Hep, viikko sitten ostettu 530d -99 kyseessä. Mittarin mukaan alle 200tkm ajettu.
Tyhjäkäynnillä kaasua painettaessa kuuluu pienen hetken ennekuin kierrokset lähtevät nousemaan ja vastaavasti kierroksia kaasulla pidettäessä kaasua höllentäessä kuuluu sirinää ennenkuin kierrokset lähtevät laskemaan. Lämpimällä moottorilla kuuluu erityisesti rauhallisen työmatka-ajon jälkeen.. Epäilen ketjua syylliseksi.
Onko tämä lähtölaskenta ketjun vaihdolle, vai kiristimelle? Voisiko öljynvaihdosta olla mitään apua kiristimen toimintaan? Ja minkälainen työ on ketjunvaihto jakopäähän?
Toinen kysymys. Pääsääntöisesti kuutosen tyhjäkäynti on oikein mallikasta dieseliksi, mutta lämpimänä esiintyy välillä nykimistä tyhjäkäynnissä. Ihan kuin pytty jättäisi tahdin välistä, auto vavahtaa tällöin sivuttain. Ei ole jatkuvaa, vaan tapahtuu muutaman kerran liikennevaloissa odottaessa. Rauhallista matka-ajoa tässäkin takana.
Arvostan suuresti muiden kokemusten kuulemista, onko esiintynyt muilla - jos on, mitä on tehty?
Tyhjäkäynnillä kaasua painettaessa kuuluu pienen hetken ennekuin kierrokset lähtevät nousemaan ja vastaavasti kierroksia kaasulla pidettäessä kaasua höllentäessä kuuluu sirinää ennenkuin kierrokset lähtevät laskemaan. Lämpimällä moottorilla kuuluu erityisesti rauhallisen työmatka-ajon jälkeen.. Epäilen ketjua syylliseksi.
Onko tämä lähtölaskenta ketjun vaihdolle, vai kiristimelle? Voisiko öljynvaihdosta olla mitään apua kiristimen toimintaan? Ja minkälainen työ on ketjunvaihto jakopäähän?
Toinen kysymys. Pääsääntöisesti kuutosen tyhjäkäynti on oikein mallikasta dieseliksi, mutta lämpimänä esiintyy välillä nykimistä tyhjäkäynnissä. Ihan kuin pytty jättäisi tahdin välistä, auto vavahtaa tällöin sivuttain. Ei ole jatkuvaa, vaan tapahtuu muutaman kerran liikennevaloissa odottaessa. Rauhallista matka-ajoa tässäkin takana.
Arvostan suuresti muiden kokemusten kuulemista, onko esiintynyt muilla - jos on, mitä on tehty?
Comment