Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 M52b28TU Öljyt venttiilikopan välistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gunkkari
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 56
    • Oulu

    e39 M52b28TU Öljyt venttiilikopan välistä

    Moro tasapuolisesti kaikille. Kävipä tässä jumalanhylkäämän pitkässä talvessa eilen niin, että öljyä (oisko noin 0,5 desiä) nakkasin tuosta venakopan välistä ja alkoi haisemaan pakosarjan päällä. Ei ollut vaikea huomata kun rupesi auton sisälle tunkemaan sellainen katku että ei mitään järkeä. Nätisti siinä sitten kuitenkin autoa käytettiin ja lämmiteltiin tallissa eikä sitä enää sieltä enempää suihkunnut, eikä noussut öljytikkua pitkinkään ylös.

    Ilmeisesti ei kannata säikähtää isommasta operaatiosta vielä? Että varmaan kohtalaisen halvalla n. 500e pääsee?

    Lueskelinkin tuolta,että varmasti huohotinputki tukossa ja maanantaina alkaa oulusta etsiminen mihin tuon saisi korjaukseen.

    Cold huohotinputki ja separaattori + muut osat noin 150e ja venttiilikopan kannen tiiviste 50e.

    Kuka osais sanoa halvan ja nopsan vaihtajan noille osille Oulusta? Samalla ois tarkoitus vaihdattaa imupuolen nokka-asentotunnistin ja apulaite hihna. Oisko tuosta apulaitteen hihnan vaihdosta kenelläkään kokemusta minkälainen vittumainen urakka se on?



    E
  • walde
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 947
    • Melkein Espoo

    #2
    Originally posted by Gunkkari View Post
    Oisko tuosta apulaitteen hihnan vaihdosta kenelläkään kokemusta minkälainen vittumainen urakka se on?

    Ainakin lähisukulaisessa M54:sessa tuo hihnojen+rullien vaihto on helppo ja mukava homma, flektin kun nostaa keulilta veke niin on kivasti tilaa tehdä.
    E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
    F20 LCI2 118dA M-Sport '19

    Comment

    • ruokve
      Newbiemmer
      • Oct 2009
      • 12
      • Iisalmi

      #3
      Tervetuloa kerhoon. Itellä teki eilen auto saman tempun. Olin matkalla Kemistä Rovaniemelle, kun sylki öljyt kopan välistä. Auto jäikin sitten kemiin. Kyseessä oli siis 328 touring.
      BMW 523I E39 Touring
      EX: BMW 328i E46 Touring. Ex: BMW 328i E46 Sedan
      Ex: BMW 518i E28 Sedan. Ex: Liuta hondia ja toyotia

      Comment

      • koz-528
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 339
        • Ylivieska

        #4
        kyllä se on yhtä helppoa näissä m52 koneissakin kun ottaa viskon ja kotelon pois... tuosta löytyy apua myös noiden hihnojen vaihtoon http://www.btcf.fi/forum/showthread....9+termostaatti

        emännän autosta ( e46 320i -02) kans pukannu öljyt jo kahdesti pihalle tänä talvena..
        f11 520 da m-sport
        ex e61 530 da
        ex e39 530 da
        ex e38 725 tdsa
        ex e39 528i m5-look

        Comment

        • Gunkkari
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 56
          • Oulu

          #5
          Nikuselle lähti auto pihasta hinaamalla. 210€ uusi huohotinventtiili, putket ja venttiilikopan tiiviste M52b28TU moottoriin. (Oulun Wetteri)

          Samalla teetän Imupuolen nokka-anturin vaihdon ja apulaite hihnan vaihdon. Hihna + anturi 179€ (Wetteri Oulu).

          Sanoin että vaihdellaan nyt sitten samalla öljyt ja suodatin.

          Nikusella tuntitaksa 65€/h.

          Laskeskelin, jotta jos tuosta 800€ selviäis. Tuo anturi ja hihnan vaihto pitäis mennä aika nopsaan.

          Huomenna/ylihuomennakai sen näkee, kuinka kalliiksi tuli äijälle.

          Onko kenelläkään muulla ollut talvella sellaista ongelmaa, että vilauttelee aina välillä cooler fluid level tms. Eli ei olisi tarpeeksi kierrossa vettä? Olen lisännyt ehkä pari desiä tässä talven ainakana vettä tuonne, webastokin huutaa.

          Välillä myös näyttänyt ihan siltä, että olisi valuttanut auton alle nesteitä vähän?? Ei mielestäni ole voinut olla ikinä jäässä, mutta ei kyllä näy mitään valutusta silloin kun auto on käynnissä. Öljyn seassa ei näy tai haise jäähdytiineste eikä jäähdytinnesteen seassa haise öljy.
          Last edited by Gunkkari; 22-02-2010, 16:32.

          Comment

          • Gunkkari
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 56
            • Oulu

            #6
            Korjaukset tehty.


            Yhteensä 730€, omasta takaa oli tuo imu nokka anturi ja apulaite hihna. Kaikki muu kuuluu tohon 730 euroon.

            Nyt taas toimii ja saa tykitellä menemään. jee jee!

            Comment

            • TeemuT
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 329
              • Muhos

              #7
              [Onko kenelläkään muulla ollut talvella sellaista ongelmaa, että vilauttelee aina välillä cooler fluid level tms. Eli ei olisi tarpeeksi kierrossa vettä? Olen lisännyt ehkä pari desiä tässä talven ainakana vettä tuonne, webastokin huutaa.

              Välillä myös näyttänyt ihan siltä, että olisi valuttanut auton alle nesteitä vähän?? Ei mielestäni ole voinut olla ikinä jäässä, mutta ei kyllä näy mitään valutusta silloin kun auto on käynnissä. Öljyn seassa ei näy tai haise jäähdytiineste eikä jäähdytinnesteen seassa haise öljy.[/quote]

              Onkos tuossa mallissa paisuntasäiliö siinä syylärin päässä ?
              Jos on niin vakiovuotopaikka on sen O-rengas tiiviste alareunassa. pitää yleensä n -15 asteeseen ja sen jälkeen alkaa vuotaa ja näitä päiviähän on riittänyt nyt...
              söörtsillä löytyy juttua siitä ongelmasta...
              -TT-
              F30 320d

              Comment

              • Gunkkari
                Bimmer Rookie
                • Oct 2007
                • 56
                • Oulu

                #8
                Originally posted by TeemuT View Post
                [Onko kenelläkään muulla ollut talvella sellaista ongelmaa, että vilauttelee aina välillä cooler fluid level tms. Eli ei olisi tarpeeksi kierrossa vettä? Olen lisännyt ehkä pari desiä tässä talven ainakana vettä tuonne, webastokin huutaa.

                Välillä myös näyttänyt ihan siltä, että olisi valuttanut auton alle nesteitä vähän?? Ei mielestäni ole voinut olla ikinä jäässä, mutta ei kyllä näy mitään valutusta silloin kun auto on käynnissä. Öljyn seassa ei näy tai haise jäähdytiineste eikä jäähdytinnesteen seassa haise öljy.
                Onkos tuossa mallissa paisuntasäiliö siinä syylärin päässä ?
                Jos on niin vakiovuotopaikka on sen O-rengas tiiviste alareunassa. pitää yleensä n -15 asteeseen ja sen jälkeen alkaa vuotaa ja näitä päiviähän on riittänyt nyt...
                söörtsillä löytyy juttua siitä ongelmasta...[/quote]

                Juu paisuntasäiliä juurikin siinä syylärin kyljessä/takana. Pitääpä tarkkailla silmä kovana tilannetta.. Kiitokset vinkistä!

                Comment

                • ruokve
                  Newbiemmer
                  • Oct 2009
                  • 12
                  • Iisalmi

                  #9
                  Hienoa et Gunnari on saanut autonsa takaisin. Mulla ollu lauantaista lähtien auto kemin wetterillä. Maanantaina oltu yhteyksissä liikkeeseen. Sen jälkeen olen yrittänyt noin kymmenen kertaa soittaa työnjohtajalle. Ei ole vastannut, ei tänään, eikä eilen. Ei ole soittanut takaisin vaikka olen jättänyt soittopyynnön.

                  Mahtavaa toimintaa. Hieman pelottaa, et mitä ne siellä tekee ku omassa oli vikaa myös vaihdekepinpalautuksessa, jonka pyysin hoitamaan samalla kuntoon. Uusi kytkin tulee myös, varalta. Saa nähä mitä sieltä tulee takas, vai tuleeko ja kuinka paljon se taas maksaa. Prkl.
                  BMW 523I E39 Touring
                  EX: BMW 328i E46 Touring. Ex: BMW 328i E46 Sedan
                  Ex: BMW 518i E28 Sedan. Ex: Liuta hondia ja toyotia

                  Comment

                  • Gunkkari
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 56
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by ruokve View Post
                    Hienoa et Gunnari on saanut autonsa takaisin. Mulla ollu lauantaista lähtien auto kemin wetterillä. Maanantaina oltu yhteyksissä liikkeeseen. Sen jälkeen olen yrittänyt noin kymmenen kertaa soittaa työnjohtajalle. Ei ole vastannut, ei tänään, eikä eilen. Ei ole soittanut takaisin vaikka olen jättänyt soittopyynnön.

                    Mahtavaa toimintaa. Hieman pelottaa, et mitä ne siellä tekee ku omassa oli vikaa myös vaihdekepinpalautuksessa, jonka pyysin hoitamaan samalla kuntoon. Uusi kytkin tulee myös, varalta. Saa nähä mitä sieltä tulee takas, vai tuleeko ja kuinka paljon se taas maksaa. Prkl.

                    Juu oma ei ollut kuin päivän Nikusella Oulussa, aina oon saanu asiantuntevaa ja hyvää palvelua siellä.

                    Minkälaista vikaa sulla on tossa vaihdekepin palautuksessa? Mulla on ollu iät ja ajat yli 20 asteen pakkasilla se ongelma, että viitosvaihde ei palaudu siihen keskelle kun sen ottaa pois päältä, vaan jää sinne "sivuun". En ole jaksanu tuohon mitään tehdä, kun niin harvoin kylmällä/talvella tuota tekee. Taitaa olla tyyppivika noissa lootissa.

                    Comment

                    • Frozzu
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 147
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Kuulostaa kyllä hyvinkin tutulta kaikki. Itsellä lähti ja tuossa tammikuun lopulla öljyjä pihalle venakopan välistä. Avattiin, putsattiin ja laitettiin uudestaan kiinni. Laitettiin vaan tahnaa väliin, mutta ei vaihdettu mitään. Katsotaan pärjääkö tuolla nyt, näyttää ainakin vielä pelanneen.

                      Vaihteisto tekee minulla myös samaa tuon viitosen ja kolmosen välillä. Jos tuo tekee sitä vain talvella niin hyvä juttu (ostin auton siis tammikuussa).

                      Nyt pitää varmaan lisätä hieman öljyä, kun äsken sammutin auton, jäi keltainen öljyvalo palamaan hetkeksi. Käynnistin auton uudestaan, mutta ei enää tullut valoa.
                      Katoin öljyt ja näytti, että hieman olisi vettä öljyjen seassa.
                      Vähän pelottaa, että mitähän tästä tulee, tosin edellinen omistaja oli ajanut vain lyhyttä väliä (6kk ja 3000km), joka hieman voisi tuota selittää.

                      Pitäisikö pelästyä tai tehdä jotain?

                      Ei ole mitään hajua mitä öljyä tuohon on laitettu, kun on huollettu edellisen omistajan toimesta, mutta ilmeisesti silti castrolin 0w40 voi laittaa?

                      EDIT: Löytyi tuosta vettä öljyjen seassa jutusta tämä, jos jollain samaa "ongelmaa". Eli tuosta limasta on kyse ja ilmeisesti ei huolta.
                      Last edited by Frozzu; 01-03-2010, 18:47.
                      Skoda Fabia 1.4 TDI sport -08

                      Ex: Peugeot 406 coupe 2.0i -99
                      Ex: Fiat Punto -02
                      Ex: Kawasaki versys -07
                      Ex: Honda CBR 600 F -03
                      Ex: BMW 530i e39 -02
                      Ex: Ford Mondeo 2.0 clx -93
                      Ex: Fiat barchetta -95

                      Comment

                      • Gunkkari
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 56
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Frozzu View Post
                        Kuulostaa kyllä hyvinkin tutulta kaikki. Itsellä lähti ja tuossa tammikuun lopulla öljyjä pihalle venakopan välistä. Avattiin, putsattiin ja laitettiin uudestaan kiinni. Laitettiin vaan tahnaa väliin, mutta ei vaihdettu mitään. Katsotaan pärjääkö tuolla nyt, näyttää ainakin vielä pelanneen.

                        Vaihteisto tekee minulla myös samaa tuon viitosen ja kolmosen välillä. Jos tuo tekee sitä vain talvella niin hyvä juttu (ostin auton siis tammikuussa).

                        Nyt pitää varmaan lisätä hieman öljyä, kun äsken sammutin auton, jäi keltainen öljyvalo palamaan hetkeksi. Käynnistin auton uudestaan, mutta ei enää tullut valoa.
                        Katoin öljyt ja näytti, että hieman olisi vettä öljyjen seassa.
                        Vähän pelottaa, että mitähän tästä tulee, tosin edellinen omistaja oli ajanut vain lyhyttä väliä (6kk ja 3000km), joka hieman voisi tuota selittää.

                        Pitäisikö pelästyä tai tehdä jotain?

                        Ei ole mitään hajua mitä öljyä tuohon on laitettu, kun on huollettu edellisen omistajan toimesta, mutta ilmeisesti silti castrolin 0w40 voi laittaa?

                        EDIT: Löytyi tuosta vettä öljyjen seassa jutusta tämä, jos jollain samaa "ongelmaa". Eli tuosta limasta on kyse ja ilmeisesti ei huolta.
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread....%F6ljyn+seassa

                        Ite en laittais 0w40.. Kannattaa searchilla ettii, täällä on sellanenki theadi mistä puhutaa parhaasta öljystä m52b28-30TU moottoreihin...

                        Tuskin tosta kannattaa huolestua tuosta vedestä, vaihdat ne öljyt niin jos sen jälkeen heti tulee, kannattaa huolestua. Ettei vuoda jäädytinnesteitä öljyjen sekaan. Mut noilla kilometreille ja lyhyellä ajolla sitä kondensiovettä sinne kertyy näissä moottoreissa..

                        Comment

                        • ruokve
                          Newbiemmer
                          • Oct 2009
                          • 12
                          • Iisalmi

                          #13
                          Tänään sain auton Kemin Wetteriltä. Puolentoista viikon odottelun jälkeen. Kaveri lunasti auton pihalle ja ajoi Rovaniemelle. Maksettavaa remontista tuli 695 euroa. Luulin, että se sisältää ton vaihdevivunkeskityksen korjauksen, mutta ei. Summa sisälsi uuden huohotinventtiilin ja imusarjantiivisteen. Näiden yhteishinta oli alle 100 euroa. Juu kyllä, imusarja otettiin pois huohottimenvaihdon takia. Autoon ei laitettu muuta uutta kuin tuo venttiili ja öljyt ja suodatin.

                          Nyt on sitten pieni kysely päällä, että miksi öljyt on vaihdettu. Öljyä koneessa oli melkein ylärajassa kun katsoin auton pukattua sitä hieman pihalle. Aikovat huomenna ilmoittaa, että mikä perustelu öljynvaihdolle oli. Kaippa ne jotain nasevaa keksii. Eivät olleet käyttäneet edes venttiilikoppaa auki, jotta oisivat kenties voineet sieltä nähdä että jotain rapaa se on koneeseen imenyt.

                          Että tälläiset kokemukset Kemin Wetteristä. Työhön oli mennyt 440 euroa, että onko siinä aika monta tuntia vierähtänyt.
                          Voi olla, että ei tule toista kertaa hinautettua autoa sille pihalle, mikäli Kemin ympäristössä auto leviää.

                          Mulla on sama vika vaihdekepinkeskityksessä kuin gunkkarilla. Kylmänä vaan hieman pahempi, että keskittää keppiä oikeaan laitaan. Eivät ne sitäkään ois osanneet tehdä ellen ois laittanut ohjetta. Annoin heille viisi tuntia aikaa tehdä remonttia, mutta eivät kyenneet siihen ni se jäi sitten tekemättä.

                          Vituttaako ? Joo
                          BMW 523I E39 Touring
                          EX: BMW 328i E46 Touring. Ex: BMW 328i E46 Sedan
                          Ex: BMW 518i E28 Sedan. Ex: Liuta hondia ja toyotia

                          Comment

                          • seidltuning
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 1941
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by ruokve View Post
                            Tänään sain auton Kemin Wetteriltä. Puolentoista viikon odottelun jälkeen. Kaveri lunasti auton pihalle ja ajoi Rovaniemelle. Maksettavaa remontista tuli 695 euroa. Luulin, että se sisältää ton vaihdevivunkeskityksen korjauksen, mutta ei. Summa sisälsi uuden huohotinventtiilin ja imusarjantiivisteen. Näiden yhteishinta oli alle 100 euroa. Juu kyllä, imusarja otettiin pois huohottimenvaihdon takia. Autoon ei laitettu muuta uutta kuin tuo venttiili ja öljyt ja suodatin.

                            Nyt on sitten pieni kysely päällä, että miksi öljyt on vaihdettu. Öljyä koneessa oli melkein ylärajassa kun katsoin auton pukattua sitä hieman pihalle. Aikovat huomenna ilmoittaa, että mikä perustelu öljynvaihdolle oli. Kaippa ne jotain nasevaa keksii. Eivät olleet käyttäneet edes venttiilikoppaa auki, jotta oisivat kenties voineet sieltä nähdä että jotain rapaa se on koneeseen imenyt.

                            Että tälläiset kokemukset Kemin Wetteristä. Työhön oli mennyt 440 euroa, että onko siinä aika monta tuntia vierähtänyt.
                            Voi olla, että ei tule toista kertaa hinautettua autoa sille pihalle, mikäli Kemin ympäristössä auto leviää.

                            Mulla on sama vika vaihdekepinkeskityksessä kuin gunkkarilla. Kylmänä vaan hieman pahempi, että keskittää keppiä oikeaan laitaan. Eivät ne sitäkään ois osanneet tehdä ellen ois laittanut ohjetta. Annoin heille viisi tuntia aikaa tehdä remonttia, mutta eivät kyenneet siihen ni se jäi sitten tekemättä.

                            Vituttaako ? Joo
                            tottakai vaihdetaan öljyt...sellasta kurapaskaa kun otat jo pelkän öljykorkin auki.
                            G30 530e Sedan
                            E30 325i Cabriolet

                            Comment

                            • ruokve
                              Newbiemmer
                              • Oct 2009
                              • 12
                              • Iisalmi

                              #15
                              Kerroppa fiksumpana mistä se kurapaska on sinne mennyt ?
                              BMW 523I E39 Touring
                              EX: BMW 328i E46 Touring. Ex: BMW 328i E46 Sedan
                              Ex: BMW 518i E28 Sedan. Ex: Liuta hondia ja toyotia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎