Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d, automaatti 'miettii' kylmänä eteenpäin lähdettäessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Teemu
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 829
    • Vantaa

    e39 530d, automaatti 'miettii' kylmänä eteenpäin lähdettäessä

    Ongelma vai ominaisuus?

    Kun heittää kylmäkäynnistyksen jälkeen Drivelle, niin kestää 3-4 sek. ennenkuin veto alkaa kuminauhamaisesti... Ennen tuota saa kierroksia nostaa selvästi jos haluaa liikettä eteenpäin.

    Tuntuisi liittyvän lämpötilaan, eli mitä kylmempää sitä pidempään miettii. Myöskään parin tunnin seisonnan jälkeen ei tätä tapahdu, vaan ainoastaan kylmällä autolla/laatikolla.

    Tähän ei vaikuta auton/koneen lämmittäminen tyhjäkäynnillä eikä myöskään peruuttelut, R:llä lähtee ryömimään/vetämään samantien, mutta kun heittää peruutuksen jälkeen D:lle niin taas mietitään...

    Auto on '03, eli GM:n automaatilla, remppa/vahvistu tehty hiljattain ja muuten toimii kuin unelma.

    Mystinen feature, muilla samanlaisia kokemuksia?
    | Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Onkohan öljyn vähyyttä...
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • rasanttu
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 530
      • Tuusula

      #3
      Ei saa painetta kehitettyä? Äkkiä tutkintaan ennenkuin luistaa itsensä paskaksi. Näissä oli myös tämän tyylistä tyyppivikaa mutta on korjattu softassa ongelma.
      Freude am Fahren

      Comment

      • TVet
        Newbiemmer
        • Sep 2009
        • 16
        • Joensuu

        #4
        Öljyn vähyyttä veikataan täältäkin. Omassa Range Roverissa ZF4HP22 oireili samoin. Loppui kun lisäsin öljyt oikeaan määrään.
        *************************
        -Timo
        E61 525Xdt 2009, Range Rover 2.5dse 1999, MB w211 200cdi 2004, MB w163 ML55AMG


        Ex, MB w208 430CLK, MB w211 w220cdi 2003, E39 530 dat 1998, E39 520i T 2003, E46 315i 2002, Range Rover Classic 3.9EFI 1990, Range Rover Classic 3.5EFI 1986, SAAB 9000i CD 1990...

        *************************

        Comment

        • Teemu
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 829
          • Vantaa

          #5
          Öljymäärä kunnossa ja öljy täysin tervettä, tsekattu BMW:llä Herttoniemessä.

          Huoltoinssi muisteli hämärästi ennenkin kuulleen tällaisesta, mutta tarkempaa dokumenttia ei löytynyt... Mahdotonta diagnosoida paremmin pikahuollossa koska lämpimänä ei edes tunnu mitään ihmeellistä.

          Asiaa tietämättömänä voisi vaikuttaa softabugilta tai ominaisuudelta jotenkin kylmän öljyn/laatikon varjelemiseksi muutaman sekunnin ajaksi. En tosin ymmärrä mitä ideaa tuossa olisi...

          Ei kai siinä muuta kuin kovaa ajoa kunnes sylkee sielunsa pihalle.
          | Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |

          Comment

          • Landshark
            Bimmer Rookie
            • Aug 2006
            • 65

            #6
            Laatikko on valmistusvaiheessa tehty GM:n Ranskan tehtailla "ohi" toleranssien ja mitkään öljynvaihdot tai tehtaan tarjoamat softapäivitykset eivät auta vikaan - holo sovitus vuotaa öljyt rummun ja männän välistä öljypohjaan seisottuaan pitkään... Ainoa korjaus on vaihtaa koko laatikko uuteen tai takuukunnostettuun, missö alkuperäiset toleranssit ovat kohdillaan!

            Valitettavasti olen kokenut tämän "ominaisuuden" ja bemarin vastaantulemattomuuden tässä HYVIN TUNNETUSSA VALMISTUSVIRHEESSÄ! Aja laatikko loppuun ja tilaa sitten uusi ATB Berlinistä - halvimmalla pääset! Tuo ATB-linkki on muuten aikoinaan selvitetty toimestani ja parhaaksi todettu - monet palstalaiset lienevät saaneet ratkaisun ongelmaansa tuon puljun kautta?

            Ja tuosta vastaantulemattomuudesta johtuen alla jo 7. MB

            Comment

            • Teemu
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 829
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Landshark View Post
              Laatikko on valmistusvaiheessa tehty GM:n Ranskan tehtailla "ohi" toleranssien ja mitkään öljynvaihdot tai tehtaan tarjoamat softapäivitykset eivät auta vikaan - holo sovitus vuotaa öljyt rummun ja männän välistä öljypohjaan seisottuaan pitkään...
              Jep, jep. Löysin myös haulla tämän samaan viittaavan postauksen:


              Tässä eristetään vika 1. vaihteeseen.

              Omassa kärryssä laatikko on jo edellisen omistajan toimesta kertaalleen vaihdettu Siekkisellä kunnostettuun vaihtolaatikkoon ja vahvistettu samalla. Ilmeisesti tätä 'tyyppivikaa' ei sitten ole korjattu tai tiedossa, jos tämä on syynä.

              No, ajetaan vika ulos ja mietitään sitten mitä tehdään.

              Ironista kyllä sigun Corvettessa on myös GM:n TurboHydramatic -automaattilaatikko, tosin ~50v vanhempaa suunnittelua ja tehty Jenkeissä. Sen läpi menee tarvittaessa kilonyyttoni vääntöä ja loota huutaa vain lisää
              | Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |

              Comment

              • Smistik
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1130
                • Kanta-Häme

                #8
                Ei oo varmaan 50 vuotta sitten tavoiteltu ehjänä ihan yhtä pehmeästi vaihtavaa laatikkoa??

                Mites halpaa tai saako niitä mistään, jos hommaa jonkun Alpina lodjun tai uudemman mallisen tuohon m57 jatkoksi? Olen nyt ajellut tuolla omalla n. 20tkm ja mitään muutosta toimintaan ei ole vielä juuri ilmennyt. Kyllä se pokerin tuplausääni varmaan tuossa nurkan takana jo odottelee...
                Last edited by Smistik; 30-09-2009, 12:00.
                ex E91 320d käsiaskilla
                ex E46 330dat
                japski
                ranu

                ex E30 316i 4d

                Comment

                • mukkis
                  Newbiemmer
                  • May 2007
                  • 9
                  • Kankaanpää

                  #9
                  Mulla sama "ominaisuus" ollut laatikossa siitä lähtien kun ostin auton (525dat -03) ,ajettu tuolloin 88tkm. Vaihdatin silloin laatikkoon öljyt ja se auttoikin hetkeksi aikaa. En malttanut tehdä laatikkoremonttia ja ajattelin että tehdään vasta sitten jos vielä tosta pahenee lähdöt. Nyt ajettu 166tkm eikä vielä ole mennyt huonommaksi (koputan puuta...).

                  Mainittakoon vielä että ed. omistajalla oli mennyt imusarjan läpät koneeseen kun autolla oli ajettu 82tkm. Olivat laittaneet tehdasuuden koneen Laakkosella.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎