...en vaan uskonut siihen polttoaineeseen silloin, sillä nehän oli ooppeleita.
E39 523i ei käynnisty
Collapse
X
-
Teboililainenhan se vissiin liimasi ooppeleitakin
...en vaan uskonut siihen polttoaineeseen silloin, sillä nehän oli ooppeleita.
-
Itsellä kävi vastaava liimautuminen muutama vuosi sitten. Sillon tankkasin usein Teboililla. Tämän jälkeen en ole Teboilin bensaa autooni tankannut eikä ole ollut ongelmia pienienkään autonsiirtojen jälkeen.
Leave a comment:
-
No onko sillä bensan valmistajalla vaikutusta asiaan?Originally posted by herja View PostEi, koska se johtuu bensasta.
Lähinnä kun itsellä ei ole mitään kokemusta asiasta vaikka tuolla m50 koneisella ajetaan viiden metrin siirtymiä lähes päivittäin. Kerran vähän röpötti mutta johtui luultavasti siitä että pari tulppaa kylpi öljyssä.
Leave a comment:
-
Itse otan aina varman päälle ja annan lämmetä lämpömittarin sinisen alueen ylärajaan asti, eipä oo sen jälkeen ongelmia ollu
Leave a comment:
-
Annat pyöriä jonkun minuutin tyhjäkäyntiä? Ei siihen muuta keinoa ole.Originally posted by Robi View PostMulla kävi itseasiassa täysin samoin tänään oman 523:n kanssa...piti käynnistää mokoma niin eipä lähtenytkään vaan pyöritti ja vieläpä melko köykäisesti tuntui pyörivän...no, akku alkaa olemaan jo muutaman vuoden ikäinen niin virtahan siitä loppui. Eikun kaapeleita noutamaan ja kotiin tullessa oli pakko kokeilla josko mokoma lähtis omin avuin käyntiin ja niinhän se lähti..
Eli taisi olla mullakin venat "liimautuneet" kun ei tuntunut olevan mitään puristuksia... Mikä tohon liimautumiseen avuksi. Kun ei aina viittisi lähteä ajelulle kun siirtää autoa parkkiksella muutaman metriä.
Leave a comment:
-
Mulla kävi itseasiassa täysin samoin tänään oman 523:n kanssa...piti käynnistää mokoma niin eipä lähtenytkään vaan pyöritti ja vieläpä melko köykäisesti tuntui pyörivän...no, akku alkaa olemaan jo muutaman vuoden ikäinen niin virtahan siitä loppui. Eikun kaapeleita noutamaan ja kotiin tullessa oli pakko kokeilla josko mokoma lähtis omin avuin käyntiin ja niinhän se lähti..
Eli taisi olla mullakin venat "liimautuneet" kun ei tuntunut olevan mitään puristuksia... Mikä tohon liimautumiseen avuksi. Kun ei aina viittisi lähteä ajelulle kun siirtää autoa parkkiksella muutaman metriä.
Leave a comment:
-
Onkohan tuolla liimautumisella mitään yhteyttä käytetyn moottoriöljyn kanssa :think
Leave a comment:
-
juu itellä kans kokemusta tuosta (liimautumisesta).
jos esim siirrät autoa vain hieman pihassa ja sammutat heti kylmänä niin meinaa liimautua.
Leave a comment:
-
Joo elikkä kävin sahaamassa akun loppuun ja kyllä se siitä alkoi heräilemään, lähti käyntiin muutamaan kertaan, mutta ei pysyvästi.
Aamulla uusi yritys täydellä akulla
Kiitos vastauksesta!
Leave a comment:
-
kyllä.. kun tämä venttiilien liimautuminen tapahtuu niin venttiilit kyllä aukeaa mutta jäävät hiukka kantamaan -> ei puristuksia -> startti pyörittää turhankin iloisesti mutta ei lähde tulilleOriginally posted by Lahis View PostLuin tuosta venttiilien liimautumisesta, mutta voikohan vika olla siinä koska startti kuitenkin omalla kohdalla pyörittää moottoria?
"liimautuminen" on hiukka harhaanjohtava nimitys
Leave a comment:
-
Luin tuosta venttiilien liimautumisesta, mutta voikohan vika olla siinä koska startti kuitenkin omalla kohdalla pyörittää moottoria?
Leave a comment:
-
tässä on kyse ns. venttiilien liimautumisesta..Originally posted by Lahis View PostTätä ongelmaa tuntuu täällä olevan riittämiin, mutta tuleepahan yksi lisää
Elikkä vaihdoin kyseiseen autooni juurittain uuden akun vanhan hyydyttä heti kylmän tullen.
Auto starttasi ja lähti käyntiin ärhäkästi, mutta ajoon ei ollut tarvetta lähteä. Seuraavana päivänä kuitenkin auto starttasi, mutta pysyi käynnissä ehkä parisen sekunttia. Tämän jälkeen startti pyöri vinhakasti mutta ei puhettakaan käyntiin lähtemisestä. Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä etsimään tällaisella opiskelija budjetilla?
Moottori pyörii epänormaalin kevyesti (saattaa johtua myös uudesta akusta?) ja bensan hajua ei ole havaittavissa.
ratkaisu: starttaa helvetin pitkään, usko loppuu ennen ku lähtee mutta lopulta lähtee.. älä sulata starttia
Leave a comment:
-
E39 523i ei käynnisty
Tätä ongelmaa tuntuu täällä olevan riittämiin, mutta tuleepahan yksi lisää
Elikkä vaihdoin kyseiseen autooni juurittain uuden akun vanhan hyydyttä heti kylmän tullen.
Auto starttasi ja lähti käyntiin ärhäkästi, mutta ajoon ei ollut tarvetta lähteä. Seuraavana päivänä kuitenkin auto starttasi, mutta pysyi käynnissä ehkä parisen sekunttia. Tämän jälkeen startti pyöri vinhakasti mutta ei puhettakaan käyntiin lähtemisestä. Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä etsimään tällaisella opiskelija budjetilla?
Moottori pyörii epänormaalin kevyesti (saattaa johtua myös uudesta akusta?) ja bensan hajua ei ole havaittavissa.Tags: None
Leave a comment: