Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 kampiakselin asentotunnistimesta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dnajusep
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 4
    • rjärvi

    E39 540 kampiakselin asentotunnistimesta.

    Moro vaan. Oon koittanu selailla noita vanhoja aiheita tästä aiheesta mutta en ole vastausta löytänyt joten ajattelin kysäistä sitten ihan uudella aiheella jos jollain olisin tietoa. Eli auto on otsikon mukainen ja valimistettu 3/99. Ongelma on se että nyt rupes menemään kampiakselin asentotunnistiamia ihan solkenaan, joulun aikaan meni ensimmäinen ja sen jälkeen vaihdettu 2 kappaletta lisää, kestää aina noin kuukauden jonka jälkeen ei lähde käymään enää ollenkaan. Antaa aina vikakoodin kampiakselilta, osat tilattu kl-varaosan kautta ja olleet tähän asti hellan valmistamia. Nyt kun viimeksi pimeni niin tilattiin alkuperäinen anturi mutta nyt ei auta enää tuo tunnistimen vaihtokaan, ei lähde käymään ja antaa vikakoodin kampiakselin asentotunnistimelta.

    Mistä mahdollisesti kannattas alkaa vikaa etsiä? Kellään käynyt vastaavaa?
  • JD
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1194
    • Espoo

    #2
    Originally posted by dnajusep View Post
    Moro vaan. Oon koittanu selailla noita vanhoja aiheita tästä aiheesta mutta en ole vastausta löytänyt joten ajattelin kysäistä sitten ihan uudella aiheella jos jollain olisin tietoa. Eli auto on otsikon mukainen ja valimistettu 3/99. Ongelma on se että nyt rupes menemään kampiakselin asentotunnistiamia ihan solkenaan, joulun aikaan meni ensimmäinen ja sen jälkeen vaihdettu 2 kappaletta lisää, kestää aina noin kuukauden jonka jälkeen ei lähde käymään enää ollenkaan. Antaa aina vikakoodin kampiakselilta, osat tilattu kl-varaosan kautta ja olleet tähän asti hellan valmistamia. Nyt kun viimeksi pimeni niin tilattiin alkuperäinen anturi mutta nyt ei auta enää tuo tunnistimen vaihtokaan, ei lähde käymään ja antaa vikakoodin kampiakselin asentotunnistimelta.

    Mistä mahdollisesti kannattas alkaa vikaa etsiä? Kellään käynyt vastaavaa?
    Täytyisi saada mekaanisia kolhuja että asentotunnistimia hajoaisi tuolla tiheydellä.
    Tai sitten suuri jännitepiikki, mutta sekin vaatisi jonkun lähteen josta sellainen ilmaantuisi.

    Siis todennäköisempää on että joku johto on poikki siitä anturin liittimestä eteenpäin ja saa välillä kosketusta ja välillä ei. Tai liittimen vastakappaleen joku nasta on painunut sisään, tai pääsee painumaan sitä mukaa kun liitintä työntää kiinni.
    Tai liittimeltä lähtevä piuha on puristuksissa jonkun osan välissä ja räpsii välillä maihin tai toiseen piuhaan.
    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

    Comment

    • NikitaT
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 426
      • Espoo

      #3
      ja se nyt varmasti antaa vian kampiakselilta eikä nokkanturilta (asennontunnistimelta)?

      Comment

      • olaus
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 687
        • jyväskylä

        #4
        Jos tuppaa olemaan paljon ongelmia asentotunnistimien kanssa niin kannattaa kattoo kuinka karstainen/likainen koneesi on sisältä ja onhan öljyt vaihdettu aina ajallaan..

        Comment

        • dnajusep
          Newbiemmer
          • Mar 2010
          • 4
          • rjärvi

          #5
          No niin ne huollossa sanoivat että se antaa sen kampiaksenlin vikakoodin sieltä. Ja ei ole karstanen ja öljyt on vaihdettu n. 10 tkm välein. Pitää tutkia sieltä anturilta lähtevät johdot, se vois nyt olla todennäköisin paikka missä se vika nyt on.

          Comment

          • dnajusep
            Newbiemmer
            • Mar 2010
            • 4
            • rjärvi

            #6
            Ja eikös se kuitenki pitäs lähteä käyntiin jos se olis nokka-akselin tunnistin mykkänä? vai olenko ymmärtänyt väärin?

            Comment

            • jori
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1010
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by dnajusep View Post
              Ja eikös se kuitenki pitäs lähteä käyntiin jos se olis nokka-akselin tunnistin mykkänä? vai olenko ymmärtänyt väärin?
              Lähtee käyntiin vaikka se on mykkänä, tehot saattaa vaan olla hiukan kateissa ja venttiilit nakuttaa hieman.
              Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
              Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

              Comment

              • NikitaT
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2007
                • 426
                • Espoo

                #8
                Originally posted by jori View Post
                Lähtee käyntiin vaikka se on mykkänä, tehot saattaa vaan olla hiukan kateissa ja venttiilit nakuttaa hieman.
                Ei välttämättä lähde edes käymään.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by olaus View Post
                  Jos tuppaa olemaan paljon ongelmia asentotunnistimien kanssa niin kannattaa kattoo kuinka karstainen/likainen koneesi on sisältä ja onhan öljyt vaihdettu aina ajallaan..
                  Tämä kommentti lienee M54 koneelle? M62TU kampuran tunnistin on vaihdelaatikon kyljessä.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • dnajusep
                    Newbiemmer
                    • Mar 2010
                    • 4
                    • rjärvi

                    #10
                    Vika löydetty ja korjattu, johto poikki. Johtosarjan suojus hangannut johdon poikki vaihdelaatikon luota ja siitä johtuen ei tullu singnaalia. Turhaan vaihdettu tunnistimia, kaikki olivat ehjiä, ite vika selvisi yllättäen taas vaikeamman kautta.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎