E39 523i ei käynnisty
Collapse
X
-
Nyt sitten apuja ja kiiruusti.
Eilen ajelin koko illan autolla eikä mitään ongelmaa. Kerran Fm-lähettimen jätettyäni kiinni ja käydessäni kaupassa oli akku loppunut.
Työnnöllä käyntiin eikä mitään sen jälkeen.
Tänään päivällä yrittäessäni lähteä parkista en lähtenytkään mihinkään..
Eli yritin käynnistää mutta edes kaikki merkkivalot eivät syttyneet. Startatessa kuului naksuntaa
mutta se ei ollut normaalia koska se oli todella nopeaa naksuntaa.
Naksunta kuuluu myös jostain takaa...
Äsken kun yritin apuvirralla käynnistää niin ei lähtenyt. Sama homma, kaikki merkkivalot ei edes syty. Öljy, akku, kässäri ja airbag syttyy.
Airbagin valo vilkkuu nopeasti mittariston naksutuksen mukaan. Mittariston kongi elää samalla myös omaa elämää.
Sisävalot palaa himmeästi ja vilkkuu samalla..
Laturi on uusi ja akku myös. Ja ei noi oireet voi mitenkään viitata kumpaankaan.
Missä voisi olla vika?
Auto huomen aamusta 9-> eteepäin sakkopaikalla....
Leave a comment:
-
Omasta rassista oli menny bensapumppu rikki.Pumppu vaihtoon ja nyt lähtee käyntiin ku palmun alta.
Leave a comment:
-
Jep jep. Täällä oli tänään kans sama ongelma. On tää foorumi kyllä hyvä apu. Olis itsellä usko loppunu, mut päätin aiempien postauksien perusteella sahata ton traktorin käyntiin. Lähtihän se sit toisen auton virran avustamana.
Alkutilanne: Olin eilen siirtäny auton talliin (käynnissä 30sek). Tänään tallista ulos ottaessa ei tuntunu käyvän ihan kaikilla pytyillä(käynnissä taas 30s-1min). Sit auto oli tunnin verran pihalla ja piti ajaa takas talliin, mut eipä enää lähteny käyntiin. Ekalla starttauksella kävi muutaman sekunnin ja sit ei enää ees luvannu.
No mut tosiaan apuvirralla sahailin yhteensä vajaa minuutin ja avot!!
Leave a comment:
-
Eihän tuon automaatin ollessa muussa asennossa kuin P/N pitäisi tapahtua yhtään mitään. :think Eli silloin ei startille mene minkäänlaista virtaa. Voin olla tietysti väärässäkin, fiksummat korjatkoon..Originally posted by markok View PostLainataas tätä topiccia vaikka ihan samanlainen ongelma ei olekaan. Tänään kaupan pihasta lähdettäessä tunnin seisonnan jälkeen -15 asteen pakkasesta konehuoneesta kuului vain voimakas naks/kolahdus käännettäessä avain start asentoon, mutta mitään muuta ei tapahtunut. Todennäköisesti solenoidi veti, mutta startti ei lähtenyt pyörimään. Tämän jälkeen uusi starttaus ja auto lähti käyntiin normaalisti terävästi pyörittäen ja käynnistyi heti. Myöhemmin parin seuraavan lyhyen seisonnan jälkeen vika ei ole uusiutunut. Onko muilla ollut vastaavaa ja onko vakava oire vai sattuiko vaan tilapäinen häiriö? Lähinnä mietityttää onko vian aiheuttaja startti vai voiko muilla tekijöillä olla osuutta asiaan? Ensimmäisenä tulee mieleen, että mitä tapahtuu jos automaattia starttaa vaihdekepin ollessa muussa kuin P tai N asennossa eli olisiko kepiltä tullut tieto voinut olla väärä? Aikaisemmin startti ei ole oireillut millään lailla ja myös tämän jälkeen on pyörittänyt todella terävästi. Autona minun tapauksessa 528iA Touring -99.
Leave a comment:
-
Lainataas tätä topiccia vaikka ihan samanlainen ongelma ei olekaan. Tänään kaupan pihasta lähdettäessä tunnin seisonnan jälkeen -15 asteen pakkasesta konehuoneesta kuului vain voimakas naks/kolahdus käännettäessä avain start asentoon, mutta mitään muuta ei tapahtunut. Todennäköisesti solenoidi veti, mutta startti ei lähtenyt pyörimään. Tämän jälkeen uusi starttaus ja auto lähti käyntiin normaalisti terävästi pyörittäen ja käynnistyi heti. Myöhemmin parin seuraavan lyhyen seisonnan jälkeen vika ei ole uusiutunut. Onko muilla ollut vastaavaa ja onko vakava oire vai sattuiko vaan tilapäinen häiriö? Lähinnä mietityttää onko vian aiheuttaja startti vai voiko muilla tekijöillä olla osuutta asiaan? Ensimmäisenä tulee mieleen, että mitä tapahtuu jos automaattia starttaa vaihdekepin ollessa muussa kuin P tai N asennossa eli olisiko kepiltä tullut tieto voinut olla väärä? Aikaisemmin startti ei ole oireillut millään lailla ja myös tämän jälkeen on pyörittänyt todella terävästi. Autona minun tapauksessa 528iA Touring -99.
Leave a comment:
-
Sunnuntaina leudolla kelillä lähti ku palmun alta mutta tänään maanantaina töihin lähtiessä paska jätti taas käynnistymättä
Ei oo pemulla ajo kiireisen miehen hommaa kyllä,pitää parin päivän varoajalla aina ruveta käynnistelemään.Onneksi on tuo Audi kans pihassa millä kyllä pääsee.
Leave a comment:
-
sama kävi itelle, en vaan tienny mitä tapahtui kun auto ei vaan lähteny käyntiin ja pyöritti kun ei puristuksia olisikaan. auto (m52b28)oli siirretty kolme päivää sitten nosturille toisen vian takia ajamalla 5metriä jolloin auto kävi alle 15sek.
ekalla startilla lähti käyntiin ja sammui. seuraavalla lupas. sitten sopivan mittaisia starttauksia jottei startti hajoa vaikka kone hengettömältä kuulostikin. sitten alkas heräämään ja annoin sopivasti kaasua kävi eka ehkä neljällä viidellä sitte hienosti niinkun kuuluukin.
mitään oiretta tämän jälkeen ei ole ilmennyt. kunnolla kerkes kyllä pelästyttää. oppii sitä näköjään näistä uutta päälle 3-kymppisenäkin..
Leave a comment:
-
Ei 5 km vaan 5 m, eli hallista pihalle päiväksi ja illalla taas sisään. Ainoa ongelma on vaan se että akku ei kerkeä latautua tuon pituisella käyntiajalla sen vertaa kun se starttaus kuluttaa. Aina kuitenkin lähtee käyntiin ihan herkästi, ilman sahaamistaOriginally posted by JJT View PostIte oon ajanu teboilin bensalla kaikki sen 5 vuotta mitä on tullu autoiltua. En usko että tässä tapauksessa johtuu polttoaineesta:think Ei tuolla 5km pätkäajulla pitäis tulla noita ongelmia, tietääkseni esim. vaan muutaman sekunnin käyttö kylmällä koneella.
Tai no mistä näistä tietää.
...paitsi jos on akku tyhjä.
Leave a comment:
-
Joo siis just sillon jos venat on jumissa niin sillon se kuulema auttaa.Omassa pienessä mielessäni päättelin sen että jos nyt ennalta ehkäsevästi vielä ruikkis sitä öljyä vaikka lähtiki käyntiin.Koneesta kuulu muuten järkyttävä nakutus jonku aikaa,loppu kyllä kun muutaman kilometrin kävi ajamassa.:think
Leave a comment:
-
Ne öljyt lähtee kyllä sieltä heti kun laittaa moottorin käyntiin. Vai meinaatko joka sammutuksen jälkeen irrotella puolat ja tulpat ja ruikkia öljyä sylintereihinOriginally posted by otsiR View PostÖljyä jokaisesta tulpan reiästä venttiileille ihan pikku liru kuulema auttaa asiaa.Näin opasti tuttu joka on huoltanu bemareita työkseen.Itellä kesti kaks päivää sahata oma romu käyntiin kyseisen vian vuoksi joten ajattelin kokeilla tuota öljyä että ei uusisi tuota liimautumista.
Ei se öljy tuota ennaltaehkäise, voi auttaa siinä vaiheessa kun "liimautuminen" on jo tapahtunut, vai sitäkö tarkoititkin?
Leave a comment:
-
Öljyä jokaisesta tulpan reiästä venttiileille ihan pikku liru kuulema auttaa asiaa.Näin opasti tuttu joka on huoltanu bemareita työkseen.Itellä kesti kaks päivää sahata oma romu käyntiin kyseisen vian vuoksi joten ajattelin kokeilla tuota öljyä että ei uusisi tuota liimautumista.
Leave a comment:
-
Mukava saada tietää tällekin asialle tekninen selitys. Kerran on käynyt sekä vaimon (ford) että omassa autossa vastaava ilmiö. Nykyään välttelen siirtelyä ja nopeaa sammutusta kylmällä koneella.
Leave a comment:
-
Ei johdu polttoaineen valmistajasta. Omassa autossa tuo on käynyt kolmesti ja tankissa on ollut joka kerta eri merkkistä bensaa.
Leave a comment:
-
Ite oon ajanu teboilin bensalla kaikki sen 5 vuotta mitä on tullu autoiltua. En usko että tässä tapauksessa johtuu polttoaineesta:think Ei tuolla 5km pätkäajulla pitäis tulla noita ongelmia, tietääkseni esim. vaan muutaman sekunnin käyttö kylmällä koneella.Originally posted by Jürgen_ View PostTeboililainenhan se vissiin liimasi ooppeleitakin
...en vaan uskonut siihen polttoaineeseen silloin, sillä nehän oli ooppeleita.
Tai no mistä näistä tietää.
Leave a comment:
Leave a comment: