Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ohjaustehostin asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H4ck
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 659
    • Helsinki/Eesti

    #16
    Ohjeet vois kyl laittaa joo, miten kunnolla vaihdetaan.

    Itelläniki tänää aamulla ekaa kertaa oli aika jäykkä, luulin, että rengas on puhki tms
    Varaosat, huolto ja maalaus.

    -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #17
      Nesteiden vaihtoon esim. tuolla menetelmällä. KLIK

      Omaan E39:iin vaihdoin 3 v. sitten ATF:n tilalle Febi S6161 (=Pentosin CHF 11S). Hyvin on toiminut kaikin puolin.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • whector
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 169
        • N/a

        #18
        mitäs öljyä e39 -96:seen uskaltaisi lisätä, kun aika alhaalla on tehostimen punaisen värinen atf-öljy?

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #19
          Originally posted by Nikki View Post
          oiskohan tuo pentosin chf 11s vähän parempaa tuonne?:think korkis lukee kyl atf only mut silti...kunnon huuhtelua vain vaatii
          Mulla on ATF:f, joku dexron II tai III, pyörineet tuolla iät ajat ja en kyllä tehostimessa ole kovemmilla pakkasillakaan huomannut koskaan mitään erikoista. Ainut että näkyy vähän ruikkivan jostain, varmaan korkista, nestesäiliön ulkopuolelle noita litkuja mutta varmaan yli vuosi kun tuonne jotain lisäsin.
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • SJHP44
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 86
            • PKS

            #20
            Kiitos Clavurion hyvistä ohjeista. Vaihdoin pari tuntia sitten tehostimen mehut tuolla menetelmällä, mutta en idioottina tajunnut ottaa sitä kolmatta litran pönikkää CHF:ää marmoritiskiltä.... Eli huuhtelu oli mitä oli ja kysynkin, että minkähänlaisia jäämiä ATF:ää (tai jotain muuta hydr. öljyä) tuo CHF 11s sietää??
            Kaadoin ekan litran täysin huuhtelumielessä järjestelmän läpi, jonka aikana ja jälkeen rattia veivattiin niin prkeleesti puolelta toiselle ja astiaan tuli lähes täysin puhtaan väristä CHF:ää. Arveluttaa vaan, jos järjestelmään jäi hiukan vanhoja sooseja.... alkaako vääntämään majoneesia / tekemään muita piruja?
            e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

            Comment

            • Korpraali
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 524
              • Turku

              #21
              Kysytäänpäs tässä, eli luultavasti tehostimen pumppu hajosi eilen . Eli kuului outoa surinaa ja sitten ohjaus vähänajan päästä jäykistyi, välillä toimii jotenkin. Sitten säiliössä pyörii sellaista hienon "hiekan" tapaista jyvää, luultavasti metallipurua? Eli pumppuni on luultavasti entinen? Ja nyt sellainen kysymys. Auto on -96 vuoden e39 528i, eli sopiiko jompikumpi näistä: http://suomi.schmiedmann.com/3241109...nae.aspx#14853 siihen vanhan tilalle? :think Kiitos.
              BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

              Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

              Comment

              • mynni
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 159

                #22
                Originally posted by Korpraali View Post
                Kysytäänpäs tässä, eli luultavasti tehostimen pumppu hajosi eilen . Eli kuului outoa surinaa ja sitten ohjaus vähänajan päästä jäykistyi, välillä toimii jotenkin. Sitten säiliössä pyörii sellaista hienon "hiekan" tapaista jyvää, luultavasti metallipurua? Eli pumppuni on luultavasti entinen? Ja nyt sellainen kysymys. Auto on -96 vuoden e39 528i, eli sopiiko jompikumpi näistä: http://suomi.schmiedmann.com/3241109...nae.aspx#14853 siihen vanhan tilalle? :think Kiitos.
                nuohan käy molemmat, toinen on uusi tarvike osa, toinen on käytetty osa,
                pitää vissiin tilata itellekki tuo tarvike osa, kun pumppu pitää meteliä ja ohjaus on raskas
                ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
                ex: e46 316 touring -02
                ex: e39 523i -96
                ex: e36 325i coupe avus edition -94
                ex. e28 520i -85
                ex. e21 316/2.0 -77

                Comment

                • Wanna
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 1393
                  • Lohja

                  #23
                  Nesteistä...?

                  Korkki sanoo että tahtoisi sisäänsä CHF11S -nesteitä.
                  Eikös se ole niin että 7.1 on mineraaliöljyä ja 11s synteettistä öljyä?
                  Näitä kahta ei kai parane mennä sotkemaan keskenään...?

                  Motonet myy BMW-sopivaa öljyä, mutta tuo taitanee olla 7.1 vastaavaa?
                  Toisaalla on, että 7.1 on periaattessa -91 ja sitä vanhemmat kun taas 11s on E32 eteenpäin yhteensopivia. Tarkoittaen, että E39 ei mielellään tuota mineraali-moskaa ota?

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Omaan E39:iin vaihdoin 3 v. sitten ATF:n tilalle Febi S6161 (=Pentosin CHF 11S). Hyvin on toiminut kaikin puolin.
                  Tämä on kai siis se vaihtoehtoversio mitä tuonne purkkiin saa työntää.

                  Kysymys kuuluu, onko mitään käsitystä, saako tätä vain yhtenä väriversiona, vai onko 11s-öljyjäkin vihreää, punaista tai keltaista?
                  Yritän tässä ymmärtää mitä litkuja purkissa nyt on, mutta helpoimmalla varmaan päässee kun tyhjää suosiolla vanhat pois ja vaihtaa tilalle joko Pentosia tai Febiä...
                  Last edited by Wanna; 04-06-2011, 11:10.
                  ¨
                  ~* Tin Can Tuners *~

                  Käyttis: E46 316Ti - Ex: E39 523i -96 - Ex: E30 316 -84 'Elviira' - Ex: E30 325 -87

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎