Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ei starttaa ekalla yrityksellä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3019
    • Kuopio

    e39 ei starttaa ekalla yrityksellä

    Nyt on pari kertaa käynyt niin, että kuuluu vain naks tai oikeastaan kolahdus käännettäessä avain start asentoon, mutta mitään muuta ei tapahdu. Todennäköisesti solenoidi vetää, mutta startti ei lähde pyörimään. Tämän jälkeen uusi starttaus ja auto on lähtenyt käyntiin normaalisti terävästi pyörittäen ja käynnistyy heti. Onko muilla ollut vastaavaa ja voiko vika johtua jostain muusta kuin startista? Ensimmäisenä tulee mieleen, että mitä tapahtuu jos automaattia starttaa vaihdekepin ollessa muussa kuin P tai N asennossa eli olisiko kepiltä tullut tieto voinut olla väärä? Entä miten ajonesto estää auton käynnistyksen? Pyöriikö tällöin startti normaalisti, mutta ei vaan lähde käyntiin? Autona tässä tapauksessa 528iA Touring -99.
    BMW 530iA Touring -05
  • Yltti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2792
    • Kuopio suamen texas

    #2
    Virtalukon pohja, Startti sökö ?

    Sullahan oli vikakoodinlukulaitteet?
    1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
    F10 525d Xdrive comfort sitte
    Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
    www.rotator.fi

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3019
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by Yltti View Post
      Virtalukon pohja, Startti sökö ?

      Sullahan oli vikakoodinlukulaitteet?
      Kyllä tuo INPA löytyy, mutta vielä en ole ehtinyt koodeja lukemaan. Mitään muita virtalukon pohjan mukanaan tuomia vikoja ei ainakaan vielä ole ilmaantunut. Nyt vaan mietityttää kovasti se, että vetääkö solenoidi jos ajonesto on päällä? Sen verran sain selvitettyä, että startti ei ainakaan pyöri, mutta mites tuo solenoidi?
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3019
        • Kuopio

        #4
        Löytyhän foorumiltakin juttua vastaavasta viasta. Tämäkin tosin löytyi Googlen haulla eikä foorumin omalla. Tässä linkki siihen ketjuun http://wwww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=141056

        Täytyy nyt ainakin tuo startti vaihtaa kun ei hirveän kallis näytä olevan. Toivottavasti lähtee vielä käyntiin, että pääsee tallille asti.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1597
          • Vähäkyrö

          #5
          Originally posted by markok View Post
          Kyllä tuo INPA löytyy, mutta vielä en ole ehtinyt koodeja lukemaan. Mitään muita virtalukon pohjan mukanaan tuomia vikoja ei ainakaan vielä ole ilmaantunut.
          Mulla diiselissä vaihtoehtoja kun laitto virrat päälle:
          1: latauksen ja öljynpaineen valo palaa himmeästi+hehku himmeesti sekä ei sammu -> kun avainta kääntää ei tapahdu mitään.
          2: abs-valo kiiluu himmeesti+hehkuvalo ei sammu -> pyörittää pirteesti, mutta ei käynnisty
          3: kaikki pelaa ja auto kerrasta käyntiin

          Virtalukon pohja kaput, välillä ku rämppäs virtoja päälle ja pois, nii sai auton käyntiin. Alko sillä, että tokalla tai kolmannella yrittämällä sai auton käyntiin, sitten saatto tarvita reilun kymmenen rumppausta. välillä myös kerralla käymään.

          Kannattaa se lukon pohja vaihtaa ennen ku alkaa mitään kalliimpaa vaihtamaan.

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3019
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Samppae39 View Post
            Mulla diiselissä vaihtoehtoja kun laitto virrat päälle:
            1: latauksen ja öljynpaineen valo palaa himmeästi+hehku himmeesti sekä ei sammu -> kun avainta kääntää ei tapahdu mitään.
            2: abs-valo kiiluu himmeesti+hehkuvalo ei sammu -> pyörittää pirteesti, mutta ei käynnisty
            3: kaikki pelaa ja auto kerrasta käyntiin

            Virtalukon pohja kaput, välillä ku rämppäs virtoja päälle ja pois, nii sai auton käyntiin. Alko sillä, että tokalla tai kolmannella yrittämällä sai auton käyntiin, sitten saatto tarvita reilun kymmenen rumppausta. välillä myös kerralla käymään.

            Kannattaa se lukon pohja vaihtaa ennen ku alkaa mitään kalliimpaa vaihtamaan.
            Nyt on startti vaihdettu ja ainakin pari käynnistystä on tehty onnistuneesti. Kerron myöhemmin lisää korjaantuiko pysyvästi. Seuraavana sitten virtalukon pohja vaihtoon, jos ei korjaantunut. Sanotko vielä Samppae39, että kuuluiko sulla edes solenoidin vetävän kun virtalukon pohja oli rikki? Mulla kuitenkin solenoidi toimi, mutta todennäköisesti ei vetäessään yhdistänyt sähköä startille.

            Edit. INPA:lla ei tosiaan löytynyt mitään aiheeseen liittyviä koodeja.
            Last edited by markok; 31-12-2009, 11:02.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • MadMike
              Newbiemmer
              • Sep 2009
              • 14
              • Joensuu

              #7
              Morjens.

              Postaanpa tähän samaan ketjuun, kun ei kannata uutta aloittaa. Samantyylinen vika kuitenkin. Auto on 530 dA m-sport vm -99 loppupuoli, eli -00 mallia. Paikkakunta Joensuu (kaikki aina haluaa tietää tän, kun on ongelmia ) Eli ongelma on ollut tämä:

              Tossa eräänä aamuna lähdin onnellisena bemun omistajana autolleni, joka oli webasto päällä hörissyt nätisti sen 20 min, kun pakkasta oli jotain -15 astetta. No, autoon sisälle ja starttaamaan. Auto sahasi ja sahasi niin perkeleesti, eikä lähtenyt käyntiin. Lopulta loppui akusta puhti ja startti ei pyörinyt ollenkaan, naksahti vain.

              Lisävirtaa peliin toisesta autosta. Nyt kun yritti startata, niin siltikään ei startti pyörinyt, naksahti vain ja avain piti kääntää kokonaan taakse, että pystyi uudelleen yrittämään ja sama naksaus. Ajattelin, että lisävirtaa annoin liian vähän. Ctekki kiinni ja reilut 4 h, starttausyritys ja sama naksaus.

              Ajattelin vieläkin, että akku on sökö ja virta ei riitä. Tänään uusi akku paikoilleen ja sama ongelma. Pelkkä naksaus ja avain pitää kääntää taakse asti ennen uutta yritystä.

              Mikähän siitä nyt olisi mennyt? Ajonestoko voisi vittuilla? Virtalukonpohja?

              Entäs tuo sahaaminen, autossa ei ole näkynyt "preheating"- tekstiä koskaan, ja auto on joskus sahauttanut ennenkin. Välillä lämpimänäkin. Hehkuissa jotain? Liekö tässä nyt useampi ongelma, vai liekö kaikki yhdestä ja samasta probleemasta. Startti? Sökähtääkö se noin suoraan lennosta...

              Sellaisia ongelmia uudella, vasta 4kk bemarin omistaneella kuskilla.
              X3 F25 xdrive20d -12

              Ex:
              730d E65 -02
              530d E39 Msport -99

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Taisit polttaa startin?

                Ei kannata vikaa arvailla ilman että käy piuhan päässä.

                edit: preheating -teksti voi peittyä esim. lämpötilailmoituksen alle, ja siksi näkyä vasta parin sekunnin päästä. Lämpimänä sahaaminen ei siitä johdu.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • MadMike
                  Newbiemmer
                  • Sep 2009
                  • 14
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Taisit polttaa startin?

                  Ei kannata vikaa arvailla ilman että käy piuhan päässä.

                  edit: preheating -teksti voi peittyä esim. lämpötilailmoituksen alle, ja siksi näkyä vasta parin sekunnin päästä. Lämpimänä sahaaminen ei siitä johdu.
                  No jumalauta. Noinko herkästi se stratti ottaa itseensä? Täällähän on monet sahannu autoaan minuuttitolkulla, kun on ollut jotain ongelmaa käynnistymisessä. No, piuhan päähän toi on saatava jokatapauksessa.

                  Mitähän tuollainen startin vaihtaminen maksaa bemarilla, ja entäs jossain pienemmässä puljussa? Kannattaako pienemmät, esim. diesel-huollot, vaiko suoraan bemun huoltoon?

                  Edit. Ja joo, preheating- tekstiä ei ole tullut, vaikka olen sitä kuinka kytännyt. Mutta jos lämpimänä sahaaminen ei hehkuista johdu... no, piuhan päässä ne näkyy, kunhan vaan arvuuttelen ja mietin paljonko tuohon on perkele rahua lyötävä...
                  Last edited by MadMike; 21-01-2010, 07:37.
                  X3 F25 xdrive20d -12

                  Ex:
                  730d E65 -02
                  530d E39 Msport -99

                  Comment

                  • MadMike
                    Newbiemmer
                    • Sep 2009
                    • 14
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by MadMike View Post
                    No jumalauta. Noinko herkästi se stratti ottaa itseensä? Täällähän on monet sahannu autoaan minuuttitolkulla, kun on ollut jotain ongelmaa käynnistymisessä. No, piuhan päähän toi on saatava jokatapauksessa.

                    Mitähän tuollainen startin vaihtaminen maksaa bemarilla, ja entäs jossain pienemmässä puljussa? Kannattaako pienemmät, esim. diesel-huollot, vaiko suoraan bemun huoltoon?

                    Edit. Ja joo, preheating- tekstiä ei ole tullut, vaikka olen sitä kuinka kytännyt. Mutta jos lämpimänä sahaaminen ei hehkuista johdu... no, piuhan päässä ne näkyy, kunhan vaan arvuuttelen ja mietin paljonko tuohon on perkele rahua lyötävä...
                    No niin. Nyt toimii auto. Starttihan siitä oli täysin paskana. Alkuperäinen ja hieno "made in italy"- startti oli tullut tiensä päähän. Uusi tilalle ja nyt tikkaa kuin ompelukone. 290 e kustansi uusi akku ja työt 52 e. Ei paha, kun työt sisälsi vielä vikakoodien luvunkin...

                    Edit. Ja ei sahaa enää.
                    X3 F25 xdrive20d -12

                    Ex:
                    730d E65 -02
                    530d E39 Msport -99

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎