E39 523i ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    tuplat..
    Last edited by peto2; 07-02-2010, 21:54.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Nyt sitten apuja ja kiiruusti.

    Eilen ajelin koko illan autolla eikä mitään ongelmaa. Kerran Fm-lähettimen jätettyäni kiinni ja käydessäni kaupassa oli akku loppunut.
    Työnnöllä käyntiin eikä mitään sen jälkeen.

    Tänään päivällä yrittäessäni lähteä parkista en lähtenytkään mihinkään..
    Eli yritin käynnistää mutta edes kaikki merkkivalot eivät syttyneet. Startatessa kuului naksuntaa
    mutta se ei ollut normaalia koska se oli todella nopeaa naksuntaa.
    Naksunta kuuluu myös jostain takaa...

    Äsken kun yritin apuvirralla käynnistää niin ei lähtenyt. Sama homma, kaikki merkkivalot ei edes syty. Öljy, akku, kässäri ja airbag syttyy.
    Airbagin valo vilkkuu nopeasti mittariston naksutuksen mukaan. Mittariston kongi elää samalla myös omaa elämää.

    Sisävalot palaa himmeästi ja vilkkuu samalla..

    Laturi on uusi ja akku myös. Ja ei noi oireet voi mitenkään viitata kumpaankaan.
    Missä voisi olla vika?

    Auto huomen aamusta 9-> eteepäin sakkopaikalla....

    Leave a comment:


  • otsiR
    replied
    Omasta rassista oli menny bensapumppu rikki.Pumppu vaihtoon ja nyt lähtee käyntiin ku palmun alta.

    Leave a comment:


  • Glycoli
    replied
    Jep jep. Täällä oli tänään kans sama ongelma. On tää foorumi kyllä hyvä apu. Olis itsellä usko loppunu, mut päätin aiempien postauksien perusteella sahata ton traktorin käyntiin. Lähtihän se sit toisen auton virran avustamana.

    Alkutilanne: Olin eilen siirtäny auton talliin (käynnissä 30sek). Tänään tallista ulos ottaessa ei tuntunu käyvän ihan kaikilla pytyillä(käynnissä taas 30s-1min). Sit auto oli tunnin verran pihalla ja piti ajaa takas talliin, mut eipä enää lähteny käyntiin. Ekalla starttauksella kävi muutaman sekunnin ja sit ei enää ees luvannu.

    No mut tosiaan apuvirralla sahailin yhteensä vajaa minuutin ja avot!!

    Leave a comment:


  • vkn
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Lainataas tätä topiccia vaikka ihan samanlainen ongelma ei olekaan. Tänään kaupan pihasta lähdettäessä tunnin seisonnan jälkeen -15 asteen pakkasesta konehuoneesta kuului vain voimakas naks/kolahdus käännettäessä avain start asentoon, mutta mitään muuta ei tapahtunut. Todennäköisesti solenoidi veti, mutta startti ei lähtenyt pyörimään. Tämän jälkeen uusi starttaus ja auto lähti käyntiin normaalisti terävästi pyörittäen ja käynnistyi heti. Myöhemmin parin seuraavan lyhyen seisonnan jälkeen vika ei ole uusiutunut. Onko muilla ollut vastaavaa ja onko vakava oire vai sattuiko vaan tilapäinen häiriö? Lähinnä mietityttää onko vian aiheuttaja startti vai voiko muilla tekijöillä olla osuutta asiaan? Ensimmäisenä tulee mieleen, että mitä tapahtuu jos automaattia starttaa vaihdekepin ollessa muussa kuin P tai N asennossa eli olisiko kepiltä tullut tieto voinut olla väärä? Aikaisemmin startti ei ole oireillut millään lailla ja myös tämän jälkeen on pyörittänyt todella terävästi. Autona minun tapauksessa 528iA Touring -99.
    Eihän tuon automaatin ollessa muussa asennossa kuin P/N pitäisi tapahtua yhtään mitään. :think Eli silloin ei startille mene minkäänlaista virtaa. Voin olla tietysti väärässäkin, fiksummat korjatkoon..

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Lainataas tätä topiccia vaikka ihan samanlainen ongelma ei olekaan. Tänään kaupan pihasta lähdettäessä tunnin seisonnan jälkeen -15 asteen pakkasesta konehuoneesta kuului vain voimakas naks/kolahdus käännettäessä avain start asentoon, mutta mitään muuta ei tapahtunut. Todennäköisesti solenoidi veti, mutta startti ei lähtenyt pyörimään. Tämän jälkeen uusi starttaus ja auto lähti käyntiin normaalisti terävästi pyörittäen ja käynnistyi heti. Myöhemmin parin seuraavan lyhyen seisonnan jälkeen vika ei ole uusiutunut. Onko muilla ollut vastaavaa ja onko vakava oire vai sattuiko vaan tilapäinen häiriö? Lähinnä mietityttää onko vian aiheuttaja startti vai voiko muilla tekijöillä olla osuutta asiaan? Ensimmäisenä tulee mieleen, että mitä tapahtuu jos automaattia starttaa vaihdekepin ollessa muussa kuin P tai N asennossa eli olisiko kepiltä tullut tieto voinut olla väärä? Aikaisemmin startti ei ole oireillut millään lailla ja myös tämän jälkeen on pyörittänyt todella terävästi. Autona minun tapauksessa 528iA Touring -99.

    Leave a comment:


  • otsiR
    replied
    Sunnuntaina leudolla kelillä lähti ku palmun alta mutta tänään maanantaina töihin lähtiessä paska jätti taas käynnistymättä Ei oo pemulla ajo kiireisen miehen hommaa kyllä,pitää parin päivän varoajalla aina ruveta käynnistelemään.Onneksi on tuo Audi kans pihassa millä kyllä pääsee.

    Leave a comment:


  • 28schnitzer
    replied
    sama kävi itelle, en vaan tienny mitä tapahtui kun auto ei vaan lähteny käyntiin ja pyöritti kun ei puristuksia olisikaan. auto (m52b28)oli siirretty kolme päivää sitten nosturille toisen vian takia ajamalla 5metriä jolloin auto kävi alle 15sek.
    ekalla startilla lähti käyntiin ja sammui. seuraavalla lupas. sitten sopivan mittaisia starttauksia jottei startti hajoa vaikka kone hengettömältä kuulostikin. sitten alkas heräämään ja annoin sopivasti kaasua kävi eka ehkä neljällä viidellä sitte hienosti niinkun kuuluukin.
    mitään oiretta tämän jälkeen ei ole ilmennyt. kunnolla kerkes kyllä pelästyttää. oppii sitä näköjään näistä uutta päälle 3-kymppisenäkin..

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Ite oon ajanu teboilin bensalla kaikki sen 5 vuotta mitä on tullu autoiltua. En usko että tässä tapauksessa johtuu polttoaineesta:think Ei tuolla 5km pätkäajulla pitäis tulla noita ongelmia, tietääkseni esim. vaan muutaman sekunnin käyttö kylmällä koneella.

    Tai no mistä näistä tietää.
    Ei 5 km vaan 5 m, eli hallista pihalle päiväksi ja illalla taas sisään. Ainoa ongelma on vaan se että akku ei kerkeä latautua tuon pituisella käyntiajalla sen vertaa kun se starttaus kuluttaa. Aina kuitenkin lähtee käyntiin ihan herkästi, ilman sahaamista

    ...paitsi jos on akku tyhjä.

    Leave a comment:


  • otsiR
    replied
    Joo siis just sillon jos venat on jumissa niin sillon se kuulema auttaa.Omassa pienessä mielessäni päättelin sen että jos nyt ennalta ehkäsevästi vielä ruikkis sitä öljyä vaikka lähtiki käyntiin.Koneesta kuulu muuten järkyttävä nakutus jonku aikaa,loppu kyllä kun muutaman kilometrin kävi ajamassa.:think

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by otsiR View Post
    Öljyä jokaisesta tulpan reiästä venttiileille ihan pikku liru kuulema auttaa asiaa.Näin opasti tuttu joka on huoltanu bemareita työkseen.Itellä kesti kaks päivää sahata oma romu käyntiin kyseisen vian vuoksi joten ajattelin kokeilla tuota öljyä että ei uusisi tuota liimautumista.
    Ne öljyt lähtee kyllä sieltä heti kun laittaa moottorin käyntiin. Vai meinaatko joka sammutuksen jälkeen irrotella puolat ja tulpat ja ruikkia öljyä sylintereihin
    Ei se öljy tuota ennaltaehkäise, voi auttaa siinä vaiheessa kun "liimautuminen" on jo tapahtunut, vai sitäkö tarkoititkin?

    Leave a comment:


  • otsiR
    replied
    Öljyä jokaisesta tulpan reiästä venttiileille ihan pikku liru kuulema auttaa asiaa.Näin opasti tuttu joka on huoltanu bemareita työkseen.Itellä kesti kaks päivää sahata oma romu käyntiin kyseisen vian vuoksi joten ajattelin kokeilla tuota öljyä että ei uusisi tuota liimautumista.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Mukava saada tietää tällekin asialle tekninen selitys. Kerran on käynyt sekä vaimon (ford) että omassa autossa vastaava ilmiö. Nykyään välttelen siirtelyä ja nopeaa sammutusta kylmällä koneella.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Ei johdu polttoaineen valmistajasta. Omassa autossa tuo on käynyt kolmesti ja tankissa on ollut joka kerta eri merkkistä bensaa.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Teboililainenhan se vissiin liimasi ooppeleitakin

    ...en vaan uskonut siihen polttoaineeseen silloin, sillä nehän oli ooppeleita.
    Ite oon ajanu teboilin bensalla kaikki sen 5 vuotta mitä on tullu autoiltua. En usko että tässä tapauksessa johtuu polttoaineesta:think Ei tuolla 5km pätkäajulla pitäis tulla noita ongelmia, tietääkseni esim. vaan muutaman sekunnin käyttö kylmällä koneella.

    Tai no mistä näistä tietää.

    Leave a comment:

Working...
X