Originally posted by Esal
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 525d ja räjähtänyt imusarja!!
Collapse
X
-
Tästä kyseisestä yksilöstä on pakoputkisto tyhjennetty ja egr-laipattu.
Nämä toimenpiteet aiheuttavat ahtopainepiikin kasvamista jo vakio-ohjelmalla. Hyväksi vastalääkkeeksi tähän on havaittu vnt-säätötangon jatkamista kierroksella tai tarvittaessa enemmänkin.
Lisämausteena autossa oli hieman tahmeasti toiminut ahtopaineensäädön magneetti-vaenttiilili joka ohjaa 400000km pyörinyttä ahdinta.
Koeajolla vikaa etsittäessä ehdittiin havaita map-anturin näyttävän 0.3bar pienempiä arvoja vs autossa olevaan ahtopainemittariin. Vianetsintä jäi kuitenkin kesken imusarjan pettäessä. Ajanpuutteen vuoksi auto jouduttiin luovuttamaan viallisena omistajaa tästä kuitenkin varoittaen.
Viritys-ohjelma autossa pyytää max 1.38bar ahtopainetta jolloin piikkipaine ennen säädön toteutumista on luokkaa 1.5bar toimivassa järjestelmässä.
Vianetsinnässä voisi olla kätevä jokinlainen ylipaineventtiili, koska auto menee vikatilaan liiankovasta paineesta usemman sekunnin jäkeen.
Imusarja ehtii kuitenkin pettää hetkessä jos paine piikittää liian ylös.Last edited by Powerflash; 18-03-2010, 09:59.
Comment
-
-
Entäs ilmanputsari? Muistaakseni Tapi- aikanaan puhui että tuota oli testailtu, ja tuning-filttereillä oli ongelmaa tuosta piikittämisestä. Uskoisin kuitenkin edellisten tapaan, että ongelma löytyy ahtimesta.
Mun mielestä hyväksyttävä ratkaisu ei missään nimessä ole säätötangon pidentäminen, vaan ohjelman muokkaaminen hanskaamaan tyhjennetty putki, jos se nyt tähän asiaan vaikuttaa. Järjestelmän huijaaminen on aina pilipalikonsti joka näkyy lopputuloksessa jollain tapaa, harvoin positiivisesti.
Miten EGR:n poisto vaikuttaa ahtojen piikittämiseen?
Plussaa kuitenkin firman asiallisesta osallistumisesta keskusteluun325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Powerflash View PostTästä kyseisestä yksilöstä on pakoputkisto tyhjennetty ja egr-laipattu.
Nämä toimenpiteet aiheuttavat ahtopainepiikin kasvamista jo vakio-ohjelmalla. Hyväksi vastalääkkeeksi tähän on havaittu vnt-säätötangon jatkamista kierroksella tai tarvittaessa enemmänkin.
Lisämausteena autossa oli hieman tahmeasti toiminut ahtopaineensäädön magneetti-vaenttiilili joka ohjaa 400000km pyörinyttä ahdinta.
Koeajolla vikaa etsittäessä ehdittiin havaita map-anturin näyttävän 0.3bar pienempiä arvoja vs autossa olevaan ahtopainemittariin. Vianetsintä jäi kuitenkin kesken imusarjan pettäessä. Ajanpuutteen vuoksi auto jouduttiin luovuttamaan viallisena omistajaa tästä kuitenkin varoittaen.
Viritys-ohjelma autossa pyytää max 1.38bar ahtopainetta jolloin piikkipaine ennen säädön toteutumista on luokkaa 1.5bar toimivassa järjestelmässä.
Vianetsinnässä voisi olla kätevä jokinlainen ylipaineventtiili, koska auto menee vikatilaan liiankovasta paineesta usemman sekunnin jäkeen.
Imusarja ehtii kuitenkin pettää hetkessä jos paine piikittää liian ylös.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mun mielestä hyväksyttävä ratkaisu ei missään nimessä ole säätötangon pidentäminen, vaan ohjelman muokkaaminen hanskaamaan tyhjennetty putki, jos se nyt tähän asiaan vaikuttaa.
Vnt tangon jatkaminen on turvallinen ja toimivaksi testattu kikka hidastaa ahtimen heräämistä. Ongelma voi hyvinkin olla mappianturissa.
Comment
-
-
Originally posted by Powerflash View PostEnnen kuin ohjelmaa voi isommin alkaa muokkaamaan pitää sulkea pois mahdolliset mekaaniset viat. Muutoin jos vika myöhemmin korjataan nilkuttaa auton toiminta taas. Tässä ei ehditty isompia diagnosida koska imusarja halkesi jo ensimmäisissä loggausvedoissa, ja ajot loppui siihen.
Vnt tangon jatkaminen on turvallinen ja toimivaksi testattu kikka hidastaa ahtimen heräämistä. Ongelma voi hyvinkin olla mappianturissa.
Siksi tuo tangon pidentäminen on vähän huono juttu, että jos joku siihen menee turbon vaihtamaan tai vakio-ohjelman takaisin tietämättä tuota juttua, on hyvällä tuurilla melkoinen osajumppa edessä etsiessä toimimattomuuteen syytä. En kyseenalaista sen toimivuutta, on vain väärä tapa korjata ongelma.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Kovat täytyy ahtojen olla sillä todistetusti imusarja kestää 2bar painetta pidempäänkin.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Comment