joo elikkäs olis sellanen ongelma että imusarjat tuntuu räjähtelevän viikon välein. ensimmäisen kerran räjähti Powerflashilla ohjelmoinnissa testilenkillä kiihdytyksen jälkeen ja ja nyt taas normaali kiihdytykessä autossahan on vaimentimet poistettu ja egr tulpattu. pajalla sanoivat että ahdin antaa piikkipainetta ja että ylipaine venttiili on jumissa, venttiili rupesi toimimaan crc:llä mutta VNT:n jotain siipien tankoa loisi pitänyt jatkaa yhdellä kierroksella mutta eivät kerenneet. eli mikäs avuksi ja onko muilla kokemusta tällaisesta tapahtumasta? Kun ei kehtaisi viikon välein hommata uutta imusarjaa
ja löytyykö mistään päin suomea firmaa mikä tekisi imusarjoja jostain kestävemmästä aineesta?
e39 525d ja räjähtänyt imusarja!!
Collapse
X
-
Onko kulkupuoli muuten kunnossa? Onhan noita imusarjoja poksahdellut 330/530d:stäkin muttei se kai kauhean yleistä ole..? Ettei nyt vaan VNT ahtimen johdesiivet jumita ja aja yliahdolle? Ahtimen "piikkipaine" viittais kyllä siihen. Ja miksi ihmeessä tohon johdesiipien säätötankon pitäis mennä koskemaan, siis jos se on orkkisasennossa/kohdassa? Niin, eikä tainnu kyllä orkkiksena löytyä by-passia tai dumppia näistä...
Toinen vaihtoehto joka voi teettää ylipainetta on jos ahtimen turbiinisiivistä on lohkeillut paloja irti, eli turbo finaalissa. Ujeltaako pahasti?Last edited by Thuppu; 15-03-2010, 12:12.
-
kulkee muuten niinkun pitääkin mutta kun ei kerennyt ajaa kun 4 päivää uudella ohjelmalla ja imusarjalla
Pajallakin sanoivat että se antaa piikkipainetta ja koittivat sitä säätötankoä säätää mutta eivät kerenneet. kyllähän se aikalailla viheltää kun ei ole vaimentimia mutta senkin on ehkä mahdollista. jotain ne höpisi siitä että ne johdesiivet toimisivat liian hitaasti ja silloin tulisi se piikkipaine. saattahan se olla että ahdin on tulossa teinsä päähän.
Comment
-
Livedatalla vois hieman tutkailla miten toi ahtopaine käyttäytyy... Ahtimen kansis ehkä myös ottaa käteen ja aukaista toi imuturbiinipuoli ja kattoa miten johdesiivet liikkuvat ja onko mekanismit kuinka kuluneet(saattavat jumitella myös jos kuluneet vinoon tms.) ja tarpeen vaatiessa puhdistaa pois kaikki karsta. Samalla näkis onko noi turbiinisiivet ehjät.
Comment
-
Ettei vaan olis joku paska softa ja ahtopaineet ampuu yli kunnolla sen takia? Imusarjassa vika ei ole, se on ihan varma.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Vakiona max. ahtopaine 2,15 bar (abs.) ja ohjelmoinnin jälkeen yleensä 2,3 bar. Kyllä siellä turbon ohjauksessa on jotain pielessä. Yleensä jos menee yliahdoille, moottorinohjaus menee vikatilaan. Eli myös virheellistä tietoa antava ahtopaineanturi voisi tämän aiheuttaa. Live-datalla tosiaan näkisi tarkemmin mitä siellä tapahtuu.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Powerflashilla oulussa teetin ohjelmoinnin ja karala tekee niille ne softat. löytyiskö täältä lähialueelta sellasta ihmistä jolta löytys se ohjelma joka vois katsoa mikähän siellä riivaa? mahdollisesti tänään hommaan imusarjan taas. auttaisiko se yhtään asiaa jos siihen laittaisi pensa auton dumpin väliin päästämään ylimääräisiä paineita pois?
Comment
-
Dumppi ei siis mitenkään rajoita tuota ahtopainetta, se toimii alipaineella bensakoneessa siten kun kaasuläpän suljet niin tulee alipaine imusarjaan joka siis ohjataan dumpin männän toiselle puolelle jolloin ahtopaine ylittää tarvittavan voiman painaakseen sen jousen kasaan ja paine pääsee pois. Eli säästää ahdinta vain ahtimeen päin kohdistuvilta paineiskuilta kaasuläpän sulkeutuessa. Kiihdytyksessä siis sielä männän toisellapuolella on jousivoima+sama ahtopaine kun siellä putkistossakin joten dumppi on silloin kiinni ja vasta kaasuläpän sulkeutuessa tuo ohjauspaine muuttuu alipaineeksi ja siellä on enää pelkkä jousivoima jonka ahtopaine sitten saa ylitettyä ja venttiili avautuu.
Eli josko keskityttäis sen varsinaisen ongelman aiheuttajan poistamiseen?
Hukkaportilla taasen säädetään sitten ahtopaine sopivaksi.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Tuskin mitenkään, lienevätköhän luulleet sitä hukaportin ohjaukseksi jos ovat sillä yrittäneet ahtoja säätää. Ahdin kuntoon niin ongelmaa ei ole. Jos se on tätä ennen ongelmitta pelannut niin mikä sitä siipien säätötankoa olis itsekseen muuttanut. Eikö periaatteessa myös viallinen ahtopaineentunnistin voi aiheuttaa saman vaivan, eli ahtaa liikaa kun pyydetty ahto ei täyty viallisen anturin takia?Originally posted by Matu90 View Postno ainakin on uusi imusarja tuolssa. ahdintakin voisi vilkaista jo olisi aikaa ja paikka sellaiseen toimintaan. mite se auttaisi asiaa jos sitä tankoa jatkaisi sillä yhdellä kierroksella niin kuin ne pajalla koittivat?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
nyt on tulossa uusi imusarja uudemmasta koneesta E60 525d. onkohan se mahdollisesti sitten yhtään sen kestävempi kuin vanhemmat? muutenhan se ainakin näytti olevan samanlainen paitsi koneen muovien kiinnitykset ei varmaan passaa:think viikonloppuna vaihtamaan ja ottaa ahdin irti
Comment
-
Se vakio imusarja kestää kyllä sen mihin se on suunniteltukin, eli EDELLEEN kyse ei ole heikosta imusarjasta vaan aivan liiana kovista ahdoista. Hyvä että sulakkeena on imusarja eikä joku muu....Originally posted by Matu90 View Postnyt on tulossa uusi imusarja uudemmasta koneesta E60 525d. onkohan se mahdollisesti sitten yhtään sen kestävempi kuin vanhemmat? muutenhan se ainakin näytti olevan samanlainen paitsi koneen muovien kiinnitykset ei varmaan passaa:think viikonloppuna vaihtamaan ja ottaa ahdin irtiF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
Comment