Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D ja motti vaihtoon :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhamann
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 29

    E39 530D ja motti vaihtoon :(

    Eli tuli juuri korjaamolta riemastuttava viesti, että imusarjan imuläpän varsi katkennut ja n.1cm pala mennyt moottoriin. Vitospytystä puristukset poissa ja imusarjassa öljyt. Ei tietoa, miten laaja vaurio muuten. Kuitenkin jo merkkiliikekin suositti että lienee järkevintä etsiä vaihtokonetta. Kyseessä siis 2002 530DAt, ajettu 285tkm. Raato tällä hetkellä Rovaniemellä.

    Kenelläkään tiedossa edullista konetta 193hp 3L diisseli?

    Muita ajatuksia? Surunvalitteluja?
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Vuodesta 2006 ollu mukana täällä eikä eteen ole sattunut yhtään säiettä jossa puhutaan noista fataaleista läpistä
    Ei ole tarkoitus vittuilla kunhan vaan ihmettelen, paska hommahan tuo on
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      #3
      Voi ei, et ole varmaan lukenut niitä viestejä, missä neuvotaan ottamaan läpät pois. Tosin 285tkm on ihan kunnioitettava luku osalle, minkä BMW suosittelee vaihdettavaksi 100tkm välein.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • Hammu
        Moderator
        • Nov 2006
        • 3971
        • Nurmijärvi

        #4
        Eipä tämä enää mitään auta, mutta kannattaa lukaista tämä topic

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #5
          285tkm lasissa ja läpät moottorissa edelleen? Et ilmeisesti koskaan ole kuullut tästä läppäongelmasta?
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3310
            • Kajjjaani

            #6
            No ei nyt väännetä enää puukkoa haavassa.
            Kaverille kävi vähän samoin, sanoin hänelle asiasta ja kun ei uskonut niin parin kuukauden jälkeen poks ja uusi pata.
            No kesti kylläkin noin 600tkm. Että sellaista.
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #7
              Ehkei kaikilla ole intressissä istua virtuaalivirittämässä kärryään btcf:n ääressä?

              Joykut kun ostavat auton liikkuakseen paikasta toiseen ilman että kärryä tarvitsee koko ajan pitää ajan hermolla tekemällä kaikkea updatea mitä netissä kirjoitellaan.

              Omistajan sijasta syyttäisin ennemmin valmistajaa/huolto-organisaatiota tapahtuneesta.
              ---

              Comment

              • O.K.
                Moderator
                • Nov 2003
                • 4854
                • Espoo

                #8
                Jossakin aiemmassa läppätopicissa taisi olla todettu, että hyvällä tuurilla mennyt vain venttiilit ja mäntä, eli niiden vaihdolla (+tietty kansityö) voi selvitä. Kannattaa kysyä ihan joltakin muulta kuin merkkikorjaamolta tuota korjausvaihtoehtoa, jos vaikka ensin avaavat kannen ja katsovat vauriot. Tietty jos tuntuu kone jo muutenkin väsyneeltä, niin sitten ehkä kannattaa sijoittaa rahat suoraan vaihtokoneeseen.
                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                E34 525i

                Comment

                • rasanttu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 530
                  • Tuusula

                  #9
                  Ei kaikki autoa ostaessaan kahlaa läpi joka ikistä tyyppivikaa vaan keskittyy ajamisen iloon. Huvittavaltahan se kuulostaa että "laatumerkissä" nimeltä BMW on noin naurettava tyyppivika, ei sitä moni edes usko kun siitä sanoo.
                  Freude am Fahren

                  Comment

                  • juhamann
                    Newbiemmer
                    • Sep 2006
                    • 29

                    #10
                    Oho, ihan mukavasti tuli replyjä. Joo asiahan on niin, etten tosiaan ole mikään autofriikki vaikka paljon kilsoja tuleekin. Tietty voisi jälkiviisastella, että kannattaako sitten ajaa "auto loppuun" ts.näillä kilsoilla.

                    Tod.näk.koetetaan kartoittaa turman laajuutta "muualla kuin merkkiliikkeessä" kuten joku jo suosittelikin.

                    Comment

                    • rasanttu
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 530
                      • Tuusula

                      #11
                      Moottoreita luulis löytyvän, samaa moottoria on useammassa eri mallissa. Moottorin tyyppi on M57.
                      Freude am Fahren

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by rasanttu View Post
                        Moottoreita luulis löytyvän, samaa moottoria on useammassa eri mallissa. Moottorin tyyppi on M57.
                        Myyntiosastolla oli vielä aamulla lähes koko M57 motti osina myynnissä melkein ilmaiseksi... On vaan tainnu mennä ku en enää ilmoitusta löytänyt.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by juhamann View Post
                          Eli tuli juuri korjaamolta riemastuttava viesti, että imusarjan imuläpän varsi katkennut ja n.1cm pala mennyt moottoriin. Vitospytystä puristukset poissa ja imusarjassa öljyt. Ei tietoa, miten laaja vaurio muuten. Kuitenkin jo merkkiliikekin suositti että lienee järkevintä etsiä vaihtokonetta. Kyseessä siis 2002 530DAt, ajettu 285tkm. Raato tällä hetkellä Rovaniemellä.

                          Kenelläkään tiedossa edullista konetta 193hp 3L diisseli?

                          Muita ajatuksia? Surunvalitteluja?
                          Järkevin vaihtoehto on tosiaan koko motin vaihtaminen vähemmän ajettuun vaihtokoneeseen. Laita privaa mikäli koneen tarve oikeasti on olemassa.

                          Comment

                          • juhamann
                            Newbiemmer
                            • Sep 2006
                            • 29

                            #14
                            Kansityöt ja runsaasti uutta osaa. Mäntiä ei tarvinnut vaihtaa. Hiukan alle 3000 euroa koko remppa osineen töineen.

                            Positiivisena puolena auto kulkee taas kuin entisaikoina, kilometrien myötä tehot olivat hivenen hukassa. Ellei sitten ole vaan mutua 200 CDi Mersun jälkeen(oli sijaispelinä)...

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #15
                              Originally posted by juhamann View Post
                              Kansityöt ja runsaasti uutta osaa. Mäntiä ei tarvinnut vaihtaa. Hiukan alle 3000 euroa koko remppa osineen töineen.

                              Positiivisena puolena auto kulkee taas kuin entisaikoina, kilometrien myötä tehot olivat hivenen hukassa. Ellei sitten ole vaan mutua 200 CDi Mersun jälkeen(oli sijaispelinä)...
                              Tuliko ahdin tarkistettua? Saattanut ottaa kipeetä jos palaset on menny siitä läpi:think
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎