Nyt on pari kertaa käynyt niin, että kuuluu vain naks tai oikeastaan kolahdus käännettäessä avain start asentoon, mutta mitään muuta ei tapahdu. Todennäköisesti solenoidi vetää, mutta startti ei lähde pyörimään. Tämän jälkeen uusi starttaus ja auto on lähtenyt käyntiin normaalisti terävästi pyörittäen ja käynnistyy heti. Onko muilla ollut vastaavaa ja voiko vika johtua jostain muusta kuin startista? Ensimmäisenä tulee mieleen, että mitä tapahtuu jos automaattia starttaa vaihdekepin ollessa muussa kuin P tai N asennossa eli olisiko kepiltä tullut tieto voinut olla väärä? Entä miten ajonesto estää auton käynnistyksen? Pyöriikö tällöin startti normaalisti, mutta ei vaan lähde käyntiin? Autona tässä tapauksessa 528iA Touring -99.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 ei starttaa ekalla yrityksellä
Collapse
X
-
Virtalukon pohja, Startti sökö ?
Sullahan oli vikakoodinlukulaitteet?1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
F10 525d Xdrive comfort sitte
Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
www.rotator.fi
-
-
Originally posted by Yltti View PostVirtalukon pohja, Startti sökö ?
Sullahan oli vikakoodinlukulaitteet?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Löytyhän foorumiltakin juttua vastaavasta viasta. Tämäkin tosin löytyi Googlen haulla eikä foorumin omalla. Tässä linkki siihen ketjuun http://wwww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=141056
Täytyy nyt ainakin tuo startti vaihtaa kun ei hirveän kallis näytä olevan. Toivottavasti lähtee vielä käyntiin, että pääsee tallille asti.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostKyllä tuo INPA löytyy, mutta vielä en ole ehtinyt koodeja lukemaan. Mitään muita virtalukon pohjan mukanaan tuomia vikoja ei ainakaan vielä ole ilmaantunut.
1: latauksen ja öljynpaineen valo palaa himmeästi+hehku himmeesti sekä ei sammu -> kun avainta kääntää ei tapahdu mitään.
2: abs-valo kiiluu himmeesti+hehkuvalo ei sammu -> pyörittää pirteesti, mutta ei käynnisty
3: kaikki pelaa ja auto kerrasta käyntiin
Virtalukon pohja kaput, välillä ku rämppäs virtoja päälle ja pois, nii sai auton käyntiin. Alko sillä, että tokalla tai kolmannella yrittämällä sai auton käyntiin, sitten saatto tarvita reilun kymmenen rumppausta. välillä myös kerralla käymään.
Kannattaa se lukon pohja vaihtaa ennen ku alkaa mitään kalliimpaa vaihtamaan.
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostMulla diiselissä vaihtoehtoja kun laitto virrat päälle:
1: latauksen ja öljynpaineen valo palaa himmeästi+hehku himmeesti sekä ei sammu -> kun avainta kääntää ei tapahdu mitään.
2: abs-valo kiiluu himmeesti+hehkuvalo ei sammu -> pyörittää pirteesti, mutta ei käynnisty
3: kaikki pelaa ja auto kerrasta käyntiin
Virtalukon pohja kaput, välillä ku rämppäs virtoja päälle ja pois, nii sai auton käyntiin. Alko sillä, että tokalla tai kolmannella yrittämällä sai auton käyntiin, sitten saatto tarvita reilun kymmenen rumppausta. välillä myös kerralla käymään.
Kannattaa se lukon pohja vaihtaa ennen ku alkaa mitään kalliimpaa vaihtamaan.
Edit. INPA:lla ei tosiaan löytynyt mitään aiheeseen liittyviä koodeja.Last edited by markok; 31-12-2009, 11:02.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Morjens.
Postaanpa tähän samaan ketjuun, kun ei kannata uutta aloittaa. Samantyylinen vika kuitenkin. Auto on 530 dA m-sport vm -99 loppupuoli, eli -00 mallia. Paikkakunta Joensuu (kaikki aina haluaa tietää tän, kun on ongelmia ) Eli ongelma on ollut tämä:
Tossa eräänä aamuna lähdin onnellisena bemun omistajana autolleni, joka oli webasto päällä hörissyt nätisti sen 20 min, kun pakkasta oli jotain -15 astetta. No, autoon sisälle ja starttaamaan. Auto sahasi ja sahasi niin perkeleesti, eikä lähtenyt käyntiin. Lopulta loppui akusta puhti ja startti ei pyörinyt ollenkaan, naksahti vain.
Lisävirtaa peliin toisesta autosta. Nyt kun yritti startata, niin siltikään ei startti pyörinyt, naksahti vain ja avain piti kääntää kokonaan taakse, että pystyi uudelleen yrittämään ja sama naksaus. Ajattelin, että lisävirtaa annoin liian vähän. Ctekki kiinni ja reilut 4 h, starttausyritys ja sama naksaus.
Ajattelin vieläkin, että akku on sökö ja virta ei riitä. Tänään uusi akku paikoilleen ja sama ongelma. Pelkkä naksaus ja avain pitää kääntää taakse asti ennen uutta yritystä.
Mikähän siitä nyt olisi mennyt? Ajonestoko voisi vittuilla? Virtalukonpohja?
Entäs tuo sahaaminen, autossa ei ole näkynyt "preheating"- tekstiä koskaan, ja auto on joskus sahauttanut ennenkin. Välillä lämpimänäkin. Hehkuissa jotain? Liekö tässä nyt useampi ongelma, vai liekö kaikki yhdestä ja samasta probleemasta. Startti? Sökähtääkö se noin suoraan lennosta...
Sellaisia ongelmia uudella, vasta 4kk bemarin omistaneella kuskilla.X3 F25 xdrive20d -12
Ex:
730d E65 -02
530d E39 Msport -99
Comment
-
-
Taisit polttaa startin?
Ei kannata vikaa arvailla ilman että käy piuhan päässä.
edit: preheating -teksti voi peittyä esim. lämpötilailmoituksen alle, ja siksi näkyä vasta parin sekunnin päästä. Lämpimänä sahaaminen ei siitä johdu.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostTaisit polttaa startin?
Ei kannata vikaa arvailla ilman että käy piuhan päässä.
edit: preheating -teksti voi peittyä esim. lämpötilailmoituksen alle, ja siksi näkyä vasta parin sekunnin päästä. Lämpimänä sahaaminen ei siitä johdu.
Mitähän tuollainen startin vaihtaminen maksaa bemarilla, ja entäs jossain pienemmässä puljussa? Kannattaako pienemmät, esim. diesel-huollot, vaiko suoraan bemun huoltoon?
Edit. Ja joo, preheating- tekstiä ei ole tullut, vaikka olen sitä kuinka kytännyt. Mutta jos lämpimänä sahaaminen ei hehkuista johdu... no, piuhan päässä ne näkyy, kunhan vaan arvuuttelen ja mietin paljonko tuohon on perkele rahua lyötävä...Last edited by MadMike; 21-01-2010, 07:37.X3 F25 xdrive20d -12
Ex:
730d E65 -02
530d E39 Msport -99
Comment
-
-
Originally posted by MadMike View PostNo jumalauta. Noinko herkästi se stratti ottaa itseensä? Täällähän on monet sahannu autoaan minuuttitolkulla, kun on ollut jotain ongelmaa käynnistymisessä. No, piuhan päähän toi on saatava jokatapauksessa.
Mitähän tuollainen startin vaihtaminen maksaa bemarilla, ja entäs jossain pienemmässä puljussa? Kannattaako pienemmät, esim. diesel-huollot, vaiko suoraan bemun huoltoon?
Edit. Ja joo, preheating- tekstiä ei ole tullut, vaikka olen sitä kuinka kytännyt. Mutta jos lämpimänä sahaaminen ei hehkuista johdu... no, piuhan päässä ne näkyy, kunhan vaan arvuuttelen ja mietin paljonko tuohon on perkele rahua lyötävä...
Edit. Ja ei sahaa enää.X3 F25 xdrive20d -12
Ex:
730d E65 -02
530d E39 Msport -99
Comment
-
Comment