Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39, 528i -97 käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jipsuu
    Newbiemmer
    • Feb 2010
    • 1
    • Finland

    E39, 528i -97 käynnistys ongelma

    Auto on nyt kahdesti jättänyt käynnistymättä. Ensimmäisen kerran noin kuukausi sitten ja tänään toisen kerran. Molemmilla kerroilla auto oli kylmä.

    Ensimmäisellä kerralla yritin käynnistää noin 5 minuuttia, jonka jälkeen lähti kauniisti käymään.

    Tänä aamuna sainkin jo tapella puoli tuntia, ja taas lähti kauniisti sen jälkeen käymään. Kaikki virrat yms menee päälle. Mutta kun vääntää avaimen startti asentoon, mikään ei muutu. Startti ei edes yritä pyörittää. Vähän aikaan kun olin tätä yrittänyt iskin lohkolämppärin kiinni ja kun se oli ollut siinä johdossa noin puoli tuntia muutaman käynnistys yrityksen jälkeen starttimoottori lähti normaalisti pyörimään. Eli vaikuttaisi siltä, että joku estää starttauksen samaan tapaan kuin esim. automaattivaihteiston vaihde olisi D:llä.
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3019
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by jipsuu View Post
    Auto on nyt kahdesti jättänyt käynnistymättä. Ensimmäisen kerran noin kuukausi sitten ja tänään toisen kerran. Molemmilla kerroilla auto oli kylmä.

    Ensimmäisellä kerralla yritin käynnistää noin 5 minuuttia, jonka jälkeen lähti kauniisti käymään.

    Tänä aamuna sainkin jo tapella puoli tuntia, ja taas lähti kauniisti sen jälkeen käymään. Kaikki virrat yms menee päälle. Mutta kun vääntää avaimen startti asentoon, mikään ei muutu. Startti ei edes yritä pyörittää. Vähän aikaan kun olin tätä yrittänyt iskin lohkolämppärin kiinni ja kun se oli ollut siinä johdossa noin puoli tuntia muutaman käynnistys yrityksen jälkeen starttimoottori lähti normaalisti pyörimään. Eli vaikuttaisi siltä, että joku estää starttauksen samaan tapaan kuin esim. automaattivaihteiston vaihde olisi D:llä.
    Kuuluuko solenoidin naksaus kun kääntää avaimesta? Jos kuuluu niin startti vaihtoon. Jos ei niin virtalukko kannattaisi tarkastaa ja mitata tuleeko startille virtaa kun kääntää avaimesta.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • MikkoK
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 748
      • Oulu

      #3
      Löytykö tähän ongelmaan ratkaisua? Ite painiskelen saman vian kanssa...

      Comment

      • Pale82
        Newbiemmer
        • Feb 2004
        • 7
        • Pori

        #4
        Onkos tähän ongelmaan löytynyt ratkaisua? Itsellä 528iA vm.96, joka tekee ihan samoin. Eli virrat menee autosta normaalisti päälle, mutta kun lähtee starttaamaan niin ei mitkäät valot edes himmene ja startti ei anna mitään lupausta pyörittämisestä. Avaimen olen koodannut uudestaa, kuin myös kokeillut vara avainta joka on lähes iskemätön. Ei apua. Vaihdekeppiä, kun liikuttaa niin mittaristossa ainakin vaihteet näyttää vaihtuvan ja kokeillut olen startata myös N päällä. Ei apua.

        Missä kohtaa kyseisessä autossa sijaitsee startti, että pääsisin selvittämään tuleeko virta starttiin. Entäs missäpäin sijaitsee startin rele ja onko autossa vastaavaa relettä jota voisi kokeilla startin releen tilalle?

        Kiitos vastauksista.

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #5
          Originally posted by Pale82 View Post
          Onkos tähän ongelmaan löytynyt ratkaisua? Itsellä 528iA vm.96, joka tekee ihan samoin. Eli virrat menee autosta normaalisti päälle, mutta kun lähtee starttaamaan niin ei mitkäät valot edes himmene ja startti ei anna mitään lupausta pyörittämisestä. Avaimen olen koodannut uudestaa, kuin myös kokeillut vara avainta joka on lähes iskemätön. Ei apua. Vaihdekeppiä, kun liikuttaa niin mittaristossa ainakin vaihteet näyttää vaihtuvan ja kokeillut olen startata myös N päällä. Ei apua.

          Missä kohtaa kyseisessä autossa sijaitsee startti, että pääsisin selvittämään tuleeko virta starttiin. Entäs missäpäin sijaitsee startin rele ja onko autossa vastaavaa relettä jota voisi kokeilla startin releen tilalle?

          Kiitos vastauksista.
          Näin aluksi, että onko akussa varmasti virtaa?:think
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Pale82
            Newbiemmer
            • Feb 2004
            • 7
            • Pori

            #6
            Pienintäkään ongelmaa ei ainakaan akun kanssa ole ollut. Edellisenä iltana auto toimi täysin moitteettomasti, mutta seuraavan aamun koittaessa ei tapahtunut enää mitää startin suhteen. Voiko akku tehdä noin, että kaikki muut laitteet toimivat täysin moitteetomasti, mutta starttia ei pyöritä. Saako apuvirralla kokeiltua käyntiin?

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #7
              Originally posted by Pale82 View Post
              Pienintäkään ongelmaa ei ainakaan akun kanssa ole ollut. Edellisenä iltana auto toimi täysin moitteettomasti, mutta seuraavan aamun koittaessa ei tapahtunut enää mitää startin suhteen. Voiko akku tehdä noin, että kaikki muut laitteet toimivat täysin moitteetomasti, mutta starttia ei pyöritä. Saako apuvirralla kokeiltua käyntiin?
              Ilmeisesti e39 on joku systeemi, kun akku tyhjenee tiettyyn pisteeseen, niin ei anna autoa startata, vaikka muut laitteet toimiikin normaalisti. Joku viisaampi vois tän asian selittää! Kokeile ensi apuvirralla!?
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #8
                Tuolla on samantyyppistä ongelmaa!

                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Pale82
                  Newbiemmer
                  • Feb 2004
                  • 7
                  • Pori

                  #9
                  Nyt kokeiltu apuvirralla käyntiin. Ei mitää vaikutusta, eli startti ei pyöri lainkaan eikä edes lupaile pyörimisestä. Molempia avaimia jälleen kokeiltu. Mistä kohtaa startti mahtaa löytyä vaikka kuinka yritän katsella niin mistään kohtaa ei starttia näy?

                  Voiko olla niin ettei apuvirrasta ole apua, mutta silti akun vaihto voisi auttaa?

                  Tuo äskeinen linkki on sen verran eri asia, ettei minun autoni startti edes naksahda.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Pale82 View Post
                    Nyt kokeiltu apuvirralla käyntiin. Ei mitää vaikutusta, eli startti ei pyöri lainkaan eikä edes lupaile pyörimisestä. Molempia avaimia jälleen kokeiltu. Mistä kohtaa startti mahtaa löytyä vaikka kuinka yritän katsella niin mistään kohtaa ei starttia näy?

                    Voiko olla niin ettei apuvirrasta ole apua, mutta silti akun vaihto voisi auttaa?

                    Tuo äskeinen linkki on sen verran eri asia, ettei minun autoni startti edes naksahda.
                    Startti löytyy imusarjan alta. Näkyy parhaiten auton altapäin.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Pale82
                      Newbiemmer
                      • Feb 2004
                      • 7
                      • Pori

                      #11
                      Akku testattu ja kokeiltu uudella. Kaikki näiltä osin kunnossa.

                      Miten tuonne väliin pääsee edes kokeilemaan, että tuleeko startille saakka virtoja?

                      Comment

                      • apocalypse
                        Newbiemmer
                        • Sep 2010
                        • 21
                        • Helsinki, Finland

                        #12
                        Minulla oli aikoinaan Audissa tällainen vika. Virrat menivät hyvin päälle mutta akku ei edes yrittänyt pyörittää. Ei hajuakaan, kuinka usein nuo E39:ssa menevät, mutta siinä autossa vika oli virtalukon pohjassa.

                        Tekaisin siihen sitten starttinapin.

                        Comment

                        • Rässi66
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2009
                          • 68
                          • Wempäälä

                          #13
                          Mulla -98 520iA kiukuttee samalla tavalla; kirkkaat valot ja kaikki, mutta ei edes naxahda.
                          Kattelin sitten INPA:lla: ajonestomokkula EWS heittänyt pyyhkeen kehään.
                          Auto korjaamolle ja tehtaalta uutta VIN:n mukaan koodattua modulia tilalle.
                          Ihan kaikki korjaamot ei tee, vaatii EWS ja DME(/DDE) modulien parittamisen.
                          Moduli itessään helppo vaihtaa. Käytetty boxi ei kelpaa, paitsi jos vaihtaa DME:nkin samasta autosta.

                          Kaapelin päähän autot, sieltä se selviää.
                          Oma auto odottaa nyt viikon sitä boxia korjaamon pihalla.

                          - - -
                          Tarpeeksi voimaa murskata kiviä, tarpeeksi herkkyyttä murskata perhosia.

                          Comment

                          • Rässi66
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 68
                            • Wempäälä

                            #14
                            ... ja tänään tuli tekstarilla että saa hakea.
                            Uusi EWS4-rasia 125€, koodien luku ja tunti töitä = 253€

                            - - -
                            Tarpeeksi voimaa murskata kiviä, tarpeeksi herkkyyttä murskata perhosia.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              #15
                              Tuon DME-EWS synkkauksen tekee INPA:lla itsekkin hetkessä. Ihanan kallista tuo parin napin painaminen korjaamolla.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎