Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä materiaalia on E39 putkisto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masinol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 988
    • "Turku"

    Mitä materiaalia on E39 putkisto?

    Onko jollain tietoa mitä materiaalia on 528 E39 pakoputkisto?

    Keskivaimentimen lähtö hieman murtunut ja pitäisi korjata hitsaamalla, mutta millä materiaalilla?
    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    #2
    Tod. näk. jotain ferriittistä rosteria, laadusta ei luonnollisesti tietoa.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • Masinol
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 988
      • "Turku"

      #3
      Okei joo milläs sitä sitten hitsattais... tigillä ja rst langalla?

      Niin ja magnetti ei ainakaan ota tohon putkeen kiinni. Ja eipä tietty jos se on jotain rst:tä
      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Menee ihan Mig:llä.

        Comment

        • casino
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 663
          • Keski-Suomi

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Menee ihan Mig:llä.
          -aikahyvin näyttää kestävän tuota ruostetta nuo e39:n putket muutenkin. Lieneekö sitten koko mallisarjassa samaa materiaali putket/vaimentimet? -ja "tavallisella" mig:illä normisuojakaasullahan niitä sitten pystyy korjaamaan jos jollain sellaista tarvetta eteen tulee?
          Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
          Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
          http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

          e39 -530d touring 11/1999
          ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

          Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by casino View Post
            -aikahyvin näyttää kestävän tuota ruostetta nuo e39:n putket muutenkin. Lieneekö sitten koko mallisarjassa samaa materiaali putket/vaimentimet? -ja "tavallisella" mig:illä normisuojakaasullahan niitä sitten pystyy korjaamaan jos jollain sellaista tarvetta eteen tulee?
            Rosterin sukuista ovat ja ihan tavallisella Mig:llä+hiilidioksidilla voi hitsata(saumapalko ruostuu, mutta ei merkitystä seuraavaan 20-vuoteen).

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2510
              • Länsirannikko

              #7
              Originally posted by Masinol View Post
              Okei joo milläs sitä sitten hitsattais... tigillä ja rst langalla?
              Ei ole menetelmällä juurikaan väliä. Laadukkaana budjettivaihtoehtona voit sosialisoida jostain muutaman ruostumattoman puikon ja turata niillä sen putken nippuun. Tolla jo ehdotetulla mustalla täyteaineella kestää myös ihan riittävästi, vaikka hiukan hyvien tapojen vastaista onkin. Sauma voi kyllä kestää 20-vuotta, mutta palon vierestä puhaltaa aivan varmasti läpi "huomattavasti" nopeammin.

              Sen verran pitää syödä sanoja, että jollei magneetti tartu yhtään niin se materiaali on austeniittista ruostumatonta. Toisaalta sekin on täysin mahdollinen vaihtoehto, että vaimentimet ainakin kuoriltaan olisivat parempilaatuista kamaa mitä itse putki.

              Ja tällähän ei itse asian kannalta ole suurta merkitystä, kunhan lämpimikseni lätisen.
              Last edited by r.w.; 16-03-2010, 11:08.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Jos hitsattavista osista toinen on rosteri/haponkestävän sukuinen niin pitäisi aina käyttää happo täyteainetta
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎