memebuy23buy

e39 530dat -00 kuluttaa liikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tuikku
    replied
    .
    Jotkut moottorin käyntiin liittyvät korjaukset loppuu 80- asteessa.
    Nähdäkseni kaikki 85-asteessa.
    "Overheating protection" alkaa 105-asteessa vähentämään syöttöjä.
    Varmaankin tuohon väliin pitäisi se moottorin käyntilämpö saada, jotta ohjelmalla olisi mahdollisuus edes käyttää moottoria "taloudellisimmillaan".

    Leave a comment:


  • heinonen85
    replied
    hyvä kiitos nam!
    sit eikun vaihtamaan ennen ensviikon pohjosen reissua, ni voi hiukan verrata.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Eipä taida olla muunlaisia olemassakaan, ehkä? Orkkis ainakin menee samoilla asteilla.

    Leave a comment:


  • heinonen85
    replied
    nyt löytyi myös uus termari.. tuli auton mukana ja löysin sen.. siinä on 88 asteinen termari.. varmaan riittää?

    Leave a comment:


  • heinonen85
    replied



    ton löysin, mut entäs ku mittarissa ei ole ku yks tappi..? :think

    Leave a comment:


  • heinonen85
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Lämpeäminen kuntoon niin kulutus normalisoituu. Ja sen egr-termarin jälkeen jos viisari näyttäis nousevan, niin salavalikosta edelleen lämpöjä kurkkimaan. Saattavat olla 5-10 astetta liian alhaalla vieläkin ilman että viisarin asento on havaittavasti väärä. Jos, niin sitten päätermari vaihtoon ja homma pelaa taas.

    edit: Itseasiassa sun autossa ei välttämättä edes ole egr-termaria, riippuu valmistuskuukaudesta.
    just katoin, ni ei ole egr termaria.. no vaihdetaan sit päätermari.. mites ne lämmöt näkee salavalikosta?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Lämpeäminen kuntoon niin kulutus normalisoituu. Ja sen egr-termarin jälkeen jos viisari näyttäis nousevan, niin salavalikosta edelleen lämpöjä kurkkimaan. Saattavat olla 5-10 astetta liian alhaalla vieläkin ilman että viisarin asento on havaittavasti väärä. Jos, niin sitten päätermari vaihtoon ja homma pelaa taas.

    edit: Itseasiassa sun autossa ei välttämättä edes ole egr-termaria, riippuu valmistuskuukaudesta.
    Last edited by Cell; 24-12-2009, 10:21.

    Leave a comment:


  • _chris_
    replied
    Originally posted by heinonen85 View Post
    kiitos vinkistä! koneen lämmöt ei mittarin mukaan ole läheskään tapissa.. kovalla pakkasella nousi vaan 1/4 kohdalle, oisko termostaatti tienpäässä.. laitetaan uusi ja katotaan sit uusiks..

    niin ja kulutus mitattu tankkaamalla, heittoa ei paljoa ole ajotietokoneen ilmoittamaan..
    Kannattaa vaihto aloittaa EGR-termostaatista. Helpompi vaihtaa ja todennäköisempi syyllinen.

    Leave a comment:


  • heinonen85
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    katsoppas diagnostiikka ohjelmalla koneen lämmöt ajonaikana pitäis olla n88 - 92astetta
    itselläni koneen lämmöt oli alhaalla n80-83 astetta ja samat oireet löpö maistui.

    kiitos vinkistä! koneen lämmöt ei mittarin mukaan ole läheskään tapissa.. kovalla pakkasella nousi vaan 1/4 kohdalle, oisko termostaatti tienpäässä.. laitetaan uusi ja katotaan sit uusiks..

    niin ja kulutus mitattu tankkaamalla, heittoa ei paljoa ole ajotietokoneen ilmoittamaan..

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    Vikakoodin lukuun kannattaa mennä ensimäisenä, jos auton MITATTU kulutus ns.normaali-ajolla on tuota luokkaa níi jossakin mättää. Ajotietokoneen kulutuksen voi piilovalikosta säätää näyttämään +-25%

    edit. Edellinen oli hyvä pointti, näet kyllä tuon moottorin todellisen lämpötilan myös tuolta samasta piilovalikosta ihan digitaalisena, ei sen takia tarvitse piuhan nokkaan mennä.

    -Janne
    Last edited by jsr85; 23-12-2009, 18:13.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    iso kulutus ???

    katsoppas diagnostiikka ohjelmalla koneen lämmöt ajonaikana pitäis olla n88 - 92astetta
    itselläni koneen lämmöt oli alhaalla n80-83 astetta ja samat oireet löpö maistui.



    Originally posted by heinonen85 View Post
    eli autossa meinaa olla juopon oireita
    matkassa menee 8.3l/100km ja nyt kaupunki pyörityksessä 12.5l/100km (hiukan leikellen lumilla)
    kokeiltu kiihdytellä vastaavalla autolla ja automaatti sedanilla ja kulku puolessa ei ollut eroja.. eli tehot pitäis olla tallessa..
    mielestä aika paljon diisseliks ku vastaavat menee matkaan 6-6.5l
    ja auto on automaatti touring..

    mennäänkö vaihtamaan ilmamassamittaria vai mitä pitäis tehdä? :/

    Leave a comment:


  • heinonen85
    started a topic e39 530dat -00 kuluttaa liikaa

    e39 530dat -00 kuluttaa liikaa

    eli autossa meinaa olla juopon oireita
    matkassa menee 8.3l/100km ja nyt kaupunki pyörityksessä 12.5l/100km (hiukan leikellen lumilla)
    kokeiltu kiihdytellä vastaavalla autolla ja automaatti sedanilla ja kulku puolessa ei ollut eroja.. eli tehot pitäis olla tallessa..
    mielestä aika paljon diisseliks ku vastaavat menee matkaan 6-6.5l
    ja auto on automaatti touring..

    mennäänkö vaihtamaan ilmamassamittaria vai mitä pitäis tehdä? :/
Working...
X