Elikkä tossa ajeltiin kaverin autolla ja ruvettiin ihmettelemään kun moottoritiellä 110km/h vauhdissa hetkellisen kulutuksen viisari roikku lähes kokoajan siinä 8l tietämissä, mikä mielestäni epänormaalia omaan autoon verrattaessa. 110km/h vauhdissa kierrokset aika tarkkaan 2000rpm ja sitten ku heitti sportille niin kierrokset nousi sinne 2600-2700rpm tietämille ja hetkellisen kulutuksen viisari seilasi siinä 4-6litran tietämillä. Autossa kyllä kaikki pelaa paremmin kun hyvin paitsi yksi suutin täytyisi uusia kun tyhjäkäynnillä hytkyttää ja korjausarvot ollu pahimmillaan yli 6. Ahtopaineet sun muut ilmamassa arvot katottu Inpalla eikä moitteen sijaa, mutta miten on selitettävissä tuo pienempi kulutus korkeemmilla kierroksilla. Voiko johtua muka tuosta yhden suuttimen viallisuudesta? Vai ihan parhaimmasta vääntöalueesta? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530d sportilla pienempi kulutus?
Collapse
X
-
Eikös ne jotkin ajanut sportilla jollain 5 litralla kesällä motaria vakkari päällä...
Jossain on topic ihan tähänkin tarinaan.
Moikka, Nyt sitten tapahtui jotain sellaista mitä ei pieni ihminen voi käsittää muuten kun paras hyötysuhde kierroksiin ja nopeuteen nähden.... Kaikki alkoi "530 da laatikkopaskana" thredistä, senkautta tulikin aika positiivinen yllätys
Siitäpä lukemaan, voihan se olla että on kyse jostain muusta mutta lue tuo vaikka ensin.
-
-
Noh, heitetäänpä lisää vettä myllyyn ja sanotaan, että ite olen ajellut jo pitkän aikaa sportti-asennolla. Ai miksikö? No siksi, että esim. moottoritiellä 110 km/h (todellista) nopeutta kun ajaa s:llä niin kulutus 5-5,5 l/100km versus d:llä 6,5-7 l/100km. Ja lisää hulluuksia, sportilla kun ajaa niin syöpi 80:n vauhissa enemmän kuin tossa 110:n vauhdissa...? Ja vastaavasti D päällä ajettaessa 80 km/h syö enemmän kuin s:llä.
Mystinen on e39 530d tutinoineen ja kulutuksineen.
PS. ja kyllä on ajeltu pitkiä pätkiä, että ei kannata selitellä tuota eroa ylä- ja alamäillä
Comment
-
Comment