Auto on bmw 540i e39.
Autossa on seuraavia vikoja ja toivoisin että löytäsin täältä vastaukset missä viat voisivat olla.
1. Rattia käännettäessä auton etupää narisee voimakkaasti.
Ongelma tulee vain kylmillä (alle +5c) keleillä.
Ääni kuulostaa tulevan etujousen yläkumin luota.
Jousi jotenkin pääsee hieman liikkumaan ja narisuttamaan kumia.
Riittääkö pelkän kumin vaihto vai voiko iskarin yläpää pitää myös ääntä?
2. Auto täristää jarruttaessa. Ongelma ilmenee kaikista voimakkaimmin hyvin pienissä nopeuksissa, kun auton pysäyttää liikennevaloihin.
Etujarrulevyt ovat ainakin todella uraiset ja kuluneet. Takajarrulevyt ovat uudehkot. Poistuuko tärinä jos uusii etujarrulevyt ja etupalat?
3. Auton tapakää paukahtaa voimakkaasti kun kaasua painaa tai sen vapauttaa "terävästi". Ajo on myös hieman nykivää jos kaasua painaa terävästi tai vapauttaa sen nopeasti.
Taka-akselipalkin isot kumipuslat näyttivät ainakin äskettäin vaihdetuilta, joten vika ei ainakaan niissä pitäisi olla. Missä vika voisi olla?
4. Auto täristää melkein kaikissa nopeuksissa hieman.
Tuntuu että ratti ei juurikaan tärise, mutta koko kori tärisee.
Pahimmillaan tärinä on ehkä n. 50-55kmh nopeudessa, mutta kaikilla muillakin nopeuksilla tärinää on ainakin jonkinverran.
Toisessa takavanteessa oli rengasliikkeen mukaan pientä heittoa, mutta ei pitäisi heidän mukaansa vaikuttaa ajettavuuteen. Myös talvirenkailla auto tärisee, mutta ei ehkä ihan yhtä paljon.
Auton etupäähän on uusittu äskettäin kaikki etupään tukivarret.
Nyt kaikki vinkit auton kuntoonsaamiseksi ovat tervetulleita!
Autossa on seuraavia vikoja ja toivoisin että löytäsin täältä vastaukset missä viat voisivat olla.
1. Rattia käännettäessä auton etupää narisee voimakkaasti.
Ongelma tulee vain kylmillä (alle +5c) keleillä.
Ääni kuulostaa tulevan etujousen yläkumin luota.
Jousi jotenkin pääsee hieman liikkumaan ja narisuttamaan kumia.
Riittääkö pelkän kumin vaihto vai voiko iskarin yläpää pitää myös ääntä?
2. Auto täristää jarruttaessa. Ongelma ilmenee kaikista voimakkaimmin hyvin pienissä nopeuksissa, kun auton pysäyttää liikennevaloihin.
Etujarrulevyt ovat ainakin todella uraiset ja kuluneet. Takajarrulevyt ovat uudehkot. Poistuuko tärinä jos uusii etujarrulevyt ja etupalat?
3. Auton tapakää paukahtaa voimakkaasti kun kaasua painaa tai sen vapauttaa "terävästi". Ajo on myös hieman nykivää jos kaasua painaa terävästi tai vapauttaa sen nopeasti.
Taka-akselipalkin isot kumipuslat näyttivät ainakin äskettäin vaihdetuilta, joten vika ei ainakaan niissä pitäisi olla. Missä vika voisi olla?
4. Auto täristää melkein kaikissa nopeuksissa hieman.
Tuntuu että ratti ei juurikaan tärise, mutta koko kori tärisee.
Pahimmillaan tärinä on ehkä n. 50-55kmh nopeudessa, mutta kaikilla muillakin nopeuksilla tärinää on ainakin jonkinverran.
Toisessa takavanteessa oli rengasliikkeen mukaan pientä heittoa, mutta ei pitäisi heidän mukaansa vaikuttaa ajettavuuteen. Myös talvirenkailla auto tärisee, mutta ei ehkä ihan yhtä paljon.
Auton etupäähän on uusittu äskettäin kaikki etupään tukivarret.
Nyt kaikki vinkit auton kuntoonsaamiseksi ovat tervetulleita!
Comment