.
Jotkut moottorin käyntiin liittyvät korjaukset loppuu 80- asteessa.
Nähdäkseni kaikki 85-asteessa.
"Overheating protection" alkaa 105-asteessa vähentämään syöttöjä.
Varmaankin tuohon väliin pitäisi se moottorin käyntilämpö saada, jotta ohjelmalla olisi mahdollisuus edes käyttää moottoria "taloudellisimmillaan".
e39 530dat -00 kuluttaa liikaa
Collapse
X
-
hyvä kiitos nam!
sit eikun vaihtamaan ennen ensviikon pohjosen reissua, ni voi hiukan verrata.
Leave a comment:
-
-
Eipä taida olla muunlaisia olemassakaan, ehkä? Orkkis ainakin menee samoilla asteilla.
Leave a comment:
-
-
nyt löytyi myös uus termari.. tuli auton mukana ja löysin sen.. siinä on 88 asteinen termari.. varmaan riittää?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostLämpeäminen kuntoon niin kulutus normalisoituu. Ja sen egr-termarin jälkeen jos viisari näyttäis nousevan, niin salavalikosta edelleen lämpöjä kurkkimaan. Saattavat olla 5-10 astetta liian alhaalla vieläkin ilman että viisarin asento on havaittavasti väärä. Jos, niin sitten päätermari vaihtoon ja homma pelaa taas.
edit: Itseasiassa sun autossa ei välttämättä edes ole egr-termaria, riippuu valmistuskuukaudesta.
Leave a comment:
-
-
Lämpeäminen kuntoon niin kulutus normalisoituu. Ja sen egr-termarin jälkeen jos viisari näyttäis nousevan, niin salavalikosta edelleen lämpöjä kurkkimaan. Saattavat olla 5-10 astetta liian alhaalla vieläkin ilman että viisarin asento on havaittavasti väärä. Jos, niin sitten päätermari vaihtoon ja homma pelaa taas.
edit: Itseasiassa sun autossa ei välttämättä edes ole egr-termaria, riippuu valmistuskuukaudesta.Last edited by Cell; 24-12-2009, 10:21.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by heinonen85 View Postkiitos vinkistä! koneen lämmöt ei mittarin mukaan ole läheskään tapissa.. kovalla pakkasella nousi vaan 1/4 kohdalle, oisko termostaatti tienpäässä.. laitetaan uusi ja katotaan sit uusiks..
niin ja kulutus mitattu tankkaamalla, heittoa ei paljoa ole ajotietokoneen ilmoittamaan..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by e46touring View Postkatsoppas diagnostiikka ohjelmalla koneen lämmöt ajonaikana pitäis olla n88 - 92astetta
itselläni koneen lämmöt oli alhaalla n80-83 astetta ja samat oireet löpö maistui.
kiitos vinkistä! koneen lämmöt ei mittarin mukaan ole läheskään tapissa.. kovalla pakkasella nousi vaan 1/4 kohdalle, oisko termostaatti tienpäässä.. laitetaan uusi ja katotaan sit uusiks..
niin ja kulutus mitattu tankkaamalla, heittoa ei paljoa ole ajotietokoneen ilmoittamaan..
Leave a comment:
-
-
Vikakoodin lukuun kannattaa mennä ensimäisenä, jos auton MITATTU kulutus ns.normaali-ajolla on tuota luokkaa níi jossakin mättää. Ajotietokoneen kulutuksen voi piilovalikosta säätää näyttämään +-25%
edit. Edellinen oli hyvä pointti, näet kyllä tuon moottorin todellisen lämpötilan myös tuolta samasta piilovalikosta ihan digitaalisena, ei sen takia tarvitse piuhan nokkaan mennä.
-JanneLast edited by jsr85; 23-12-2009, 18:13.
Leave a comment:
-
-
iso kulutus ???
katsoppas diagnostiikka ohjelmalla koneen lämmöt ajonaikana pitäis olla n88 - 92astetta
itselläni koneen lämmöt oli alhaalla n80-83 astetta ja samat oireet löpö maistui.
Originally posted by heinonen85 View Posteli autossa meinaa olla juopon oireita
matkassa menee 8.3l/100km ja nyt kaupunki pyörityksessä 12.5l/100km (hiukan leikellen lumilla)
kokeiltu kiihdytellä vastaavalla autolla ja automaatti sedanilla ja kulku puolessa ei ollut eroja.. eli tehot pitäis olla tallessa..
mielestä aika paljon diisseliks ku vastaavat menee matkaan 6-6.5l
ja auto on automaatti touring..
mennäänkö vaihtamaan ilmamassamittaria vai mitä pitäis tehdä? :/
Leave a comment:
-
-
e39 530dat -00 kuluttaa liikaa
eli autossa meinaa olla juopon oireita
matkassa menee 8.3l/100km ja nyt kaupunki pyörityksessä 12.5l/100km (hiukan leikellen lumilla)
kokeiltu kiihdytellä vastaavalla autolla ja automaatti sedanilla ja kulku puolessa ei ollut eroja.. eli tehot pitäis olla tallessa..
mielestä aika paljon diisseliks ku vastaavat menee matkaan 6-6.5l
ja auto on automaatti touring..
mennäänkö vaihtamaan ilmamassamittaria vai mitä pitäis tehdä? :/Tags: None
-
Leave a comment: