Tehostimeen iskenyt surullisen kuuluisa vesivahinko eikä tehosta ja vaikuttas et pääjarrusylinterikin on sitä kautta jotenkin huonossa hapessa kun vartin ajon jälkeen alkaa jarrut laahaamaan päällä vaikkei jarrua paineliskaan... Nyt pääsisin käsiksi kohtuu hintaan samanlaisen auton jarrusylinteriin mut tehostin olis 523I ABS 5-V 4D SEDAN -97 autosta... Lukemisistani ja marmoripöydälle soittokin vahvisti käsitystä, että noissa e39 koppasissa tuo tehostin on aika lailla sama, ja jarrusylinterissä on eroja jos on... Olisko vinkkiä pitäskö tuo tehostin sopia vaiko ei...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d -99 jarrutehostin malli?
Collapse
X
-
Originally posted by nippetee View PostTehostimeen iskenyt surullisen kuuluisa vesivahinko eikä tehosta ja vaikuttas et pääjarrusylinterikin on sitä kautta jotenkin huonossa hapessa kun vartin ajon jälkeen alkaa jarrut laahaamaan päällä vaikkei jarrua paineliskaan... Nyt pääsisin käsiksi kohtuu hintaan samanlaisen auton jarrusylinteriin mut tehostin olis 523I ABS 5-V 4D SEDAN -97 autosta... Lukemisistani ja marmoripöydälle soittokin vahvisti käsitystä, että noissa e39 koppasissa tuo tehostin on aika lailla sama, ja jarrusylinterissä on eroja jos on... Olisko vinkkiä pitäskö tuo tehostin sopia vaiko ei...
Sama osa on mm. 523i mutta alkaen 9/97 :think: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...5541&date=true eli käytännössä -98 autoissa vasta sama kuin -99. No, Hemi tietää kertoa onko osat vaihtokelp.
-
-
Eipä oo ainakaan samanlainen :think... eli ilmeisesti -97 ennen syyskuuta, hitto kun edes joskus kävis tuuri = )
Eli vaikuttaa siltä et turha alkaa repiä auki ennen kuin löytää edes wähän saman näkösen. Tuo alkuperäinen kun tuntuu olevan sellanen "kaksi kerroksinen" ja nyt hankkimani siis aika lailla "ohuempi"... eli etsintä jatkuu...BMW E61 530xD -07
Comment
-
-
Originally posted by nippetee View PostEipä oo ainakaan samanlainen :think... eli ilmeisesti -97 ennen syyskuuta, hitto kun edes joskus kävis tuuri = )
Eli vaikuttaa siltä et turha alkaa repiä auki ennen kuin löytää edes wähän saman näkösen. Tuo alkuperäinen kun tuntuu olevan sellanen "kaksi kerroksinen" ja nyt hankkimani siis aika lailla "ohuempi"... eli etsintä jatkuu...
Comment
-
-
Homma toimii taas eli Turusta Oili Jalosen Bimmeripurkaamolta löyty viimein sopiva... 3433-1165055 oli täsmälleen samanlainen. 3433-1165541 on ilmeisesti se mitä nykyhetkellä saa marmoritiskiltä korvaavana ja tietysti sopivana osana ja kaiketi 3433-1165057 sopii myös, mutta muistan nähneeni et tarkoittaa tehostimen ja jarrusylinterin yhdistelmää mutta mene ja tiedä... tehosting 523I ABS 5-V 4D SEDAN -97 autosta ei siis sopinut... Oli kyllä tehostin sisältä surkeen näkönen, jousi painunut kalvosta läpi ilmeisesti ruostumisen ansiosta ja six warmaan saatto alkaa 10 min ajon jälkeen jarrut ikäwästi laahaamaan. Pääjarrusylinteri olis vielä ollut kelvollinen mutta siitäkin näky jo aika pahoja korroosion merkkejä siitä osasta, joka oli ollut tehostimen sisällä, joten vaihtoon meni sekin. Ilmaus tehtiin ihan vanhan kansan oppien mukaan, kun en ole kuullut, että ABS vehkeissä sitä jotenkin muuten tehtäis. DOT 5.1 glykoli nesteet laitettiin, kun sitä myyjän mukaan kuuluu ABS autoon laittaa?? Mikäköhän mahtaa olla se oikea tyyppi mitä kuuluis käyttää? Kiitos vinkiestä!BMW E61 530xD -07
Comment
-
-
Originally posted by nippetee View PostDOT 5.1 glykoli nesteet laitettiin, kun sitä myyjän mukaan kuuluu ABS autoon laittaa?? Mikäköhän mahtaa olla se oikea tyyppi mitä kuuluis käyttää? Kiitos vinkiestä!E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment