Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 ja 535 mallit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ribbe79
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 3

    E39 540 ja 535 mallit

    Autokuume on iskenyt otsikossa mainittuihin malleihin ja koska en tiedä bemareista paljoakaan niin tässä muutama kysymys:
    - mitä tulisi tarkistaa noin 150tkm yksilöstä.
    - Kuinka kalliita ko. mallit on ylläpitää verrattuna kuussyliterisiin malleihin
    Toivottavasti tuli viesti oikeaan osioon.
  • Terentius
    Newbiemmer
    • Jan 2003
    • 22
    • Rovaniemi

    #2
    Re: E39 540 ja 535 mallit

    No unohda suoraan 535, ennemmin tilalle 530d...

    Mutta, 540:nen: -99 Mallivuonna muuttui elektroniikkaa uudempaan suuntaan ja kone päivittyi Vanos versioon. 150tkm ajetussa saattaa olla jo etupään pyöränlaakerit kohta vaihtokunnossa. Mutta tsekkaamalla alustan, automaatin toiminnan ja kaikki mahdolliset sähköheebelit on jo vähän viisaampi... 2001 tuli muistaakseni toinen facelift, jossa muuttuivat ainakin etuvalot.

    Kutoskoneista bemaria ei ole ikinä ollut, joten noita kustannuksia en osaa verrata, mutta kun tuota elektroniikkaa rupeaa jo tuossakin autossa olemaan sen verran, että silleppä ei ite paljoa tee mitään, jos sieltä jotain kämähtää, se on saatava testerin päähän, että saapi vähän edes irti mikä vois olla vikana.

    Tyyppivikojahan löytyy vino pino mm. luettavaa löytyy täältä: http://www.540i6.com/probsfixes.html

    Comment

    • Ribbe79
      Newbiemmer
      • Oct 2004
      • 3

      #3
      Re: E39 540 ja 535 mallit

      Originally posted by Terentius
      No unohda suoraan 535, ennemmin tilalle 530d...

      Mutta, 540:nen: -99 Mallivuonna muuttui elektroniikkaa uudempaan suuntaan ja kone päivittyi Vanos versioon. 150tkm ajetussa saattaa olla jo etupään pyöränlaakerit kohta vaihtokunnossa. Mutta tsekkaamalla alustan, automaatin toiminnan ja kaikki mahdolliset sähköheebelit on jo vähän viisaampi... 2001 tuli muistaakseni toinen facelift, jossa muuttuivat ainakin etuvalot.

      Kutoskoneista bemaria ei ole ikinä ollut, joten noita kustannuksia en osaa verrata, mutta kun tuota elektroniikkaa rupeaa jo tuossakin autossa olemaan sen verran, että silleppä ei ite paljoa tee mitään, jos sieltä jotain kämähtää, se on saatava testerin päähän, että saapi vähän edes irti mikä vois olla vikana.

      Tyyppivikojahan löytyy vino pino mm. luettavaa löytyy täältä: http://www.540i6.com/probsfixes.html
      Mielenkiinnon Bemareja kohtaan herätti -96 540 sedan, jolla hintaa olisi noin 20t euroa. Joten tuo 530d vaikka hyvä auto onkin menee budjetin yli.
      Rikki menevää elektroniikkaa ko. yksilössä on sillä autosta löytyy kaiken näköistä sähköistä varustetta(mm. navi/tv...).

      Comment

      • S.P.R
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1009
        • Oulu area

        #4
        540

        About samasta aiheesta jauhettu suht äskettäin eli search... 8)

        ps: jos pitää olla v8 niin 540 ainoa vaihtoehto!

        Comment

        • Ribbe79
          Newbiemmer
          • Oct 2004
          • 3

          #5
          Re: 540

          Originally posted by Wackot
          About samasta aiheesta jauhettu suht äskettäin eli search... 8)

          ps: jos pitää olla v8 niin 540 ainoa vaihtoehto!
          Haulla löyty. Rupes vaan pelottaan E39 ja varsinkin sen V8-mallit, kun luki noita tekstejä.

          Comment

          • mailman
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 8003
            • Vantaa

            #6
            Tommonen E39 535:n on myynnissäkin foorumilla... nätti peli :wink:
            G01 ///M40i '19
            F48 xDrive20i ///M-Sport '18
            E39 ///M5 '00

            Comment

            • Blitz
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 260
              • Helsinki

              #7
              Re: 540

              Originally posted by Ribbe79
              Originally posted by Wackot
              About samasta aiheesta jauhettu suht äskettäin eli search... 8)

              ps: jos pitää olla v8 niin 540 ainoa vaihtoehto!
              Haulla löyty. Rupes vaan pelottaan E39 ja varsinkin sen V8-mallit, kun luki noita tekstejä.
              Riittävästi kun lukee foorumeita, niin alkaa auto kuin auto pelottamaan. Yleensä vain huonoista kokemuksista kirjoitetaan ja näinkin suositulla foorumilla otos on jo aika suuri. Harva aloittaa topiccia tyyliin: "Kardaanin tukilaakeri ei pidä vieläkään ääntä, missä vika?".

              Eli rohkeasti vaan E39 talliin.
              X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
              YV:llä lisätietoja

              Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
              996 Turbo X50
              500whp.net

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                #8
                Re: 540

                Originally posted by Ribbe79
                Originally posted by Wackot
                About samasta aiheesta jauhettu suht äskettäin eli search... 8)

                ps: jos pitää olla v8 niin 540 ainoa vaihtoehto!
                Haulla löyty. Rupes vaan pelottaan E39 ja varsinkin sen V8-mallit, kun luki noita tekstejä.
                Pelottamaan ? Itse kun hankin tässä auton, niin valikoimassa oli alunperin Volvo V70, Audi A6, Passat 1.8t ja BMW 525d ja kaikki farmareita. 5 kuukautta tuli asiaa selvitettyä ja autoja ajettua. No nyt tuli 2 viikkoa sitten haettua tuollainen E39 525d touring ja eilen heitin Mondeo -03:n takaisin leasingfirmaan ja kyllä hymyilytti. Parasta Mondeossa oli, kun sen pystyi palauttamaan etuajassa takaisin liikkeeseen.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎