vehkeeseen ole tarvinnut öljyjä vaihtovälillä lisäillä.BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
Originally posted by Lanakt View PostSavuttaako normaalia enemmän kylmäkäynnistäessä? Ottakaa imuputki irti ilmamassamittarin ja imusarjan välistä niin kyllä sen huomaa jos siellä öljyä on. Separaattori vaihtoon jos huohottaa imusarjaan.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostTämä pisti nyt vähän silmään, kun just katoin ku vaimo lähti M57 koneisella bemarilla tuossa, niin "kylmäkäynnistyksessä" tuli pakarista sinertävää savua tovin ja selvä käry. Olipa moottorin alle tullut pieni öljylaikkukin, mikä vaikutti tulleen oikeastaan juuri käynnistäessä (sillä imeyty pian betoniin). Onko tuo ihan normaalia, että ilman hiukkassuodattimia sun muita tuosta diesel koneesta voi tulla vähän sinertävää savua käynnistettäessä? Ja mistä hitosta tuo öljy tuli...huohottimesta?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment