E39 523i ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Starck
    replied
    [QUOTE=janke;3868511]
    Originally posted by Starck View Post

    Joo, se motivaatio on itsellänikin vähän kateissa kun pitäisi tehdä tuolle autolle yhtä sun toista.
    Sen huomannut, että separaattori pitää uusia usein tai ainakin kerta vuoteen puhdistaa. En tiedä mitenkä se ainakin omassa autossa on niin pirun kriittinen osa? Aina separaattori huollon jälkeen auto herää henkiin ja tuntuu että tullut aina 100hp lisää
    No juu, kyllä ne kadonneet pollet tuli taas tuolla remontilla takaisin, itsellä meni nyt neljäs separaattori paikalleen 90 tonnin ajolla. Eli pyöreesti kahden vuoden välein/ 30tonnia ollut mulla vaihtoväli.

    Olisi pitänyt jo vaihtaa aiemmin, dumppaili välillä kickdownilla ja muutenkin tehot kateissa. Tänään sai taasen hymyssä suin kruisailla kun kaikki toimi niinku pitääkin.

    Tosin mulla tulee vedettyä 30km suuntaansa työmatkaa per päivä niin ei hirveästi kerryttää noita majoneeseja ainakaan tuonne venttiilikopalle asti.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    [QUOTE=Starck;3868510]
    Originally posted by janke View Post
    Joo, Peto2 tämän ratkaisi! Mulla vain joskus hajosi tuo icv ja oireet olivat samat. Toisella kertaa se ei ollut kunnolla paikallaan, eli tiiviste oli rutussa ja oireet jälleen samat. Puhdistitko sen luistin siitä säätimestä?

    Juu, putsasin vaikkei kovin "kuppanen" ollutkaan silloin kun tein tuota imuremonttia.
    Nyt löin vaan takasin paikalleen hätäpäissäni, olis varmaan ollu järkevää vielä tsekata kun paukutti "kuraa" sieltä avonaisista venttiileistä.

    Öljypohjaan huohottimelta menevä letku oli aivan purkkaa taasen vaikka vasta 90 000km sitten sen vaihdoin muita näkyviä vikoja ei letkuissa muuten ollut mutta vaihtelin ne kumminkin uusiin. Huohottimelta venakopalle menevä letku melkein täynnä keltaista mämmiä, vielä jäi tulppien vaihto yms pikkuhommia 300 000km huollosta tekemättä.

    Nyt kerätään kumminkin ensin vähän motivaatiota puuhasteluun, ei tee heti taas mieli alkaa roplata kun tässä remontissa meni 3 päivää ja usko onnistumisen suhteen oli jo koetuksella
    Joo, se motivaatio on itsellänikin vähän kateissa kun pitäisi tehdä tuolle autolle yhtä sun toista.
    Sen huomannut, että separaattori pitää uusia usein tai ainakin kerta vuoteen puhdistaa. En tiedä mitenkä se ainakin omassa autossa on niin pirun kriittinen osa? Aina separaattori huollon jälkeen auto herää henkiin ja tuntuu että tullut aina 100hp lisää

    Leave a comment:


  • Starck
    replied
    [QUOTE=janke;3868442]Joo, Peto2 tämän ratkaisi! Mulla vain joskus hajosi tuo icv ja oireet olivat samat. Toisella kertaa se ei ollut kunnolla paikallaan, eli tiiviste oli rutussa ja oireet jälleen samat. Puhdistitko sen luistin siitä säätimestä?

    Juu, putsasin vaikkei kovin "kuppanen" ollutkaan silloin kun tein tuota imuremonttia.
    Nyt löin vaan takasin paikalleen hätäpäissäni, olis varmaan ollu järkevää vielä tsekata kun paukutti "kuraa" sieltä avonaisista venttiileistä.

    Öljypohjaan huohottimelta menevä letku oli aivan purkkaa taasen vaikka vasta 90 000km sitten sen vaihdoin muita näkyviä vikoja ei letkuissa muuten ollut mutta vaihtelin ne kumminkin uusiin. Huohottimelta venakopalle menevä letku melkein täynnä keltaista mämmiä, vielä jäi tulppien vaihto yms pikkuhommia 300 000km huollosta tekemättä.

    Nyt kerätään kumminkin ensin vähän motivaatiota puuhasteluun, ei tee heti taas mieli alkaa roplata kun tässä remontissa meni 3 päivää ja usko onnistumisen suhteen oli jo koetuksella

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Starck View Post
    Kiitokset Janke ja Peto2, tyhjäkäyntisäädin oli pullahtanut imusarjasta irti kuten aavistelittikin.
    Hetken se tuossa "humppaili" seoksia kohdilleen ja nyt käy kuten ennenkin, ei ole Inpaa niin adaptaatioiden nollaus ei onnistu.
    Täytyy lyödä paketti vaan nippuun ja lähteä kylille vähän rullailemaan
    Joo, Peto2 tämän ratkaisi! Mulla vain joskus hajosi tuo icv ja oireet olivat samat. Toisella kertaa se ei ollut kunnolla paikallaan, eli tiiviste oli rutussa ja oireet jälleen samat. Puhdistitko sen luistin siitä säätimestä? Vai oliko tarvetta?

    Leave a comment:


  • Starck
    replied
    Originally posted by Starck View Post
    Täytyy tuo vielä tosiaan tarkastaa, Olisikohan ampunut sen irti kun oli tosiaan tuo liimaventtiili hässäkkä. Kiitokset vinkeistä meinasi jo usko loppua että mitähän nyt tehdään. Ilman IMMää jaksaa juuri röpöttää n. 500rpm tyhjäkäyntiä joka varmaankin siis viittaa juurituohon radikaaliin imuvuotoon ja sitä kautta tuonne tyhjäkäyntisäätimeen.
    Kiitokset Janke ja Peto2, tyhjäkäyntisäädin oli pullahtanut imusarjasta irti kuten aavistelittikin.
    Hetken se tuossa "humppaili" seoksia kohdilleen ja nyt käy kuten ennenkin, ei ole Inpaa niin adaptaatioiden nollaus ei onnistu.
    Täytyy lyödä paketti vaan nippuun ja lähteä kylille vähän rullailemaan

    Leave a comment:


  • Starck
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tulikohan tyhjäkäyntisäätimeen johto kunnolla kiinni tai säädin imusarjaan tiiviisti?

    Täytyy tuo vielä tosiaan tarkastaa, Olisikohan ampunut sen irti kun oli tosiaan tuo liimaventtiili hässäkkä. Kiitokset vinkeistä meinasi jo usko loppua että mitähän nyt tehdään. Ilman IMMää jaksaa juuri röpöttää n. 500rpm tyhjäkäyntiä joka varmaankin siis viittaa juurituohon radikaaliin imuvuotoon ja sitä kautta tuonne tyhjäkäyntisäätimeen.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Starck View Post
    Just noitten vuotojen takia se tallissa olikin, laitoin uuden huohittimen ja kaikki letkut, myös tuo imuletku on uusi joka tulee ilmamassamittarille. Tsekkaan vielä koko hoidon kertaalleen läpi. Toimivasta kamppeesta testattiin tuota kampuran anturia mutta ei auttanut ongelmaan sekään. Niin juu auto on 523ia 98 m52b25 myllyllä.
    Tulikohan tyhjäkäyntisäätimeen johto kunnolla kiinni tai säädin imusarjaan tiiviisti?

    Leave a comment:


  • Starck
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Jos pääsee ampumaan imusarjaan niin herkästi lähtee tyhjäkäynnin säädin irti. Aloita imuvuotojen tutkimisella.
    Just noitten vuotojen takia se tallissa olikin, laitoin uuden huohittimen ja kaikki letkut, myös tuo imuletku on uusi joka tulee ilmamassamittarille. Tsekkaan vielä koko hoidon kertaalleen läpi. Toimivasta kamppeesta testattiin tuota kampuran anturia mutta ei auttanut ongelmaan sekään. Niin juu auto on 523ia 98 m52b25 myllyllä.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Jos pääsee ampumaan imusarjaan niin herkästi lähtee tyhjäkäynnin säädin irti. Aloita imuvuotojen tutkimisella.

    Leave a comment:


  • Starck
    replied
    Originally posted by Starck View Post
    Lainataan vähän vanhaa topocia.
    Liimailin eilen venttiilit jumekseen, siirto pihalta talliin auto siis kävi noin 2min. Tänään ei aluksi millään käyntiin nyt käy kun vahtii kaasua röpeltää ja paukkuu kohta kaksi tuntia käyttänyt autoa mutta ei käy tyhjäkäyntiä vieläkään. Ehdotuksia mitä pitäisi seuraavaksi puuhailla? Antaa fueltrim limit bank 1 ja 2 hälyjä tasaseen tahtiin. Pitäiskö se kampiakselin anturi vaihdella? Kuinka nopeesti liimat yleensä lähtee?
    Kovemmilla kierroksilla tuntuisi voimaa olevan mutta tyhjää ei käy millään välillä paukkuu tuolta pakosarjojen suunnalta.

    Leave a comment:


  • Starck
    replied
    Lainataan vähän vanhaa topocia.
    Liimailin eilen venttiilit jumekseen, siirto pihalta talliin auto siis kävi noin 2min. Tänään ei aluksi millään käyntiin nyt käy kun vahtii kaasua röpeltää ja paukkuu kohta kaksi tuntia käyttänyt autoa mutta ei käy tyhjäkäyntiä vieläkään. Ehdotuksia mitä pitäisi seuraavaksi puuhailla? Antaa fueltrim limit bank 1 ja 2 hälyjä tasaseen tahtiin. Pitäiskö se kampiakselin anturi vaihdella? Kuinka nopeesti liimat yleensä lähtee?

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Akunkengän siirto ja heiluttaminen sytytti takakonttiin valon, tämän jälkeen kaikki valot mittaristossa syttyi ja auto käynnistyi.
    Siis avaimesta kääntämällä ei vaan akunkenkää heiluttamalla

    Kävin ostamassa halpis akunkenkärassin ja putsasin +navan ja sen kengän hapettumista.
    Auto käyntiin ja ei mitään ongelmaa. Pienestä se voi olla kiinni.. Kerrankin näin

    Leave a comment:


  • BMWSaloon
    replied
    myöhässä
    Last edited by BMWSaloon; 07-02-2010, 21:56. Reason: myöhästyin.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    akussa kenkä huonosti, akun maajohto, valmiiksi viallinen akku, virtaongelmaan viittaa lujaa
    Tää kenkäjuttu kävi itelläki mielessä mut tavaraa kontissa nyt sen verran ettei päässy kattelee.
    Täytyy jotenki saada johonki toi aamulla ettei tuu turhia sakkoja..

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Nyt sitten apuja ja kiiruusti.

    Eilen ajelin koko illan autolla eikä mitään ongelmaa. Kerran Fm-lähettimen jätettyäni kiinni ja käydessäni kaupassa oli akku loppunut.
    Työnnöllä käyntiin eikä mitään sen jälkeen.

    Tänään päivällä yrittäessäni lähteä parkista en lähtenytkään mihinkään..
    Eli yritin käynnistää mutta edes kaikki merkkivalot eivät syttyneet. Startatessa kuului naksuntaa
    mutta se ei ollut normaalia koska se oli todella nopeaa naksuntaa.
    Naksunta kuuluu myös jostain takaa...

    Äsken kun yritin apuvirralla käynnistää niin ei lähtenyt. Sama homma, kaikki merkkivalot ei edes syty. Öljy, akku, kässäri ja airbag syttyy.
    Airbagin valo vilkkuu nopeasti mittariston naksutuksen mukaan. Mittariston kongi elää samalla myös omaa elämää.

    Sisävalot palaa himmeästi ja vilkkuu samalla..

    Laturi on uusi ja akku myös. Ja ei noi oireet voi mitenkään viitata kumpaankaan.
    Missä voisi olla vika?

    Auto huomen aamusta 9-> eteepäin sakkopaikalla....
    akussa kenkä huonosti, akun maajohto, valmiiksi viallinen akku, virtaongelmaan viittaa lujaa

    Leave a comment:

Working...
X