Ei sen anturin pitäis piitata vedestä mitään, kun on umpeen valettu, mutta se voi muutenkin olla vaihtokunnossa. Mulla oli noiden kampuran anturien kanssa huono tuuri. 100tkm aikana meni kaksi bossilaista anturia, nokan anturia en vaihtanu kertaakaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 528i lämmöt nousee
Collapse
X
-
Itellä oli samanlaista lämmön nousu ongelmaa, ja vaihdettiin vesipumppu ja termari ja ilmattiin kunnolla jolla toimi paripäivää normaalisti. Sitten kovilla pakkasilla lähti taas lämmöt nousuun ja ilmaa oli ihan helvetisti järjestelmässä. Viaksi paljastui syyläri joka vuosi molemmista päistä. Vuotoa ei kuitenkaan selvästi nähnyt, ennen kun syylärin nosti pois paikoiltaan. Automaatti vaihteiseen ja automaatti ilmastoinnilla olevaan 523 e39 uusi syyläri maksoi 255e. Nyt toimii taas..
Comment
-
-
Eli auto on vuosimallia -97/11 ja se anturi on siinä termarin alla ihan näkyvillä.
Lueskelin että näissä alkupään e39 muutenkin ollu ongelmia juuri tuossa anturissa ja sen jälkeen muutettu jotenkin sen sijaintia?
Tarttee nyt testailla kun saa ton vuodon loppumaan.
Mites tuo jäähdytinjärjestelmän ilmaus onnistuu eberin kanssa?E70 X5 30d -07
E60 520i -03
Comment
-
-
Originally posted by PeSe View PostMites tuo jäähdytinjärjestelmän ilmaus onnistuu eberin kanssa?
Originally posted by 28schnitzer View Post(näissähän ei sitä veden määrän varoitusvaloa enää ole).Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Mitkä olis varmimmat tavat selvittää että onko tosiaa kansi koneen kuumenemisen ja sisätilan kylmän ilman takana?
Edit: aapokin 850-topicissa oli tehty pakokaasutesti jäähyjen seasta, toimisko tämäkin tässä kohtaa?E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by Bmw 730 e32 View Postmitata pakokaasut jäähdytysjärjestelmästä. Joskus voi tulla putkestakin vettä joka maistuu makealtaElä juo kuitenkaa
Ainakin paisuntasäiliöstä..E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostTämä pakokaasutesti tehdään tänään. Ajan moottorin lämpimäksi ja katellaa sitte. Mistä nuo testit kannattaa ottaa varmuuden saamiseksi?
Ainakin paisuntasäiliöstä..Nyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
-
Ei saanu ajettuu lämpimäks ku oli kiire töihi mut auto käynnissä vähän aikaa ja paisari auki, rupes työntää pikkuhiljaa vähä nestettä pihalle.
Imastii vähä pois ja laitettii pakokaasumittari siihen ja vähä kättä päälle. Ei näyttäny mitää eikä ainakaan mikään porissu/vast.
Prkl sentää ku epätietosuus raastaaTäytyy ainaki termari vaihtaa ku sellanen löytyy..
E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Tuossa ku nastolasta (20km) äsken hain auton ni se lämpes kyllä, punaselle asti taas pari kertaa.
Sitte pysähyin tietysti jäähyttelee. Sisälle ei tullu lämmintä.. Sitte jostai tuli mielee et laitanpa jälkiasennetun webaston päälle.
Samantien laski lämmöt normiin ja alko puhaltaa ei kuumaa mutta lämmintä.. :think
Viime viikolla lisäilin nestettä ja meni ihan kivasti eli lähtikö ne nyt vasta kiertoon?
Vai mikä ihme mättää? Termari vielä vaihtamatta kun ei ole ollu aikaa tässä.
Ja tosiaa ei tyhjäkäynnillä kylmällä koneella ainakaa ollu pakokaasuja paisarissa.
Help?
Edit: anteeksi topicin aloittajalle sotkemisesta. Itsellä siis M52b25 mutta ongelmat lähelle samoja..E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostTuossa ku nastolasta (20km) äsken hain auton ni se lämpes kyllä, punaselle asti taas pari kertaa.
Sitte pysähyin tietysti jäähyttelee. Sisälle ei tullu lämmintä.. Sitte jostai tuli mielee et laitanpa jälkiasennetun webaston päälle.
Samantien laski lämmöt normiin ja alko puhaltaa ei kuumaa mutta lämmintä.. :think
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostKuulostaa oireet kovasti siltä, että nesteet ei normaalisti kierrä. Vesipumppu sökönä?
Webasto kuitenki pääsee jotenki paremmin kierrättää jos vesipumppu hajalla?
Edit: eli tuossa kylällä vähän aikaa huristelin webasto päällä niin ei ainakaan sillä aikaa noussut viisari yhtään ja lämminki alko olee :shock:
Edit2: vesipumppu motonetissä 44e. Tekeekö mitään vai onko tuokin vaan orkkiksen metsästystä sieltä motonetin hyllystä?
Että onko siis näissä pumpuissa laatueroja?Last edited by peltone; 28-01-2010, 13:31.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostKesällä hajos vesipumppu alastarolle jollonka vaihettii tilalle käytetty.. Sen jälkee toimi normaalisti. Voihan se olla antautunu..
Webasto kuitenki pääsee jotenki paremmin kierrättää jos vesipumppu hajalla?
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostWebaston pumppu hoitaa nesteiden kierrätyksen, jolloin kone ei lämpene liikaa. Se vesipumppu kannattaisi kyllä ensitilassa tarkistaa. Orkkispumppu tai laadultaan vastaava sinne kannattaisi laittaa, kun hintaero Motonetin pumppuun on sen verran pieni. Tosin voihan sieltä Motonetistakin saada asiallisen pumpun kun sopivasti valkkaa.
Eli kone kuumenee, kabiiniin vain kylmää ilmaa. Webasto päälle-> koneen lämmöt laskee ja puhaltaa lämmintä sisää.
Sais vaihettuu oikeeta osaa ja laitettuu auto myyntii.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostEdit2: vesipumppu motonetissä 44e. Tekeekö mitään vai onko tuokin vaan orkkiksen metsästystä sieltä motonetin hyllystä?
Että onko siis näissä pumpuissa laatueroja?
Jos oot autoo myymässä niin varmaan ihan sama minkä sinne lykkää, kaikki ne sen verran kestääE90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
Comment