E39 523i ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jürgen_
    replied
    Teboililainenhan se vissiin liimasi ooppeleitakin

    ...en vaan uskonut siihen polttoaineeseen silloin, sillä nehän oli ooppeleita.

    Leave a comment:


  • Torsti19
    replied
    Itsellä kävi vastaava liimautuminen muutama vuosi sitten. Sillon tankkasin usein Teboililla. Tämän jälkeen en ole Teboilin bensaa autooni tankannut eikä ole ollut ongelmia pienienkään autonsiirtojen jälkeen.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by herja View Post
    Ei, koska se johtuu bensasta.
    No onko sillä bensan valmistajalla vaikutusta asiaan?
    Lähinnä kun itsellä ei ole mitään kokemusta asiasta vaikka tuolla m50 koneisella ajetaan viiden metrin siirtymiä lähes päivittäin. Kerran vähän röpötti mutta johtui luultavasti siitä että pari tulppaa kylpi öljyssä.

    Leave a comment:


  • EM^
    replied
    Itse otan aina varman päälle ja annan lämmetä lämpömittarin sinisen alueen ylärajaan asti, eipä oo sen jälkeen ongelmia ollu

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Robi View Post
    Mulla kävi itseasiassa täysin samoin tänään oman 523:n kanssa...piti käynnistää mokoma niin eipä lähtenytkään vaan pyöritti ja vieläpä melko köykäisesti tuntui pyörivän...no, akku alkaa olemaan jo muutaman vuoden ikäinen niin virtahan siitä loppui. Eikun kaapeleita noutamaan ja kotiin tullessa oli pakko kokeilla josko mokoma lähtis omin avuin käyntiin ja niinhän se lähti..

    Eli taisi olla mullakin venat "liimautuneet" kun ei tuntunut olevan mitään puristuksia... Mikä tohon liimautumiseen avuksi. Kun ei aina viittisi lähteä ajelulle kun siirtää autoa parkkiksella muutaman metriä.
    Annat pyöriä jonkun minuutin tyhjäkäyntiä? Ei siihen muuta keinoa ole.

    Leave a comment:


  • Robi
    replied
    Mulla kävi itseasiassa täysin samoin tänään oman 523:n kanssa...piti käynnistää mokoma niin eipä lähtenytkään vaan pyöritti ja vieläpä melko köykäisesti tuntui pyörivän...no, akku alkaa olemaan jo muutaman vuoden ikäinen niin virtahan siitä loppui. Eikun kaapeleita noutamaan ja kotiin tullessa oli pakko kokeilla josko mokoma lähtis omin avuin käyntiin ja niinhän se lähti..

    Eli taisi olla mullakin venat "liimautuneet" kun ei tuntunut olevan mitään puristuksia... Mikä tohon liimautumiseen avuksi. Kun ei aina viittisi lähteä ajelulle kun siirtää autoa parkkiksella muutaman metriä.

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    Ei, koska se johtuu bensasta.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Onkohan tuolla liimautumisella mitään yhteyttä käytetyn moottoriöljyn kanssa :think

    Leave a comment:


  • KoFFi
    replied
    juu itellä kans kokemusta tuosta (liimautumisesta).

    jos esim siirrät autoa vain hieman pihassa ja sammutat heti kylmänä niin meinaa liimautua.

    Leave a comment:


  • Lahis
    replied
    Joo elikkä kävin sahaamassa akun loppuun ja kyllä se siitä alkoi heräilemään, lähti käyntiin muutamaan kertaan, mutta ei pysyvästi.

    Aamulla uusi yritys täydellä akulla

    Kiitos vastauksesta!

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Lahis View Post
    Luin tuosta venttiilien liimautumisesta, mutta voikohan vika olla siinä koska startti kuitenkin omalla kohdalla pyörittää moottoria?
    kyllä.. kun tämä venttiilien liimautuminen tapahtuu niin venttiilit kyllä aukeaa mutta jäävät hiukka kantamaan -> ei puristuksia -> startti pyörittää turhankin iloisesti mutta ei lähde tulille

    "liimautuminen" on hiukka harhaanjohtava nimitys

    Leave a comment:


  • Lahis
    replied
    Luin tuosta venttiilien liimautumisesta, mutta voikohan vika olla siinä koska startti kuitenkin omalla kohdalla pyörittää moottoria?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Lahis View Post
    Tätä ongelmaa tuntuu täällä olevan riittämiin, mutta tuleepahan yksi lisää

    Elikkä vaihdoin kyseiseen autooni juurittain uuden akun vanhan hyydyttä heti kylmän tullen.

    Auto starttasi ja lähti käyntiin ärhäkästi, mutta ajoon ei ollut tarvetta lähteä. Seuraavana päivänä kuitenkin auto starttasi, mutta pysyi käynnissä ehkä parisen sekunttia. Tämän jälkeen startti pyöri vinhakasti mutta ei puhettakaan käyntiin lähtemisestä. Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä etsimään tällaisella opiskelija budjetilla?

    Moottori pyörii epänormaalin kevyesti (saattaa johtua myös uudesta akusta?) ja bensan hajua ei ole havaittavissa.
    tässä on kyse ns. venttiilien liimautumisesta..
    ratkaisu: starttaa helvetin pitkään, usko loppuu ennen ku lähtee mutta lopulta lähtee.. älä sulata starttia

    Leave a comment:


  • Lahis
    started a topic E39 523i ei käynnisty

    E39 523i ei käynnisty

    Tätä ongelmaa tuntuu täällä olevan riittämiin, mutta tuleepahan yksi lisää

    Elikkä vaihdoin kyseiseen autooni juurittain uuden akun vanhan hyydyttä heti kylmän tullen.

    Auto starttasi ja lähti käyntiin ärhäkästi, mutta ajoon ei ollut tarvetta lähteä. Seuraavana päivänä kuitenkin auto starttasi, mutta pysyi käynnissä ehkä parisen sekunttia. Tämän jälkeen startti pyöri vinhakasti mutta ei puhettakaan käyntiin lähtemisestä. Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä etsimään tällaisella opiskelija budjetilla?

    Moottori pyörii epänormaalin kevyesti (saattaa johtua myös uudesta akusta?) ja bensan hajua ei ole havaittavissa.
Working...
X