Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530da käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kultakala
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 12
    • Valkeakoski

    E39 530da käynnistys ongelma

    530 da -99 ei suostu lähtemään käyntiin, starttaa hyvin vaan ei hyrähdä.
    Vaihdoin polttoaine suotimen ja ongelmat senkun jatkuu.
    Kun laitan sisätilalämppärin posottamaan suodattimeen n.tunniksi johan hörähtää käyntiin ja joka kerta. Siirtopumppu hörisee ja moottorin juuressa letkun pää pihisee. Ajossa ei mitään ongelmaa, toistaiseksi.
    Ensi työkseni aattelin tuota vikakoodi lukua ja sitten apua täältä, jos kokemuksia on samansuuntaisista murheista.

    Ja syynä vikakoodin mukaan hehkujen ohjauskortin vika?!
    No onko yleensä koko korttia vai toimiiko rele pohjalta?!
    Ja kun kyselin tuota hehkujen vaihtoa Hämeenlinna - Tampere väliltä niin kovin oli hintavaa touhua 250 - 375 rämpylää.
    Siis onko jollakin tiedossa sopivan hintaista ja osaavaa pajaa tuolta alueelta?
    Last edited by kultakala; 20-01-2010, 17:16.
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    #2
    Paikkakuntaa näkyviin niin ehkä joku foorumilainen olisi halukas tuohon vikakoodinlukuun, sitä ennen on melkeen turha lähtee arpomaan
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm

    Comment

    • humala
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 739
      • Kemi

      #3
      onhan näitä topikkeja näistä..

      Vikakoodit kannattaa kyl lukea ekaksi ja muutenkin kuulostaa hiukan tämäntyyliseltä tapaukselta johon ratkaisua ei oo viel tullut..

      E70 X5 3.0d -07
      E39 530da touring -99
      ex: E36 325i sedan -93

      Comment

      • sasha325
        Bimmer Rookie
        • Jun 2006
        • 153
        • keski-suomi

        #4
        Veikkaus..

        Originally posted by kultakala View Post
        530 da -99 ei suostu lähtemään käyntiin, starttaa hyvin vaan ei hyrähdä.
        Vaihdoin polttoaine suotimen ja ongelmat senkun jatkuu.
        Kun laitan sisätilalämppärin posottamaan suodattimeen n.tunniksi johan hörähtää käyntiin ja joka kerta. Siirtopumppu hörisee ja moottorin juuressa letkun pää pihisee. Ajossa ei mitään ongelmaa, toistaiseksi.
        Ensi työkseni aattelin tuota vikakoodi lukua ja sitten apua täältä, jos kokemuksia on samansuuntaisista murheista.
        Jups kyllä ne vikakoodit kannattaa lukea, mutta villi veikkaus :think että nokka-akselin asentoanturi piiputtaa(itsellä juurikin samat oireet 2kk aiemmin) tai tuo mainitsemasi siirtopumppu.
        Käyttis E61 525da -06
        ex e39 530 da Touring -01
        ex e36 325 -92
        ex e39 530 da -99
        ex e30 316 ja 325

        yms muut merkit

        Comment

        • AMP
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 536
          • Turku

          #5
          Täällä samoja ongelmia ja veikkaan että tuo mainitsemasi "tunti" on vaan sopiva aika kun se nokka akselin asento tunnistin lepää tai jäähtyy ja taas jotenkin toimii. Toi oli vaan villi veikkaus.

          Luin vikakoodit moottorilta:

          E R R O R M E M O R Y R E P O R T ------------------------------------- Date: 01/14/10 21:21:29 ECU: DDE40KW0 JobStatus: OKAY Variant: DDE40KW0

          -------------------------------------------------------------

          RESULT: 2 errors in error memory ! -------------------------------------------------------------

          1028 EGR control Error frequency : 181

          Logistic counter: 20 Error occured 1. times at: Engine speed 1348.65 1/min Coolant temperature 85.27 Grad C Einspritzmenge 12.80 mm^3 RPC rail pressure 487.95 bar Fehler aufgetreten bei 189750.00 km Error occured 2. times at: Engine speed 1248.75 1/min Coolant temperature 87.32 Grad C Einspritzmenge 8.70 mm^3 RPC rail pressure 451.81 bar Fehler aufgetreten bei 227570.00 km Error occured 3. times at: Engine speed 1248.75 1/min Coolant temperature 87.32 Grad C Einspritzmenge 8.70 mm^3 RPC rail pressure 451.81 bar Fehler aufgetreten bei 227570.00 km Error not present Sporadic error neg. deviation / Air mass to big Errorcode: 04 04 14 B5 F8 20 36 B9 19 51 4A 1F 20 32 BC 11 4B 58 E5 20 32 BC 11 4B 58

          -------------------------------------------------------------

          7717 Monitoring Speed (rpm) sensor Error frequency : 255

          Logistic counter: 40 Error occured 1. times at: Engine speed 224.78 1/min Coolant temperature 48.41 Grad C Einspritzmenge 25.60 mm^3 Supply voltage 9.61 V Fehler aufgetreten bei 191190.00 km Error occured 2. times at: Engine speed 849.15 1/min Coolant temperature 78.44 Grad C Einspritzmenge 6.66 mm^3 Supply voltage 11.57 V

          Meni ihan ihme muotoon noi vikakoodit mutta joka noista tietää niin varmaan selvän saa. Eli marssinko marmorille tilaamaan NOKKA AKSELIN ASENTOTUNNISTIMEN vai mitä viisaammat veikkaa viaksi.

          Oireet: Lämpimällä koneella satunnaisesti kone tekee täydellisen "käynnistymis lakon", eli pyörittää ja muut äänet ja toiminnot on samanoloiset kuin normaalisti virta avaimesta kääntäisi (joku pumppu surisee normaalisti, imusarjan läheisyydestä kuuluu pientä suhinaa niinkuin ennenkin...). Tehnyt tämän tempun nyt 2 kertaa. Toinen 4 kk sitten ja nyt tänään kaupan pihaan ja kun 5-10 minuutin odottelun jälkeen starttas ja pääsin himaan niin ei lähtenyt suosiolla käyntiin vaan vaati starttaus yrityksiä muutaman.

          Nyt olisin hyvistä neuvoista kiitollinen!! (530d työkaluna ja töihin pitäis lähtee aamulla).
          e65 730d

          Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            Originally posted by AMP View Post
            7717 Monitoring Speed (rpm) sensor Error frequency : 255

            Logistic counter: 40 Error occured 1. times at: Engine speed 224.78 1/min Coolant temperature 48.41 Grad C Einspritzmenge 25.60 mm^3 Supply voltage 9.61 V Fehler aufgetreten bei 191190.00 km Error occured 2. times at: Engine speed 849.15 1/min Coolant temperature 78.44 Grad C Einspritzmenge 6.66 mm^3 Supply voltage 11.57 V

            Meni ihan ihme muotoon noi vikakoodit mutta joka noista tietää niin varmaan selvän saa. Eli marssinko marmorille tilaamaan NOKKA AKSELIN ASENTOTUNNISTIMEN vai mitä viisaammat veikkaa viaksi.

            Oireet: Lämpimällä koneella satunnaisesti kone tekee täydellisen "käynnistymis lakon", eli pyörittää ja muut äänet ja toiminnot on samanoloiset kuin normaalisti virta avaimesta kääntäisi (joku pumppu surisee normaalisti, imusarjan läheisyydestä kuuluu pientä suhinaa niinkuin ennenkin...). Tehnyt tämän tempun nyt 2 kertaa. Toinen 4 kk sitten ja nyt tänään kaupan pihaan ja kun 5-10 minuutin odottelun jälkeen starttas ja pääsin himaan niin ei lähtenyt suosiolla käyntiin vaan vaati starttaus yrityksiä muutaman.

            Nyt olisin hyvistä neuvoista kiitollinen!! (530d työkaluna ja töihin pitäis lähtee aamulla).
            RPM Speed monitoring = kammen ja nokkien suhdetta ei tunnisteta. Käytännössä lähes aina syyllinen nokka-akselin tunnistin. Eli ko. tunnistin tilaukseen. Varalta voit pitää pullollisen kylmäspraytä matkassa ja sillä jäähdytellä nokka-anturia tai vaihtoehtoisesti anturi irti (samalla putsaus) ja upottaa hetkeksi vaikka lumihankeen jäähdyttämiseksi. Monesti noiden jälkeen taas toimii tovin.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • AMP
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 536
              • Turku

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              RPM Speed monitoring = kammen ja nokkien suhdetta ei tunnisteta. Käytännössä lähes aina syyllinen nokka-akselin tunnistin. Eli ko. tunnistin tilaukseen. Varalta voit pitää pullollisen kylmäspraytä matkassa ja sillä jäähdytellä nokka-anturia tai vaihtoehtoisesti anturi irti (samalla putsaus) ja upottaa hetkeksi vaikka lumihankeen jäähdyttämiseksi. Monesti noiden jälkeen taas toimii tovin.
              Aamulla taas lähti kuin palmun alta. 120km/h ajellessa tuntuu aavistuksen omaista nykimistä. Sitä ei näe kierroslukumittarista tai muutenkaan mutta vedossa on nykimistä. Voikohan olla automaatti lootaan liittyvää? Vai voiko johtua tuosta nokka akselin asento tunnistimesta?

              Onko tuo nokan asento tunnistin helpossa paikassa? Joutuuko irroittamaan muutakun moottorin suoja muovin tms?
              e65 730d

              Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9138
                • Oulu

                #8
                Originally posted by AMP View Post
                Aamulla taas lähti kuin palmun alta. 120km/h ajellessa tuntuu aavistuksen omaista nykimistä. Sitä ei näe kierroslukumittarista tai muutenkaan mutta vedossa on nykimistä. Voikohan olla automaatti lootaan liittyvää? Vai voiko johtua tuosta nokka akselin asento tunnistimesta?

                Onko tuo nokan asento tunnistin helpossa paikassa? Joutuuko irroittamaan muutakun moottorin suoja muovin tms?
                Nokkatunnistin on helpossa paikassa koneen keulilla. Heti käsillä, kun keulimmaisen suojan ottaa pois. Nokkatunnistinta käytetään ainoastaan startissa, joten ei voi aiheuttaa ajon aikana mitään oireita.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • AMP
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 536
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Nokkatunnistin on helpossa paikassa koneen keulilla. Heti käsillä, kun keulimmaisen suojan ottaa pois. Nokkatunnistinta käytetään ainoastaan startissa, joten ei voi aiheuttaa ajon aikana mitään oireita.
                  Nokka akselin asento anturi vaihdettu viimein kun taas ei käynnistynyt. Tääs toimii kuin unelma. Kl varaosasta hain 105e. Marmorilla n. 130e.
                  e65 730d

                  Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎