Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 M52b28TU Öljyt venttiilikopan välistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    #16
    Originally posted by ruokve View Post
    Kerroppa fiksumpana mistä se kurapaska on sinne mennyt ?
    Koneeseen tiivistyy vettä lämmönvaihtelujen takia.
    Vesi öljyn kanssa nyt on vaan tollasta ripulin/majoneesin näköistä...

    Ei tarvi olla ketään fiksumpi.
    Nämä moottorit vaan kerää sitä, ei sen kummempaa.

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7397
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Gunkkari View Post
      Ite en laittais 0w40..
      Mikä tähän on syy? Neljä vuotta ajellu noilla 0W-40 Castroleilla enkä vielä ole havainnut mitään kummempaa, jokku kai sanoo että ohuet öljyt vuotas jostain välistä ulos, mutta sitäkään ei ole tapahtunut.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3514
        • Raisio

        #18
        Ehkä monia pelottaa ohkasemmassa öljyssä pienempien öljypaineitten uhka? Toisaalta kuumapään viskositeettiähän tässä pitäis tuijottaa. Se syökö öljyä vaihtovälin aikana 0,5 vai 1,5 litraa voi vaikuttaa myöskin valintaan.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • Frozzu
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 147
          • Hämeenlinna

          #19
          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Mikä tähän on syy? Neljä vuotta ajellu noilla 0W-40 Castroleilla enkä vielä ole havainnut mitään kummempaa, jokku kai sanoo että ohuet öljyt vuotas jostain välistä ulos, mutta sitäkään ei ole tapahtunut.
          Enpä tiedä itsekkään miksei saisi laittaa. Ohjekirjan mukaan sanotaan, että 0w-40, 0w50,5w40 tai 5w50 (näin ulkomuistista). Kysyin myös vanhalta omistajalta, mitä öljyä se on laittanut ja nimenomaan castrolin 0w40 siellä oli. Kyseessä siis m54b30.
          Skoda Fabia 1.4 TDI sport -08

          Ex: Peugeot 406 coupe 2.0i -99
          Ex: Fiat Punto -02
          Ex: Kawasaki versys -07
          Ex: Honda CBR 600 F -03
          Ex: BMW 530i e39 -02
          Ex: Ford Mondeo 2.0 clx -93
          Ex: Fiat barchetta -95

          Comment

          • seidltuning
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1941
            • Vantaa

            #20
            lyhyt ajo on yleisin syy tähän ongelmaan
            G30 530e Sedan
            E30 325i Cabriolet

            Comment

            • ruokve
              Newbiemmer
              • Oct 2009
              • 12
              • Iisalmi

              #21
              Eikös toi kurapaska pitäis poistaa sieltä koneesta jotenkin ? Eikä jättää sitä sinne uusien öljyjen kanssa kiertoon. Wetterin pojat kyllä muisti mainita noista kurista kun ekan kerran soitin sinne. Kun ottivat työn vastaan, mutta eipä ne oo käyttäny koko venttiilikoppaa auki, vaan kiristelleet vaan ruuvit. Sinne jäi ne paljon puhutut ravat. No siellähän ne nyt kiertää 130 euron öljyjen kanssa.

              Ehkä ne kulkeutuu jossain vaiheessa tonne huohotinventtiiliin ja öljyt tulee taas mäkeen venttiilikopan välistä. Toivottavasti jossain muualla kuin kemissä.
              BMW 523I E39 Touring
              EX: BMW 328i E46 Touring. Ex: BMW 328i E46 Sedan
              Ex: BMW 518i E28 Sedan. Ex: Liuta hondia ja toyotia

              Comment

              • Frozzu
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 147
                • Hämeenlinna

                #22
                Originally posted by ruokve View Post
                Mulla on sama vika vaihdekepinkeskityksessä kuin gunkkarilla. Kylmänä vaan hieman pahempi, että keskittää keppiä oikeaan laitaan. Eivät ne sitäkään ois osanneet tehdä ellen ois laittanut ohjetta. Annoin heille viisi tuntia aikaa tehdä remonttia, mutta eivät kyenneet siihen ni se jäi sitten tekemättä.
                Off topic:
                Onko tuo vaihdekepinkeskitysvika iso homma korjata? Olisiko sulla ohjeita siihen jossain? Itsellä on jatkuvasti oikeassa laidassa tuo keppi ja alkaa hieman ärsyttämään.
                Skoda Fabia 1.4 TDI sport -08

                Ex: Peugeot 406 coupe 2.0i -99
                Ex: Fiat Punto -02
                Ex: Kawasaki versys -07
                Ex: Honda CBR 600 F -03
                Ex: BMW 530i e39 -02
                Ex: Ford Mondeo 2.0 clx -93
                Ex: Fiat barchetta -95

                Comment

                • ruokve
                  Newbiemmer
                  • Oct 2009
                  • 12
                  • Iisalmi

                  #23
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=keskit%E4

                  Ainakin mulla pitäis tepsiä tämä remppa. Mut minun autolle se jäi tekemättä kun päivä loppui kesken, ja onneksi loppui. Voi teettää ton jossain muualla.

                  Sulla voi olla eri vaihdelaatikko, et saattaa olla hieman erilainen toi järjestelmä. Mut joku ehkä tietää kertoa siitä enempi.
                  BMW 523I E39 Touring
                  EX: BMW 328i E46 Touring. Ex: BMW 328i E46 Sedan
                  Ex: BMW 518i E28 Sedan. Ex: Liuta hondia ja toyotia

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎