Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 moottorinohjaimen sulake?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Villimies
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 12

    e39 moottorinohjaimen sulake?

    e39 530d -00
    Sammuipa koppero hiljaisesta vauhdista eikä lähde enään käyntiin..
    Missäpäin autoa mahtaa sijaita moottorinohjaimen sulake?
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Apukuskin raitisilmakotelon alla olevasta laatikosta löytyy moottorinohjaus ja sieltä johtojen alta viiden sulakkeen paketti suljetussa muovirasiassa. Liekö sinullakin huohottimen lämmitys vetänyt oikosulkuun. Tuossa tarinaa. KLIK
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Villimies
      Newbiemmer
      • Jun 2008
      • 12

      #3
      Nyt alkoi löytyyn, mutta taitaapa olla huomisen hommia kun tuota lunta sataa jo vähän liikaa
      Saas nähdä jos löytyy palanut sulake niin vahvasti viittais tuohon suuntaan.
      On se nyt parina päivänä temppuillu käynistyksen yhteydessä, mutta eka kerran sammui vauhdista tänään. Eikä lähde käyntiin vaikka vaihdettiin varmasti toimiva akkukin.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Villimies View Post
        Nyt alkoi löytyyn, mutta taitaapa olla huomisen hommia kun tuota lunta sataa jo vähän liikaa
        Saas nähdä jos löytyy palanut sulake niin vahvasti viittais tuohon suuntaan.
        On se nyt parina päivänä temppuillu käynistyksen yhteydessä, mutta eka kerran sammui vauhdista tänään. Eikä lähde käyntiin vaikka vaihdettiin varmasti toimiva akkukin.
        Lienee sinulla sitten todennäköisemmin PA-puolella jotain ongelmaa (vuotava suutin tai viallinen PA-pumppu)
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Villimies
          Newbiemmer
          • Jun 2008
          • 12

          #5
          No ne parin viimme päivän takaiset juonittelut johtui aika varmasti akusta, koska se oli rikki ja kun tänään laitettiin toimiva akku niin het pärähti käyntiin.
          Mut tässäpä sitä taas ollaan..
          Akku oli muuten 100A EXIDE extreme2, liekkö ihan normaalia että se kesti alle 2vuotta..

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Se että akku kestää alle kaks vuotta saattaa johtua siitä että akku on jatkuvasti, ainakin talvisin jatkuvasti huonosti ladattuna. Autoissa joissa se akku on jemmattu taatusti lämpenemättömään paikkaan kuten e39:ssä, ei se kylmänä lataannu kunnolla.
            Sillä Exidellähän taitaa olla takuutakin 2 vuotta joten käyppä kauppiaan juttusilla...
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1838
              • Kotona/Poissa

              #7
              Originally posted by Jürgen_ View Post
              Se että akku kestää alle kaks vuotta saattaa johtua siitä että akku on jatkuvasti, ainakin talvisin jatkuvasti huonosti ladattuna. Autoissa joissa se akku on jemmattu taatusti lämpenemättömään paikkaan kuten e39:ssä, ei se kylmänä lataannu kunnolla.
              Sillä Exidellähän taitaa olla takuutakin 2 vuotta joten käyppä kauppiaan juttusilla...
              Olen kuullut että Webaston tai vastaavan esilämmittimen käyttö lyhentää akun elinikää, vaikka akku ei purkautuisikaan tyhjäksi. Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta useammalta taholta olen asian kuullut.

              Näillä tahoilla akun 2v kesto on ihan tuttu tapaus.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #8
                Originally posted by Havis View Post
                Olen kuullut että Webaston tai vastaavan esilämmittimen käyttö lyhentää akun elinikää, vaikka akku ei purkautuisikaan tyhjäksi. Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta useammalta taholta olen asian kuullut.

                Näillä tahoilla akun 2v kesto on ihan tuttu tapaus.

                Toi on täyttä höpöhöpöä. Itsellä tuossa LC:ssä menossa jo kuudes vuosi samoilla akuilla ja Eberiä on laulatettu ihan huolella joka talvi. Akkuina ihan tavalliset valkokuoriset Vartat. Riittävästi vaan ajoa, siis riittävän pitkää ajoa ja tarvittaessa laturin perässä pari kolme päivää välillä. Vieläkin kestää yli -20°C lämmittää puolta tuntia eikä mitään merkkiä akkujen hiipumisesta. Alkaa kyllä jo epäilyttää ettei enää ens talvena noin hyvin riitä.
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • Villimies
                  Newbiemmer
                  • Jun 2008
                  • 12

                  #9
                  Hieman myöhästynyttä päivitystä, PA- puolelta oli palanut sulake jonka takia ei käynnistynyt.
                  Mutta autoa vaivannut akun tyhjeneminen loppuu kun irroittaa ilmastoinnin paneelin kokonaan.!!
                  Onko jollain vastaavanlaisia kokemuksia?
                  Paneeli on ilmeisesti kohtuu arvokas ja vaatii kenties uudelleen ohjelmoinnin BMW liikkeessä?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎