Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528i lämmöt nousee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1768
    • Honkajoki

    #16
    Ei sen anturin pitäis piitata vedestä mitään, kun on umpeen valettu, mutta se voi muutenkin olla vaihtokunnossa. Mulla oli noiden kampuran anturien kanssa huono tuuri. 100tkm aikana meni kaksi bossilaista anturia, nokan anturia en vaihtanu kertaakaan.
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • Siekkine
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 40
      • Saarijärvi / Jyväskylä

      #17
      Itellä oli samanlaista lämmön nousu ongelmaa, ja vaihdettiin vesipumppu ja termari ja ilmattiin kunnolla jolla toimi paripäivää normaalisti. Sitten kovilla pakkasilla lähti taas lämmöt nousuun ja ilmaa oli ihan helvetisti järjestelmässä. Viaksi paljastui syyläri joka vuosi molemmista päistä. Vuotoa ei kuitenkaan selvästi nähnyt, ennen kun syylärin nosti pois paikoiltaan. Automaatti vaihteiseen ja automaatti ilmastoinnilla olevaan 523 e39 uusi syyläri maksoi 255e. Nyt toimii taas..

      Comment

      • PeSe
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 116
        • Vlk

        #18
        Eli auto on vuosimallia -97/11 ja se anturi on siinä termarin alla ihan näkyvillä.
        Lueskelin että näissä alkupään e39 muutenkin ollu ongelmia juuri tuossa anturissa ja sen jälkeen muutettu jotenkin sen sijaintia?
        Tarttee nyt testailla kun saa ton vuodon loppumaan.

        Mites tuo jäähdytinjärjestelmän ilmaus onnistuu eberin kanssa?
        E70 X5 30d -07
        E60 520i -03

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #19
          Originally posted by PeSe View Post
          Mites tuo jäähdytinjärjestelmän ilmaus onnistuu eberin kanssa?
          Ihan normaaliin tapaan, ellei jopa helpommin. Keula hieman perää ylempänä, nestettä sisään ja eberi tohottamaan, jolloin sen kiertovesipumppu työntää lämmityslaitteen kierrosta ilmat pois.


          Originally posted by 28schnitzer View Post
          (näissähän ei sitä veden määrän varoitusvaloa enää ole).
          Riippuu muuten varusteiden määrästä...
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #20
            Mitkä olis varmimmat tavat selvittää että onko tosiaa kansi koneen kuumenemisen ja sisätilan kylmän ilman takana?

            Edit: aapokin 850-topicissa oli tehty pakokaasutesti jäähyjen seasta, toimisko tämäkin tässä kohtaa?
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • Bmw 730 e32
              Bimmer Rookie
              • Sep 2009
              • 84
              • kotona:)

              #21
              vARMIN TAPA..

              mitata pakokaasut jäähdytysjärjestelmästä. Joskus voi tulla putkestakin vettä joka maistuu makealta Elä juo kuitenkaa

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8092
                • Willähde

                #22
                Originally posted by Bmw 730 e32 View Post
                mitata pakokaasut jäähdytysjärjestelmästä. Joskus voi tulla putkestakin vettä joka maistuu makealta Elä juo kuitenkaa
                Tämä pakokaasutesti tehdään tänään. Ajan moottorin lämpimäksi ja katellaa sitte. Mistä nuo testit kannattaa ottaa varmuuden saamiseksi?
                Ainakin paisuntasäiliöstä..
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • Wiking
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2005
                  • 1641
                  • Laihia

                  #23
                  Originally posted by peltone View Post
                  Tämä pakokaasutesti tehdään tänään. Ajan moottorin lämpimäksi ja katellaa sitte. Mistä nuo testit kannattaa ottaa varmuuden saamiseksi?
                  Ainakin paisuntasäiliöstä..
                  Mulle ainakin korjaamolla sanottiin, että toi kemiallinen pakokaasun testauskaan ei oo kovin varma. Jos vuoto ei ole suuri niin pakokaasuja ei välttämättä ole jäähdytysnesteessä tarpeeksi, että kemiallinen reaktio tapahtuisi..:think
                  Nyt
                  BMW 330e g21 M-Sport
                  Ennen
                  BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    #24
                    Ei saanu ajettuu lämpimäks ku oli kiire töihi mut auto käynnissä vähän aikaa ja paisari auki, rupes työntää pikkuhiljaa vähä nestettä pihalle.
                    Imastii vähä pois ja laitettii pakokaasumittari siihen ja vähä kättä päälle. Ei näyttäny mitää eikä ainakaan mikään porissu/vast.

                    Prkl sentää ku epätietosuus raastaa Täytyy ainaki termari vaihtaa ku sellanen löytyy..
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8092
                      • Willähde

                      #25
                      Tuossa ku nastolasta (20km) äsken hain auton ni se lämpes kyllä, punaselle asti taas pari kertaa.
                      Sitte pysähyin tietysti jäähyttelee. Sisälle ei tullu lämmintä.. Sitte jostai tuli mielee et laitanpa jälkiasennetun webaston päälle.
                      Samantien laski lämmöt normiin ja alko puhaltaa ei kuumaa mutta lämmintä.. :think

                      Viime viikolla lisäilin nestettä ja meni ihan kivasti eli lähtikö ne nyt vasta kiertoon?
                      Vai mikä ihme mättää? Termari vielä vaihtamatta kun ei ole ollu aikaa tässä.
                      Ja tosiaa ei tyhjäkäynnillä kylmällä koneella ainakaa ollu pakokaasuja paisarissa.

                      Help?

                      Edit: anteeksi topicin aloittajalle sotkemisesta. Itsellä siis M52b25 mutta ongelmat lähelle samoja..
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      • Tojopa
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 1592
                        • Kuopio

                        #26
                        Originally posted by peltone View Post
                        Tuossa ku nastolasta (20km) äsken hain auton ni se lämpes kyllä, punaselle asti taas pari kertaa.
                        Sitte pysähyin tietysti jäähyttelee. Sisälle ei tullu lämmintä.. Sitte jostai tuli mielee et laitanpa jälkiasennetun webaston päälle.
                        Samantien laski lämmöt normiin ja alko puhaltaa ei kuumaa mutta lämmintä.. :think
                        Kuulostaa oireet kovasti siltä, että nesteet ei normaalisti kierrä. Vesipumppu sökönä?

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          #27
                          Originally posted by Tojopa View Post
                          Kuulostaa oireet kovasti siltä, että nesteet ei normaalisti kierrä. Vesipumppu sökönä?
                          Kesällä hajos vesipumppu alastarolle jollonka vaihettii tilalle käytetty.. Sen jälkee toimi normaalisti. Voihan se olla antautunu..
                          Webasto kuitenki pääsee jotenki paremmin kierrättää jos vesipumppu hajalla?

                          Edit: eli tuossa kylällä vähän aikaa huristelin webasto päällä niin ei ainakaan sillä aikaa noussut viisari yhtään ja lämminki alko olee :shock:

                          Edit2: vesipumppu motonetissä 44e. Tekeekö mitään vai onko tuokin vaan orkkiksen metsästystä sieltä motonetin hyllystä?
                          Että onko siis näissä pumpuissa laatueroja?
                          Last edited by peltone; 28-01-2010, 13:31.
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • Tojopa
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 1592
                            • Kuopio

                            #28
                            Originally posted by peltone View Post
                            Kesällä hajos vesipumppu alastarolle jollonka vaihettii tilalle käytetty.. Sen jälkee toimi normaalisti. Voihan se olla antautunu..
                            Webasto kuitenki pääsee jotenki paremmin kierrättää jos vesipumppu hajalla?
                            Webaston pumppu hoitaa nesteiden kierrätyksen, jolloin kone ei lämpene liikaa. Se vesipumppu kannattaisi kyllä ensitilassa tarkistaa. Orkkispumppu tai laadultaan vastaava sinne kannattaisi laittaa, kun hintaero Motonetin pumppuun on sen verran pieni. Tosin voihan sieltä Motonetistakin saada asiallisen pumpun kun sopivasti valkkaa.

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8092
                              • Willähde

                              #29
                              Originally posted by Tojopa View Post
                              Webaston pumppu hoitaa nesteiden kierrätyksen, jolloin kone ei lämpene liikaa. Se vesipumppu kannattaisi kyllä ensitilassa tarkistaa. Orkkispumppu tai laadultaan vastaava sinne kannattaisi laittaa, kun hintaero Motonetin pumppuun on sen verran pieni. Tosin voihan sieltä Motonetistakin saada asiallisen pumpun kun sopivasti valkkaa.
                              Saako vesipumppu näillä oireilla muita ääniä?

                              Eli kone kuumenee, kabiiniin vain kylmää ilmaa. Webasto päälle-> koneen lämmöt laskee ja puhaltaa lämmintä sisää.
                              Sais vaihettuu oikeeta osaa ja laitettuu auto myyntii.
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              • Erh4be
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2008
                                • 341
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by peltone View Post
                                Edit2: vesipumppu motonetissä 44e. Tekeekö mitään vai onko tuokin vaan orkkiksen metsästystä sieltä motonetin hyllystä?
                                Että onko siis näissä pumpuissa laatueroja?
                                Noissa vesipumpuissa erona on lähinnä se onko kyseessä muovi- vai metallisiipinen vesipumppu. Tietysti jos metallisiipisen jostain löytää nii on ainakin varma valinta, tosin ainakin reilu vuosi sitten kun itse vaihdoin pumpun samaan koneeseen kuin sulla niin oli metallisiipiset kiven alla. Semmoista huhua tosin olen kuullut, ett muovisiipisissäkin on laatu parantunut sen verran että kestävät saman mitä metallisiipinenkin. Itse ostin Autoasilta muovisiipisen, maksoi jotain ~65€. En tiedä onko eroa motonetin vastaaviin. Hyvin on ainakin ~40tkm kestänyt

                                Jos oot autoo myymässä niin varmaan ihan sama minkä sinne lykkää, kaikki ne sen verran kestää
                                E90 325i M-Sport -06
                                --------------------------
                                Ex: E36 325i Coupe -94
                                Ex: E39 523i -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎