Auto on e39 523i -96. Joo ja kyllä on luettu jo topikki jos toinenkin. Auton laitoin nukkumaan ihan ohjeitten mukaan, eli kaikki luukut kiinni ovet lukkoon ja takakonttia huijattiin. Mittari - navan ja kaapelin väliin. Mittari kiinni ja odottelua 30min. Alussa kulutus oli 3.60a ja sitten se aika tasasesti laski tuohon 3.45, mutta siitä se ei enää laskenut. irrottelin autosta yksi kerrallaan jokaisen sulakkeen, eikä mitään muutosta tapahtunut. Irroitin myös vahvarin töpselit takapaksista ja samoin hanskalokeron alla olevasta moduulista johdot. Käytin myös siilin johdon irti, lcm johtoja en kokeillu, mutta millään ei ollut vähäisintäkään merkitystä virran vuotoon. Samoin käytin takavalojen töpselit irti.
Ainoat vikakoodit löytyivät instrumentoinnista.
-190 Keskuvalopaneeli, ei sallittu toiminta alue, virhetaajuus 50
-135 Tiedonsiirtojohto K-Bus, oikosulku (plusjännite), hetkellinen vika, virhetaajuus 254
Mitähän nää meinaa? Autossa on myös semmosta vikaa että harvoin jää jarruvalot palaa auton sammuttua ja vilkut lopettaa vilkuttamisen joskus mittaristossa. Akku on uusi, samoin laturi. Auto jaksaa käynnistyä hyvin joka päivä mutta puoli viikkoa saattaa olla liikaa seisonnassa, viikon jälkeen ei enää virta riitä. Minun mielestä jos ois tommonen virran kulutus, niin akku pitäs mennä parissa päivässä tyhjäksi, mutta kun ei vielä siinä ajassa mene.
Autossa ei ole ilmastointia, enkä kuule sitä pientä tuularia mikä pyörii keskikonsolissa, vai onko ilman ilmastointia sitä ollenkaan?
Minulla on ainakin kaikki tieto ja taito tuohon käytetty, enkä usko korjaamoistakaan apua olevan. Oisko kellään mitään hajua mikä tuota virtaa vie? Virtalukonpohjaa en ole vielä vaihtanut mutta en usko ongelman siitä johtuvan kuitenkaan....?
Ainoat vikakoodit löytyivät instrumentoinnista.
-190 Keskuvalopaneeli, ei sallittu toiminta alue, virhetaajuus 50
-135 Tiedonsiirtojohto K-Bus, oikosulku (plusjännite), hetkellinen vika, virhetaajuus 254
Mitähän nää meinaa? Autossa on myös semmosta vikaa että harvoin jää jarruvalot palaa auton sammuttua ja vilkut lopettaa vilkuttamisen joskus mittaristossa. Akku on uusi, samoin laturi. Auto jaksaa käynnistyä hyvin joka päivä mutta puoli viikkoa saattaa olla liikaa seisonnassa, viikon jälkeen ei enää virta riitä. Minun mielestä jos ois tommonen virran kulutus, niin akku pitäs mennä parissa päivässä tyhjäksi, mutta kun ei vielä siinä ajassa mene.
Autossa ei ole ilmastointia, enkä kuule sitä pientä tuularia mikä pyörii keskikonsolissa, vai onko ilman ilmastointia sitä ollenkaan?
Minulla on ainakin kaikki tieto ja taito tuohon käytetty, enkä usko korjaamoistakaan apua olevan. Oisko kellään mitään hajua mikä tuota virtaa vie? Virtalukonpohjaa en ole vielä vaihtanut mutta en usko ongelman siitä johtuvan kuitenkaan....?