Kysymys kuuluu, saako sitä ylipäätään enää irti millään inhimillisellä (ilman kannen irrotusta) toimenpiteellä. Mistä kohdasta se katkesi?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Kysymys kuuluu, saako sitä ylipäätään enää irti millään inhimillisellä (ilman kannen irrotusta) toimenpiteellä. Mistä kohdasta se katkesi?
Katkesi juuri ennen kierrettä.
Kyllä lähtee ainakin poraamalla, mutta miten ne sisuskalut saa parhaiten pois:think, että pääsis poraamaan. Ja sitten vastakierretapilla... mutta huomenna jatkuu työstö.
nyt jos jollain on aiheesta kokemusta niin apua kaivataan.
Tässä on ainoa sarja millä edes yrittäisin, vastakierretapeista kun ei ole kuin murhetta.
Tällaisella nitkuteltiin irti mb.n 606 kuningas moottorista katkennut hehku, vaikka jokainen korjaamo tuomitsi sen mahdottomaksi irroittaa ilman kannen irroitusta.
edit. Sisuskalut tulee mukana ku ei poraa liian syvään.
Kun ootte laittanu imausarjaa takaisin paikoilleen niin ootteko joutunut irroittamaan niitä pinnapultteja? kun tuntuu että ei saa millään sitä enää paikoilleen. perkeleen ahdas tulipellin kohalta.
Ei tarvi ottaa pinnapultteja pois, hieman on ahdas mut menee nitkuttelemalla. Lisä tilaa saa kun ottaa sen muovin irti sieltä "tulipellin" yläreunasta (Osa nro. 3).
Varovainen kannattaa olla ettei puota niitä prikkoja imukanavaan jotka on kiinni imusarjassa.
semmonen juttu vielä, että kun otin imusarjanläpät samalla pois niin riittääkö se että tulppaa sen egr:lle menevän alipaineletkun? vai pitääkö siihen teräsputkeen tehdä jokin keksintö. eikö sen egrrän normaaliasento ole kiinni, ja sitten se alipaineella avaa sen venttiilin.
Ei ollu ihme kun bemari ei lähtenyt kovalla pakkasella oikein hyvin käyntiin kun vain yksi hehku oli enää ehjä .
Katkennut tulppa lähti irti poraamalla. Ensin vain piti nyppiä sisälmykset irti apuna käyttäen lukkopihtejä, 70cm pitkä kettinki ja suht painavaa raudan palaa. Sitten 9mm poralla porata lähes se koko hehkun kierteen matka pois jonka jälkeen 5mm poralla porata kehkun sisälle syvempi reikä johon sitten tehdään M6 kierre ulosvetoa varten. Sitten porataan kierreosa kokonaan pois mutta siinä pitää olla tarkkana, että ei poraa liian syvälle eli vain se kierreosa pois. Sen jälkeen M6 kierretangon pätkä ruuvataan hehkuun kiinni ja nypätään hehkun jämä pois. Sitten 10x1 kierreterällä putsataan kierre ja ruuvataan uusi hehku paikoilleen.
..jatketaas tästä threadista kun malli osuu yksiin; eli 525da -02, ja motti ei hehkuta, vaikka hehkun valo palaa startatessa kuten pitääkin - tällä kelillä (-20C) noin 6sek. Mittasin hehkut releen kannasta - ohmit 1-2 välissä kuten pitääkin, samoin uusi ohjausyksikkö vaihdettiin viime viikolla uuteen - ei vaikutusta ????? jopa sulake on kunnossa ja akussa virtaa "normaalisti"??:think
Mistä voisi vikaa vielä etsiä? tuo vikakoodi 3505 tulee takas vaikka sen nollaa, eli jotain oikeaa häikkää hehkuissa kuitenkin on? - (ja huomaa sen startatessakin)
niin, sellainen huomio tietty tuon akun varaustilan suhteen; jossain postauksessa oli dde 4.0 maininta, että akun jännite pitää olla riittävä? Tietäiskö kukaan mikä tuo jänniteraja hehkutukselle on?
Comment