Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 -00 530d sedanin alusta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ex-VAG
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 408
    • Tampere

    e39 -00 530d sedanin alusta?

    Onko näissä ollut tehdasoptioina erilaisia alustoja (jouset+iskarit)?
    Heitin tossa joku aika sitten lenkin vastaavalla (vm+kilsat n. 100tkm) autolla kun itellä, ja siinä oli HUOMATTAVASTI mukavampi alusta kun omassa.
    Molemmissa vakiorenkaat 225/60/15, eikä kummassakaan ole /ollut mitään extra alustasarjoja asennettuna. Ainakin alustan korkeus on ihan riittävä :lol: .

    Toi oma alusta tuntuu aikas pintakovalta, tuntuu tulevan kaikki epätasaisuudet vähän liian hyvin läpi. Ainakin sen toisen auton jälkeen, jolla pysty ajaa vaikka minkämoisten röykkyjen läpi ilman sen ihmeempää pauketta..
    Epäilin omassa huonoja iskareita, mutta kun poikkesin viime viikolla leimalla, niin iskareiden teho oli vielä 65%.. En tiä sitten kuinka hyvin ne testit mittaa, mutta ei ne kai nyt ihan loppukaan ole. Etupäästä kuuluu kylläkin pientä kolahtelua terävissä töyssyissä.

    Joka tapauksessa jotain tälle pitää tehdä, ennen ens kesän ylikokovanteita... 8)
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #2
    alusta

    Tottahan siihen on halutessaan saanut ns. urheilualustan, joka on noin 20mm matalampi kuin normaali ja tietysti vähän jäykempi. Alustan tyypin saat selville esim. jos menet bmw-huoltoon ja annat sinne auton runkonumeron, jolla selviää kaikki autoon tehtaalla asennetut varusteet.

    Comment

    • jakkeri530d
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 231
      • Oulu

      #3
      se kolahtelu johtuu lähes varmasti niistä vakaajan päässä olevista pystytangoista. (koiranluut) kuluneet renkaat saa myös alustan tuntumaan pintakovalta!
      Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
      Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
      Ex. MB C 200cdi farkku -03
      Ex. Bmw 540iA T -98/99
      Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
      Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

      Comment

      • ex-VAG
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 408
        • Tampere

        #4
        No joo pitää se kolahtelu korjata pois. Tommoset pikku äänet vaan vahvistaa fiilistä, että joku mättää.
        Onkos se koiranluu siis toiselta nimeltään "etuvakaajan niveltanko"? Ei o näköjään pahan hintaiset, 25€ KL-varaosissa. Kerrankin jotain HALPAA .

        Edellisissä autoissa (VAG) noi kolinat makso aina 200-500€, ja niitä riitti!

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #5
          Kun kävin noutamassa talvirenkaita rengasliikkeestä, kyisyin paljon maksaa iskari+jousisetti asennettuna E39 525d:een, niin kuulemma 1000e (eibach,tjsp.) Tuon hintaistako se on ?

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Originally posted by Keimo
            Kun kävin noutamassa talvirenkaita rengasliikkeestä, kyisyin paljon maksaa iskari+jousisetti asennettuna E39 525d:een, niin kuulemma 1000e (eibach,tjsp.) Tuon hintaistako se on ?
            No halvalla irtoo, jos tuohon hintaan asennettuna saat!
            ...

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              KL-varaosissa eibacin jousisatsi on n.250e, toden-näköisesti orggis etuiskarit 120e kpl ja takaiskarit 100e kpl hinnoissa. Tuo väliin jäävä n.300e työstä on kutakuinkin linjassa jos/kun siihen kuuluu PAKOLLINEN nelipistesuuntaus mukaan.

              Comment

              • ex-VAG
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 408
                • Tampere

                #8
                Onkos niiden "koiranluiden" vaihto paha homma, josa vaikka vaihtais ne ite tallissa? Eli onko siinä etuvaakaajasa esim. kova jännitys tms. (rävähtää irti, mutta kuinkas takasin..)

                Ja vielä tarkistukseksi:
                Onkos se toi osa numero 6?

                Comment

                • Masinol
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 988
                  • "Turku"

                  #9
                  Ei siinä ole jännitystä ollenkaan kun auto on suorassa ja renkaiden päällä suunnileen saman verran painoa mut jos nostat vaan toisen puolen ylös niin sillon panttaa ja kovin.
                  Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎