Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ei käynnisty kuumana helpolla...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bavaria:39
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 323
    • Kotka

    E39 ei käynnisty kuumana helpolla...

    Elikkä -96 2.8 ei halua käynnistyä lämpimänä ajon jälkeen. Eli siis just esim. markettien pihoilla, antaa sahata jonkinverran ja sitten kun lopulta jää käyntiin, niin silloinkin moottori kiertää alle 500 ja melkein sammuu.

    Kylmänä hörähtää kylläkin ihan kivasti käyntiin. Akku uusittu viime talvena ja bensansuodattimen kunnosta minulla ei ole mitään hajua.

    Olisko tämä se sama kampi-akselin tunnistin, tuleeko siitä vikakoodia muistiin? Katselin mittaristosta vikakoodeja, ja siellä ei ollut uutta koodia sen yhden vanhan lisäksi (se siellä muistissa oleva koodi on muistaakseni C78100, eli merkkiliikkeen testerin mukaan se tarkoittaa bensamittaria ja sen toimintahäiriötä, mutta mittari toimii silti ihan hyvin).

    Olisko kellään ideoita? Moottorin ilmansuodatin on vaihdettu ja siinäpä ne sitten tulikin lueteltua... Voisi tietenkin katsella niitä imusarjan tunnistimia, olisko kellään antaa joitakin ohjearvoja niille?
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Suuttimet vuotaa...?

    Comment

    • bavaria:39
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 323
      • Kotka

      #3
      Juu suuttimet vois olla yks kohde, mutta miksi se sitten hörähtää kylmänä hyvin ja normaalisti käyntiin, eikös vuotavien suuttimien takia tarvis sahata se käyntiin aina?

      Comment

      • Touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1310
        • Järvenpää

        #4
        Tarvitsee kai se enemmän kakkua kylmänä :shock: mutta kyllä toi suuttimien vuotaminen kuullostaa hurjalta e39:ssä riippuen tietysti kilometreistä. E30 malleissa tämä on tietysti arkipäivää mutta kaikkihan on mahdollista väheksymättä Hemin veikkausta.
        Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
        Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

        Comment

        • bavaria:39
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 323
          • Kotka

          #5
          Kilometrejä karvan alle 150000, hyviä ideoita otetaan vastaan jotta tästä vaivasta pääsisi eroon.

          Taitaa syyttävä sormi seuraavaksi osoittaa bensansuodatinta vai?

          Comment

          • Touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1310
            • Järvenpää

            #6
            Mulla kyseisen vian korjaus e30 mallissa oli bensapumpun ja suutinten vaihto mutta joku viisaampi kertokoon näistä e39:stä enemmän.
            Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
            Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Tavallaan ko.vikaa on turha lähteä arvailemaan eikä varsinkaan lähteä vaihtelemaan osia ilman ensimmäistäkään vikalukua. Jos tästä ei saada ongelmaan selvyyttä, on ongelma mekaniikan puolella. e39:ssä on kuitenkin ihan siinä kuin missä tahansa muussakin autossa mahdollisuus suuttimien vuotamiseen jos suodattimen teho on jostain syystä pettänyt. Tämä on nyt kuitenkin se ensimmäinen=loogisin vikaratkaisu joka ilman muuta sopii ongelmaan, mutta ei tietenkään välttämättä oikea.

              Comment

              • G.a.G.m.B.M.W.
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 52

                #8
                Vaihda bensapaineen säädin. Ainakin vanhemmissa siinä on samassa takaisku joka estää bensan valumisen takaisin tankkiin ja ajan myötä tuo alkaa vuotaa. Minulla tämä korjaus on toiminut onnistuneesti jo 4:ssä BMW:ssä ja eipä tuo säädin ole hinnallakaan pilattu. :wink:
                Someone has to take the lead

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎