Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 525dat ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flipperi
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 21
    • Lapinlahti

    e39 525dat ei käynnisty

    Terve kaikille! Nyt kävi sellanen juttu et auto jai pihalle seisoon. Vikakoodeja luettiin ja tuli tämmönen ilmoitus: rail pressure control at start.

    Paineet oli jotain ihan kummaa. Kolme kertaa oli ilmoitus tullut tästä asiasta. Ekalla oli paineet jotain 170bar, sitten 50 bar ja lopuksi 70bar. Onko se nyt siirtopumpun vaihto edessä vai onko tässä joku muu häikkä?
    -03 e39 525 DAT
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #2
    Originally posted by flipperi View Post
    Terve kaikille! Nyt kävi sellanen juttu et auto jai pihalle seisoon. Vikakoodeja luettiin ja tuli tämmönen ilmoitus: rail pressure control at start.

    Paineet oli jotain ihan kummaa. Kolme kertaa oli ilmoitus tullut tästä asiasta. Ekalla oli paineet jotain 170bar, sitten 50 bar ja lopuksi 70bar. Onko se nyt siirtopumpun vaihto edessä vai onko tässä joku muu häikkä?
    Ilmeisesti nuo mitatut paineet ovat rail-painetta, ja nuo ei riitä auton käynnistykseen.

    Mahd. vikoja
    -paine-anturi(suutintukin ja tulipellin välissä)
    -vuotava suutin
    -korkeapaine pumpun perässä oleva "regulating valve"
    -korkeapaine pumppu

    Nämä nyt tuli mieleen ulkomuistista, joku voinee korjata jos meni pahasti metsään
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Tuolta apuja -->http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=184347
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Kari hoo
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 85
        • Kymenlaakso

        #4
        Originally posted by flipperi View Post
        Terve kaikille! Nyt kävi sellanen juttu et auto jai pihalle seisoon. Vikakoodeja luettiin ja tuli tämmönen ilmoitus: rail pressure control at start.

        Paineet oli jotain ihan kummaa. Kolme kertaa oli ilmoitus tullut tästä asiasta. Ekalla oli paineet jotain 170bar, sitten 50 bar ja lopuksi 70bar. Onko se nyt siirtopumpun vaihto edessä vai onko tässä joku muu häikkä?
        Vuosimalli? kilomeetrit?, oma samanmoinen datti teki toissaviikolla saman tempun ja jätti käynnistymättä, railpaineet startissa n 80bar vaikka syöttöpaine polttoaineella oli lähellä 4bar - syynä 2 vuotavaa suutinta, jotka paikallinen dieselhuolto korjasi parinkympin tiivistesarjoilla, ei siis tarvittu sikakalliita uusia suuttimia. Nyt lähtee käyntiin paremmin kuin hyvin.

        Comment

        • jsr85
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1375
          • Oulainen

          #5
          Originally posted by Kari hoo View Post
          Vuosimalli? kilomeetrit?, oma samanmoinen datti teki toissaviikolla saman tempun ja jätti käynnistymättä, railpaineet startissa n 80bar vaikka syöttöpaine polttoaineella oli lähellä 4bar - syynä 2 vuotavaa suutinta, jotka paikallinen dieselhuolto korjasi parinkympin tiivistesarjoilla, ei siis tarvittu sikakalliita uusia suuttimia. Nyt lähtee käyntiin paremmin kuin hyvin.
          Onko tietoa mitkä tiivisteet vaihdettiin?
          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

          Comment

          • Kari hoo
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 85
            • Kymenlaakso

            #6
            Originally posted by jsr85 View Post
            Onko tietoa mitkä tiivisteet vaihdettiin?
            Eipä ole - enkä tiedä kuinka monta tiivistettä suuttimissa edes on - kyseinen huoltoliike (Reijon diesel) oli paikallisten muiden autoverstaiden mukaan yksi harvoista pajoista jotka noita suuttimia pystyi kymenlaakson seudulla remppaamaan ilman välitöntä uusimistarvetta.

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1375
              • Oulainen

              #7
              Eipäs tuossa kyllä kuvan mukaan ole kuin muuan tiiviste, täytyy varsin purkaa hyllystä yksi suutin ja katsella millaisia tiivisteitä siel käytetään.
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • flipperi
                Newbiemmer
                • Dec 2009
                • 21
                • Lapinlahti

                #8
                Originally posted by Kari hoo View Post
                Vuosimalli? kilomeetrit?, oma samanmoinen datti teki toissaviikolla saman tempun ja jätti käynnistymättä, railpaineet startissa n 80bar vaikka syöttöpaine polttoaineella oli lähellä 4bar - syynä 2 vuotavaa suutinta, jotka paikallinen dieselhuolto korjasi parinkympin tiivistesarjoilla, ei siis tarvittu sikakalliita uusia suuttimia. Nyt lähtee käyntiin paremmin kuin hyvin.
                -03 dat, 266000km rullattu. Sunnuntaina heitti auto toimimasta. Kolme päivää seiso pihalla jolloin akun latasin täyteen ku jurnutin tyhjäksi. Keskiviikkona lähti ekalla käyntiin ilman mitään apuja.

                Voiko tässäkin olla tämä suutin vika? Vien korjaamolle maanantaina niin osaisin sanoo niille ukoille suoraan mitä tehä.
                -03 e39 525 DAT

                Comment

                • flipperi
                  Newbiemmer
                  • Dec 2009
                  • 21
                  • Lapinlahti

                  #9
                  Jahas.. Siirtopumppu vaihdettu koska siitä tuli aiemmin vikakoodia. Auto hyytyy ja ei ota kierroksia yli 2600rpm. Nyt on taas vaihteeksi luettu Carsoftilla vikakoodit ja tässä tulos.
                  APUJA KAIVATAAN!!!!

                  0480 Elektro ventialtor
                  1260 Delivery pump control system
                  1E05 Vehicle speed sensor: control panel
                  09F6 Not defined
                  1E30 Charge pressure regulation or charge pressure actuator
                  1190 Rail pressure regulation
                  -03 e39 525 DAT

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9138
                    • Oulu

                    #10
                    Kurkkaapa live-datalla miten etenkin siirtopaine käyttäytyy ajossa.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • flipperi
                      Newbiemmer
                      • Dec 2009
                      • 21
                      • Lapinlahti

                      #11
                      Muuten hyvä mut ei uskalla. Olin korjaamoon ajamassa autoa ku huomiselle varasin ajan. Ajoin n. 300m ja kerkes tuolla matkalla sammua neljä kertaa. Pihaan ku pääsin takas niin tuntu et ei käy kaikilla sylintereillä ja tärisi kummasti. Lopuksi tupsautti kunnon savut putkesta pihalle (ei ollu mustaa)
                      -03 e39 525 DAT

                      Comment

                      • Pahna
                        Newbiemmer
                        • Dec 2021
                        • 2
                        • Espoo

                        #12
                        ratkaisuja?

                        Moi
                        uusi täällä sivustoilla, onko näissä joku ratkaisu sivusto? Miten esim tässä kävi? Korjaantuiko vika?

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9987
                          • KVLA

                          #13
                          Originally posted by Pahna View Post
                          Moi
                          uusi täällä sivustoilla, onko näissä joku ratkaisu sivusto? Miten esim tässä kävi? Korjaantuiko vika?
                          Ei ole erillistä ns."ratkaisusivustoa". Aloitettuun topiikkiin pitäisi jokaisen (muistaa) päivittää,kuinka tapaus etenee ja mahdollisesti asia selvisi/korjaantui. Juurikin sen uusiokäytön hyödyn takia. Yleensä näin onkin. Poikkeuksia aina löytyy.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎