Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 39 530 da mystinen akun tyhjeneminen???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • borgi
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 15
    • finland

    E 39 530 da mystinen akun tyhjeneminen???

    Akku tyhjenee johtuisiko ilmastoinnin paneelista kuuluu surina auto paikallaan ilman virtoja???? vaihdettu apukuskin puolelle joku sähköosa missä useampi metallitanko???? ei auttanut... paneeliko paskana????
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #2
    Kyllä se ilmastointipaneelin sisäinen puhallin toimii, kunnes auto menee lepotilaan 16 min ovien sulkemisesta. Vaihdevalitsimen vierestä sammuu valo, kun auto menee lepotilaan.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • mjr68
      Newbiemmer
      • Sep 2009
      • 25
      • Finland

      #3
      Originally posted by borgi View Post
      Akku tyhjenee johtuisiko ilmastoinnin paneelista kuuluu surina auto paikallaan ilman virtoja???? vaihdettu apukuskin puolelle joku sähköosa missä useampi metallitanko???? ei auttanut... paneeliko paskana????
      Onko autossa alkuperäinen puhelin?
      Itsellä ei ainakaan lähde auto käyntiin jos puhelimeen jäänyt yön yli virta päälle

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #4
        Originally posted by mjr68 View Post
        Onko autossa alkuperäinen puhelin?
        Itsellä ei ainakaan lähde auto käyntiin jos puhelimeen jäänyt yön yli virta päälle
        Lepotilan saavutettua pitäisi myös puhelimen sammua.

        Comment

        • Rubu
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 809
          • Kuopio

          #5
          Minun entisessä 530dssä oli joku moottorin lämmitysvastus oikosulussa tai vastaavaa mikä tyhjenti akun.

          Tämä tieto tuli nykyiseltä omistajalta, joten se voi olla jotain ihan mitä vaan...

          Comment

          • Wäinö
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 142
            • Kirkkonummi

            #6
            Itse aloin tässä selvittelemään mikä purkaa akkua 0.8A vauhdilla lepotilassakin. Tsekkasin kaikki sulakkeet (hanskalokero & takakontti) lukuunottamatta 75 & 76:sta johtuen niiden harvinaisen paskamaisesta paikasta ilman että löysin mitään konkreettista syytä tuolle ylimääräiselle virrankulutukselle. (Nuo sulakkeetkin olisin kenties ottanut irti mikäli olisin keksinyt miten se samperin iso musta liitin niiden alapuolella lähtee irti ja pois tieltä).

            Pihtivirtamittarilla katsoin virrankulutusta sen jälkeen kun auto oli mennyt nukkumaan ja edellenkin tuntui jokin kuluttavan sähköä tasaisen tappavaan tahtiin. Vielä olisi ilmeisesti syytä yrittää saada joko nuo 75 & 76 sulakkeet irroitettua tai vaihtoehtoisesti keulalta tuo ilmastoinnin flektin liitin irti (onko siinä liittimessä klipsit molemmin puolin vaiko vain toisella puolella ?) ja jos ei tuokaan auta niin katse kääntynee kohti laturia ... ?
            Autossa ei ole mitään jälkiasennusradioita tms.

            Ylimääräisenä ongelmana tähän samaan syssyyn, automaatti-ilmastoinnin ruutu meni pimeäksi kesken kaiken perjantaina duuniin mennessä ja myöskin sisälämppärin puhallus loppui siihen. Virtaresetti ei tuolloin auttanut yhtään mitään ja puhallus pysyi kadoksissa. Päivän päätteeksi sisälämppärin puhalluskin toimi matkan puoleen väliin asti kunnes se meni uudelleen mykäksi samoin kuin ilmastoinnin ruutukin.

            Olen kyllä lueskellut noista tyypillisistä siilin aiheuttamista oireista, mutta tuo ruudun pimeneminen ennemmin tai myöhemmin ihmetyttää varsinkin kun autooni on jo kerran vaihdettu tuo siili (uudempi, musta malli, vuonna 2006) ... ? Toivottavasti nämä ongelmat eivät sentään liity itse ilmastoinnin ohjauslogiikkaan.

            Edit: Nytpä sekin on sitten nähty, eli uudemman mallinen siili oli sitten syypää tuohon ilmastoinnin paneelin sekä sisäpuhaltimen totaaliseen pimentymiseen ---> 5v kesti ja nyt oli taas aika vaihtaa uusi siili. Tuon jälkeen on puhaltimet & paneelit toimineet täysin ongelmitta.

            Seuraavaksi pitänee siis keskittyä vielä metsästämään mikä hemmetti tuota akkua tuolla tavalla vielä purkaa.
            Last edited by Wäinö; 28-02-2011, 00:10.
            F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

            Comment

            • Wäinö
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 142
              • Kirkkonummi

              #7
              Keulalla olevan ilmastoinnin flektin liittimen sain irti bandua käyttämällä ja eipä sieltä löytynyt mitään muutosta akun purkuun. Sen sijaan siirtelin kamaa tuon laturin edestä sen verran pois että mahduin nippa nappa laittamaan tuon bilteman halpis pihtivirtamittarin plussakaapelin päälle (tiedä kuinka paljon tuo kaapelin suojan reuna sotki tuloksia) ja siellä näytti olevan 0.2A purkua vaikka auto oli lepotilassa.

              Pitänee huomenissa ihmetellä miten hemmetissä se plussakaapeli lähtee irti niin että saan toivottavasti hieman tarkemman lukeman yleismittarilla ---> purkua näyttäisi olevan kaiken kaikkiaan lepotilassa tuo 0.8A, eikä sulakkeiden (lukuunottamatta numeroita 75 ja 76) irroittaminenkaan näytä vaikuttavan mitään ---> josko se olisi kumminkin tuo laturi tai sen diodisilta tms joka purkaa kaiken tuon ylimääräisen 0.75A jonnekin ...

              Ei luulisi että tuolta laturin päästä olisi pitänyt löytyä purkua lainkaan auton ollessa lepotilassa ... ?
              F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎