Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Rengasonlinen katin kanssa ongelmia -> Katsastuksesta hylsy päästöistä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lopaka
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 407

    E39 Rengasonlinen katin kanssa ongelmia -> Katsastuksesta hylsy päästöistä.

    Elikkä vaihdoin tuossa kuukausi sitten tukkeentuneen orkkis katin tilalle rengasonlinestä tilaamani tarvikekatin ja kävin tänään katsastamassa autoa, lopputuloksena hylky, päästöt liian ylhäällä. Katsastaja sanoi, että kovin on pienen näköinen katti ja kaukana.

    Päästöt joutokäynnillä:

    Co-pitoisuus 1.06/0.50
    HC-pitoisuus 221/100
    CO2-pitoisuus 14.66
    02-pitoisuus 0.10/5.00

    Yli 2000 1/min

    CO-pitoisuus 0.29/0.30
    HC-pitoisuus 47/100
    Lambda-arvo 1.00/0.97-1.03
    CO2-pitoisuus 15.16
    O2-pitoisuus 0.23/5.00


    Onkohan tuo katti vaan susi vai pitääkö vikaa etsiä muualta?
    Last edited by Lopaka; 09-09-2009, 18:50.
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Laitapa ne loputkin mittausarvot kehiin...
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Lopaka
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 407

      #3
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Laitapa ne loputkin mittausarvot kehiin...
      Editoitu avausviestiin

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Koska arvot näyttää olevan kierroksilla hyvät niin kyllä se katti mielestäni toimii. Siellä tyhjäkäynnillä sitten näyttää tulevan liikaa poltettavaa esim. huohotettua öljysumua. Mitenhän se separaattori toimii :think
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Kyseessä lienee M52 koneinen? Aika heikot arvot kierroksillakin, nuo menee täysin kunnossa ollessaan melkein ilman kattejakin läpi.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Raipe72
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 101
            • Noormarkku

            #6
            Onko muuten ko. katissa E-hyväksyntä? Ovat vaan inssit jossain konttoreilla tarkkoja niistä.

            Nykyäänhän ei saisi esim. takapönttöjäkään uudempiin autoihin vaihtaa, ellei ole E-hyväksytty. Sama juttu kateissa.

            Silti niitä vaan vaihdetaan ja läpi menee katsastuksessa.
            _____________________
            E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

            Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35

            Comment

            • Lopaka
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 407

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Kyseessä lienee M52 koneinen? Aika heikot arvot kierroksillakin, nuo menee täysin kunnossa ollessaan melkein ilman kattejakin läpi.
              Juu ei arvot hyvät ole ei. Mistähän tuollaiset arvot johtuisivat? Eli ilmeisesti katti sitten ok, eikä alitehoinen niin kuin katsastaja epäili?

              Originally posted by Raipe72 View Post
              Onko muuten ko. katissa E-hyväksyntä? Ovat vaan inssit jossain konttoreilla tarkkoja niistä.
              On E-hyväksyntä, sen takia tuon tilasinkin.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Imuvuodoista on hyvä lähteä. Mikäs se auto nyt oikein on?
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Lopaka
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 407

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Imuvuodoista on hyvä lähteä. Mikäs se auto nyt oikein on?
                  -96 520i. Imuvuotoa tuskin löytyy, vaihdoin haljenneet letkut tuossa pari kuukautta takaperin ja tarkastin kyllä kaikki. Pitää tarkastaa uudestaan...

                  Comment

                  • RMB
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 222
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Tässä eräänlainen kertomus kun oli vaihdettu tarvikekatalysaattori:



                    Eli uusikin voi olla viallinen. Hankalaa vain on todeta katin viallisuus, koska on niin monta muuta asiaa mitkä vaikuttavat noihin päästöihin. Vanha/hidas/huonosti toimiva lambda-anturi voi myös aiheuttaa ettei mene päästöistä läpi eli lambdan vaihtoa vois kokeilla.

                    Ajoithan moottorin kuumaksi ja olihan se varmasti käyntilämmin kun siitä mitattiin päästöt?
                    Monesti varsinkin vanhempia autoja joissa on katti niin saa käydä samalla lailla ajamassa kuumaksi kuin dieseleitäkin jotta menisi päästöistä läpi.
                    http://tomracing.suntuubi.com/

                    http://www.youtube.com/user/tomracingbmw

                    Comment

                    • Lopaka
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2005
                      • 407

                      #11
                      Tuli tässä muuten katsastukseen ajettua vain 10km matka ihan normaalisti ja sitten katsastukseen. Olisiko pitänyt antaa monoa enemmän ja onnistuisikohan sillä noitten päästöjen tiputus? Vai käykös tuo laitos nyt muutenkin rikkaalla?

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        #12
                        Lambda?
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Vikakoodit kannattaa lukea myös jos ei imuvuotoja löydy.

                          Katin toiminnasta tuo ei johdu, hc ei noin korkealle nouse ilman kattiakaan tyhjäkäynnillä.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Lopaka
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2005
                            • 407

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            Vikakoodit kannattaa lukea myös jos ei imuvuotoja löydy.
                            Vikakoodit pitää lukea kunhan saan auton kotia, antaako viallinen lambda vikakoodin?

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Joskus, ei aina. Näkyy kyllä livedatastakin jos lambda ei pelitä, mittaus ei seilaa yhtään jos on pimeänä.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎