En löytänyt haullakaan mitään varsinaista tietoa tästä ongelmasta joten laitetaa uus topikki.
Eli autollahan on ajettu jo kunnioitetavat 315tkm (Suomiauto) ja auto on ollut meillä n. 1kk. Mielestäni kun auton ostin niin ensimmäisinä päivinä en huomannut mitää erikoista.
Nyt ongelmana on se että kun auto on yön yli seissyt (tai päivän töissä) niin n. 20-60km/h ajettaessa "väännöllä" niin auto humisee/jurisee takaosasta. Ei tule millään lailla tärinänä koriin yms vaan ns. kuuluu vain tämä humina/jurina.
Muutaman kilometrin kun ajaa niin se vähenee puolella ja sitten kun on hieman pidemmän pätkän ajanut niin sitä ei tapahdu enää ollenkaan. Ja silloin kun auto tekee tämän huminan niin se loppuu välittömästi kuitenkin kun painaa pedaalin lattiaan ja kickdowni lyö pienemmän vaihteen päälle ja siten taas lähtee kiihdyttään esim. motarille.
Laatikko vaihtaa nätisti/pehmeästi, perä ei ulise tai äännä missään vaiheessa, N vaihteelta vaihdettaessa R tai D niin ei kolahda.
10km jälkeen tosiaa auto on ns. normaali eli ei oo ropleemaa.
Olen kuullut/lukenut että jos kardaani on kiero tai rättinivel menossa niin se tuo värinöitä/tärinöitä koriin mutta tätä ongelmaa ei siis ole.
Yks mikä tuli mielee että muutaman päivän kun auto oli ollut meillä niin repäsin vittuun takapöntön ja keskipöntön välissä olevan painavan, ilmeisesti joku pakoputken värinänvaimenninmöttösen. Voiko olla syypää..??? Epäilen tätä kuitenkin mutta koskaanhan sitä ei tiedä.
Toinen mikä juolahti mielee että voiko perä olla menossa jossain vaiheessa (öljyjen vaihto perään...voisiko auttaa hetkeks??)
Ei viittis kuitenkaa iha summamutikassa lähtee vaihtelee mitää kalliita osia jos ei tiedä varmaks mistä johtuu....
Eli autollahan on ajettu jo kunnioitetavat 315tkm (Suomiauto) ja auto on ollut meillä n. 1kk. Mielestäni kun auton ostin niin ensimmäisinä päivinä en huomannut mitää erikoista.
Nyt ongelmana on se että kun auto on yön yli seissyt (tai päivän töissä) niin n. 20-60km/h ajettaessa "väännöllä" niin auto humisee/jurisee takaosasta. Ei tule millään lailla tärinänä koriin yms vaan ns. kuuluu vain tämä humina/jurina.
Muutaman kilometrin kun ajaa niin se vähenee puolella ja sitten kun on hieman pidemmän pätkän ajanut niin sitä ei tapahdu enää ollenkaan. Ja silloin kun auto tekee tämän huminan niin se loppuu välittömästi kuitenkin kun painaa pedaalin lattiaan ja kickdowni lyö pienemmän vaihteen päälle ja siten taas lähtee kiihdyttään esim. motarille.
Laatikko vaihtaa nätisti/pehmeästi, perä ei ulise tai äännä missään vaiheessa, N vaihteelta vaihdettaessa R tai D niin ei kolahda.
10km jälkeen tosiaa auto on ns. normaali eli ei oo ropleemaa.
Olen kuullut/lukenut että jos kardaani on kiero tai rättinivel menossa niin se tuo värinöitä/tärinöitä koriin mutta tätä ongelmaa ei siis ole.
Yks mikä tuli mielee että muutaman päivän kun auto oli ollut meillä niin repäsin vittuun takapöntön ja keskipöntön välissä olevan painavan, ilmeisesti joku pakoputken värinänvaimenninmöttösen. Voiko olla syypää..??? Epäilen tätä kuitenkin mutta koskaanhan sitä ei tiedä.
Toinen mikä juolahti mielee että voiko perä olla menossa jossain vaiheessa (öljyjen vaihto perään...voisiko auttaa hetkeks??)
Ei viittis kuitenkaa iha summamutikassa lähtee vaihtelee mitää kalliita osia jos ei tiedä varmaks mistä johtuu....
Comment