Juu elikkäs semmoinen ongelma olisi että ovet aukeaa vain apukusin ovesta ku tarpeeksi kääntelee avainta ja taas lukkoon menee suht kivuttomasti kuskin ovesta. Autossa on siis keskuslukitus, mutta ei kaukosäätöistö. Ongelma ilmeni ensimmäisen kerran jo n. 1.5 vuotta sitten, mutta silloin auttoi se kun otti vara-avaimen käyttöön. No nyt loppu avaimet kesken joten tietäisikö joku mistä saisi ja mihin hintaan uusia avaimia? Olen koittanut laittaa jo kaikenlaisia rasvoja sinne mutta ei ole auttanut yhtään lisäksi takaluukun lukko jämähti siihen lukitus asentoon eikä enää käänny mihinkään eikä näin ollen luukkua saa auki. Virrat autoon saa kuitenkin helposti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 96 avain/lukko
Collapse
X
-
Originally posted by levakaaryle View PostJuu elikkäs semmoinen ongelma olisi että ovet aukeaa vain apukusin ovesta ku tarpeeksi kääntelee avainta ja taas lukkoon menee suht kivuttomasti kuskin ovesta. Autossa on siis keskuslukitus, mutta ei kaukosäätöistö. Ongelma ilmeni ensimmäisen kerran jo n. 1.5 vuotta sitten, mutta silloin auttoi se kun otti vara-avaimen käyttöön. No nyt loppu avaimet kesken joten tietäisikö joku mistä saisi ja mihin hintaan uusia avaimia? Olen koittanut laittaa jo kaikenlaisia rasvoja sinne mutta ei ole auttanut yhtään lisäksi takaluukun lukko jämähti siihen lukitus asentoon eikä enää käänny mihinkään eikä näin ollen luukkua saa auki. Virrat autoon saa kuitenkin helposti.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
-
-
Itselläni sama ongelma. Lika ja hapettumat kai sen ongelman noissa haitoissa tekee eikä jousikuorma enää riitä. Itse sain kyllä paljon apua kun elektroniikan puhdistusspraylla ja aseöljyllä vuorotellen suihkuttelin. Takaluukun lukkomerkanismin purin juuri atomeiksi kun ei hievahtanut mihinkään. Eipä tuosta ollut juurikaan apua kun itse patruunaa en saanut ulos. Toteutin siinä samaa menetelmää kuin oven lukossa ja sain sen haittoja jo osan liikkumaan.
Itseänikin kiinnostaa tuo kauko-ohjaus kun ilmeisesti ostamalla ohjaimen ja sen koodaamalla saa kauko-ohjaiksen pelittämään mutta lienee maksaa 180 euroa.
Toivottavasti joku viisas osaa kertoa totuuden. Sen verran tutkin että tarvikesysteemiä saa 66 eurolla.
Comment
-
Comment