Prkl nyt näiden pakkasten aikaan on alkanu tuntumaan että tuo auto on juopompi kuin ite kuski eli aamuisin kun on töihin lähdön aika niin tulee useampana aamuna et check coolant level. Oon aina heittäny lisää nestettä kehiin niin että mylly on tyytyväinen. Lämmöt tms ei ole noussut ja muutenkin auto pelaa hienosti. Toinen kyssäri sitten, että mitenkäs tuo ratin vaihto menee, 4 puolainen monitoimi ratti ja sen haluais vaihtaa tommoseen 3 puolaiseen M rattiin. Ihmetystä toi se et tossa M ratin takana lukeepi E38 (M ratti siis vm97 autosta). Johdot ja kaikki sopi hienosti, mutta eivät nappulat pelitä, raatio ja vakkari jne...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 535i jäähdytysneste kato
Collapse
X
-
Sama homma mulla.
Mulla on samanmoinen ongelma, eli koneena on 523i tuplavanoksella ja vm.99 vuoden lopusta. Noin tuhannen kilsan välein kaatelen jäähdytys nestettä puolisen litraa taikka hiukan vähemmän jolloin se tikku nousee sieltä kammon pohjalta taas oikeisiin svääreihin. Se moottorin lämpö on minunkin autossani ollut ihan normaali koko ajan ja bensan kulutus o ihan normi sekä muukin auton käynti on täysin ok.
Minnekköhän sitä litkua hukkuu?
Uskaltaako tolla enää kauaa ajella vai pitääkö vaihtaa pois?
kilsoja o kertyny 190000km
-
-
Ei muutakuin katselemaan letkuliitoksia, taitaapa noissa molemmissa olla normilämmöt jo reilu 100 astetta, joten painetta järjestelmässä on jatkuvasti. V8 tapauksessa kannattaa tsekkailut aloittaa jäähdyttimen kuskin puoleisen reunan pienestä paluuletkusta, alavesiletkun lämpöanturista ja vesijäähdytteiselle laturille (jos on, olikohan peräti kaikissa?) menevistä letkuista joissa on puristusklemmarit.
Tietty vesipumpun akseliltakin voi puskea, näkee kyllä jos on jäähdytinnestettä kuivunut siihen.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment