Nesteiden vaihtoon esim. tuolla menetelmällä. KLIK
Omaan E39:iin vaihdoin 3 v. sitten ATF:n tilalle Febi S6161 (=Pentosin CHF 11S). Hyvin on toiminut kaikin puolin.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
oiskohan tuo pentosin chf 11s vähän parempaa tuonne?:think korkis lukee kyl atf only mut silti...kunnon huuhtelua vain vaatii
Mulla on ATF:f, joku dexron II tai III, pyörineet tuolla iät ajat ja en kyllä tehostimessa ole kovemmilla pakkasillakaan huomannut koskaan mitään erikoista. Ainut että näkyy vähän ruikkivan jostain, varmaan korkista, nestesäiliön ulkopuolelle noita litkuja mutta varmaan yli vuosi kun tuonne jotain lisäsin.
Kiitos Clavurion hyvistä ohjeista. Vaihdoin pari tuntia sitten tehostimen mehut tuolla menetelmällä, mutta en idioottina tajunnut ottaa sitä kolmatta litran pönikkää CHF:ää marmoritiskiltä.... Eli huuhtelu oli mitä oli ja kysynkin, että minkähänlaisia jäämiä ATF:ää (tai jotain muuta hydr. öljyä) tuo CHF 11s sietää??
Kaadoin ekan litran täysin huuhtelumielessä järjestelmän läpi, jonka aikana ja jälkeen rattia veivattiin niin prkeleesti puolelta toiselle ja astiaan tuli lähes täysin puhtaan väristä CHF:ää. Arveluttaa vaan, jos järjestelmään jäi hiukan vanhoja sooseja.... alkaako vääntämään majoneesia / tekemään muita piruja?
Kysytäänpäs tässä, eli luultavasti tehostimen pumppu hajosi eilen . Eli kuului outoa surinaa ja sitten ohjaus vähänajan päästä jäykistyi, välillä toimii jotenkin. Sitten säiliössä pyörii sellaista hienon "hiekan" tapaista jyvää, luultavasti metallipurua? Eli pumppuni on luultavasti entinen? Ja nyt sellainen kysymys. Auto on -96 vuoden e39 528i, eli sopiiko jompikumpi näistä: http://suomi.schmiedmann.com/3241109...nae.aspx#14853 siihen vanhan tilalle? :think Kiitos.
BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Kysytäänpäs tässä, eli luultavasti tehostimen pumppu hajosi eilen . Eli kuului outoa surinaa ja sitten ohjaus vähänajan päästä jäykistyi, välillä toimii jotenkin. Sitten säiliössä pyörii sellaista hienon "hiekan" tapaista jyvää, luultavasti metallipurua? Eli pumppuni on luultavasti entinen? Ja nyt sellainen kysymys. Auto on -96 vuoden e39 528i, eli sopiiko jompikumpi näistä: http://suomi.schmiedmann.com/3241109...nae.aspx#14853 siihen vanhan tilalle? :think Kiitos.
nuohan käy molemmat, toinen on uusi tarvike osa, toinen on käytetty osa,
pitää vissiin tilata itellekki tuo tarvike osa, kun pumppu pitää meteliä ja ohjaus on raskas
Korkki sanoo että tahtoisi sisäänsä CHF11S -nesteitä.
Eikös se ole niin että 7.1 on mineraaliöljyä ja 11s synteettistä öljyä?
Näitä kahta ei kai parane mennä sotkemaan keskenään...?
Motonet myy BMW-sopivaa öljyä, mutta tuo taitanee olla 7.1 vastaavaa?
Toisaalla on, että 7.1 on periaattessa -91 ja sitä vanhemmat kun taas 11s on E32 eteenpäin yhteensopivia. Tarkoittaen, että E39 ei mielellään tuota mineraali-moskaa ota?
Omaan E39:iin vaihdoin 3 v. sitten ATF:n tilalle Febi S6161 (=Pentosin CHF 11S). Hyvin on toiminut kaikin puolin.
Tämä on kai siis se vaihtoehtoversio mitä tuonne purkkiin saa työntää.
Kysymys kuuluu, onko mitään käsitystä, saako tätä vain yhtenä väriversiona, vai onko 11s-öljyjäkin vihreää, punaista tai keltaista?
Yritän tässä ymmärtää mitä litkuja purkissa nyt on, mutta helpoimmalla varmaan päässee kun tyhjää suosiolla vanhat pois ja vaihtaa tilalle joko Pentosia tai Febiä...
Comment