Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crashline
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 60

    E39 523i.

    Sellaista että öljyn vaihdon jälkeen auto alkoi hieman kuulostamaan Dieseliltä eli naputtelee hieman venttiilejä kirkkaammin eli kuuluu normaalista poikkeavaa naputusta vaikka öljyä on oikea määrä, uudet öljyt ovat Mobilin 3000:sta ja bilikalla on ajettu 183 000 km, lämmötkin oli testilenkin jälkeen ihan ok.

    Onko normaalia vai pitääkö huolestua?
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    #2
    Ei tuo nyt normaalilta kuulosta kyllä:think Ettei jääny suodatin vuotamaan ja ei nosta paineita kunnolla??
    M550d

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Vikaan sen enempää puuttumatta voin kyllä kertoa, ettei se ainakaan öljyistä johdu. Omassa 523i:ssä on samat öljyt ja ovat kyllä ehdottomasti parhaiten toimivimmat, mitä olen tuossa autossa käyttänyt.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • J-Poika
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 835
        • There's a place in the North, far far away

        #4
        mahdollista että jos ajettu kauan huonoilla öljyillä ja sitte vaihdettu hyviin niin irroittaa karstaa ja se estää öljynkiertoa...

        Comment

        • crashline
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 60

          #5
          Originally posted by kaol View Post
          Vikaan sen enempää puuttumatta voin kyllä kertoa, ettei se ainakaan öljyistä johdu. Omassa 523i:ssä on samat öljyt ja ovat kyllä ehdottomasti parhaiten toimivimmat, mitä olen tuossa autossa käyttänyt.

          Paljon olet noilla öljyillä ajellut?

          Comment

          • crashline
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 60

            #6
            Originally posted by crashline View Post
            Paljon olet noilla öljyillä ajellut?
            Mistä ootte muuten ostanut tuohon sopivan ohuen tulpanvaihto adapterin/avaimen/hylsyn?

            Oma ei mahtunut sinne mitä olen käyttänyt aiemmissa kulkimissani.

            Comment

            • Neutrone
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 1320
              • Tampere

              #7
              Originally posted by crashline View Post
              Mistä ootte muuten ostanut tuohon sopivan ohuen tulpanvaihto adapterin/avaimen/hylsyn?

              Oma ei mahtunut sinne mitä olen käyttänyt aiemmissa kulkimissani.
              marmoritiskillä maksaa ainakin muistaakseni 18e.
              F10 530d semiVOLL
              ex. E90 320d M-Sport '06
              ex. E39 523i M-Sport '00
              ex. E36 325i Coupe '92
              ex. E30 316i '89



              Comment

              • miq
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 352
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by crashline View Post
                Mistä ootte muuten ostanut tuohon sopivan ohuen tulpanvaihto adapterin/avaimen/hylsyn?

                Oma ei mahtunut sinne mitä olen käyttänyt aiemmissa kulkimissani.

                Kamasan pakissa oleva mahtuu oikein hjuvin..
                Hullu saa olla muttei tyhmä.

                e61 530xd LCI

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  #9
                  Originally posted by crashline View Post
                  Paljon olet noilla öljyillä ajellut?

                  Mistä ootte muuten ostanut tuohon sopivan ohuen tulpanvaihto adapterin/avaimen/hylsyn?
                  Tähän mennessä vasta 3500km. 7000 oon tavannut pitää tuossa autossa vaihtovälinä.

                  Eikö auton omassa työkalusarjassa ollut ko. työkalua? Se sinne parhaiten sopii.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • Matula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1706

                    #10
                    Originally posted by crashline View Post
                    Mistä ootte muuten ostanut tuohon sopivan ohuen tulpanvaihto adapterin/avaimen/hylsyn?

                    Oma ei mahtunut sinne mitä olen käyttänyt aiemmissa kulkimissani.
                    Peräluukun työkalusäilöstä, siis alkuperäisellä auton omalla kalikalla vaihtuu tulpat suitsait.

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #11
                      IKH myy myös tuollaista sopivaa tulppa-avainta..Hintaa oli joku 4e tms..
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • Neutrone
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 1320
                        • Tampere

                        #12
                        Selvennetään nyt sen verran, että nimenomaan toi alkuperänen tulppa-avain maksaa sen 18e, mikäli sitä ei jostain syystä auton työkalulaatikosta löydy (kuten oletin).
                        F10 530d semiVOLL
                        ex. E90 320d M-Sport '06
                        ex. E39 523i M-Sport '00
                        ex. E36 325i Coupe '92
                        ex. E30 316i '89



                        Comment

                        • Tcdoe
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 393
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by kaol View Post
                          Vikaan sen enempää puuttumatta voin kyllä kertoa, ettei se ainakaan öljyistä johdu. Omassa 523i:ssä on samat öljyt ja ovat kyllä ehdottomasti parhaiten toimivimmat, mitä olen tuossa autossa käyttänyt.
                          Oletko kokeillut Nesteen City Pro 5W40:ä? Miltä tuntuu niihin verrattuna? Oma 523 säksättää myös jonkun verran, tosin öljynpainekin taitaa olla aika heikkoa. Pari kertaa olen nyt vetänyt Fortet läpi koneesta, ensimmäisellä kerralla säksätys hävisi kokonaan kymmeneksi minuutiksi, sitten palasi. Toisella kerralla hiljeni vain hieman, mutta säksätys ei ole lisääntynyt sen jälkeen.

                          Comment

                          • crashline
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2005
                            • 60

                            #14
                            Originally posted by Tcdoe View Post
                            Oletko kokeillut Nesteen City Pro 5W40:ä? Miltä tuntuu niihin verrattuna? Oma 523 säksättää myös jonkun verran, tosin öljynpainekin taitaa olla aika heikkoa. Pari kertaa olen nyt vetänyt Fortet läpi koneesta, ensimmäisellä kerralla säksätys hävisi kokonaan kymmeneksi minuutiksi, sitten palasi. Toisella kerralla hiljeni vain hieman, mutta säksätys ei ole lisääntynyt sen jälkeen.
                            Joo mää voin infoilla miten käy ja miten käyttäytyy... Suatanhan mie ens kevväänä kokkeilla Nesteen oilia :think

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              #15
                              Originally posted by Tcdoe View Post
                              Oletko kokeillut Nesteen City Pro 5W40:ä? Miltä tuntuu niihin verrattuna?
                              En ole. Nesteen öljyt ei ole vakuutanut minua riittävästi, joten olen jättänyt ne hyllyyn.

                              Edelliset öljyt oli Castrol EDGE Sport 0W-40. Noilla moottori oli lähes yhtä hiljainen, kuin Mobil Super3000 5W-40, mutta öljynkulutus oli lähes 1l/5000km.
                              Castrolleja ennen tais olla Shell Helix Ultra 5W-40 ja niilä öljyillä moottorin käyntiääni oli paljon terävämpi, kuin Castrolin öljyillä.

                              Tähän mennessä parhaat öljyt on siis ollet nuo Mobilin 3000:t ja öljynkulutuskin on ollut ihan minimaalista. Auton mittarissa on nyt 230tkm.

                              EDIT: Tuota Mobilin öljyä on 4000km matkalla kulunut ale 1dl.
                              Last edited by kaol; 11-09-2009, 21:49.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎