Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 -99 tds pimp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huotari
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 54
    • Kuusamo

    e39 -99 tds pimp

    mitenkäs tuota jos vaihtasin kuulerin tohon katiskaan ja samalla päivittäis vauhtipyörän ja kytkimen..? juteltiin lastuttajan kans et se vois ottaa tosta sen 380nm ja jos laittais vielä evryn niin se sais rajattua väännön johonki 420-480nm. kytkin pitäs tosin vaihtaa vaikka M3 sintteriin ja kiinteään vauhtipyörään mut joka tapauksessa kytkinremontti on eessä niin sehän olis sama vaihtaa parempaan..

    olin tuossa diesel turuseen yhteydessä tuon tds:n pumpusta ja se meinas ettei voi tehä sille mitään ku son sähköpumppu.. isot pojat sanoo et siihen vois nestepään vaihtaa mut mitä sitä sitte uskois..? :think

    kuitenki tarkotus olis päästä näin alkuun ilman turbon vaihtoa liikkelle.. eiks ne ahtopaineet ollu ihan maksimi about 1bar..? vai nouseeko pakopaineet jo liikaa..?
  • Laksu89
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 86
    • yka/tampere

    #2
    Vauhtipyörän saat m20 koneen perästä pinellä modauksella. Itse en kyllä laittais tuota sintteriä kun se ei nuilla tehoilla sitä vielä tarvi!

    Kyllä pitäis saaja tuohon sähköseenkinpumppuun nestepää vaihdettua pitäsi passata sama nestepää mikä menee td koneen mekaaniseen pummppuunkin (olikohan boshin ve6?). Mutta miksi et laita suoraan mekaanista pumppua?? Helpoin ja halvin ratkasu!

    Jos et turboa ole vaihtamassa niin pärjäät tuolla vakio nestepäällä aika pitkälle, koska et pysty pitämään niin kovia ahtoja vakio turbolla että ilmaa olisi polttoaineen määrään suhteessa riittävästi....

    e. aika hankalasti selitetty mutta jos nyt jotain tajusit niin hyvä ja kysy jos et tajunnu

    Comment

    • huotari
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 54
      • Kuusamo

      #3
      kuin paljo tuo vakio kytkin sitte kestää..? kaksoismassa vauhtipyörä ei kaiken kuuleman mukaan kestä ku n 400nm.

      minkälainen modaus siihen pitää tehä et saa sen kiinteen vauhtipyörän tilalle..? sorvausta?

      ei ole aikomusta ottaa tuolla vakio turpolla tehoa ku n. 200hp.. +/- 10hp et tottapa se riittää.

      LAKSU89: mikä pakosarja sulla on tuossa kuvassa ku turpo on toisinpäin?

      Comment

      • Laksu89
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 86
        • yka/tampere

        #4
        jos sinne laittaa s38b36:sen asetelman niin pitäis kyllä kestää normaali levynkin ja paljon mukavampi käyttää kuin joku sintteri....

        Vähän joutuusorvaan sitä vauhtipyörää ja tekemään ne nastat joista kiekkamittari ja pumppu ottaa kierrokset...

        Itse hitsailtu

        Comment

        • huotari
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 54
          • Kuusamo

          #5
          etitty pari päivää asetelmaa ja soiteltu puoli maalimaa läpi ja kaikki myy pelkkää täyttä pakettia.. sama homma tuon vauhtipyörän kans..

          jos jollaki on parempaa tietoa mistä kyseisiä verkonpainoja saa niin tänne tietoa..!! kitoos..

          Comment

          • Jaska T
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 215
            • Pyhäsalmi

            #6
            Originally posted by huotari View Post
            kuin paljo tuo vakio kytkin sitte kestää..? kaksoismassa vauhtipyörä ei kaiken kuuleman mukaan kestä ku n 400nm.

            minkälainen modaus siihen pitää tehä et saa sen kiinteen vauhtipyörän tilalle..? sorvausta?

            ei ole aikomusta ottaa tuolla vakio turpolla tehoa ku n. 200hp.. +/- 10hp et tottapa se riittää.

            LAKSU89: mikä pakosarja sulla on tuossa kuvassa ku turpo on toisinpäin?
            Veikkaan melko lyhytikäiseksi paketiksi jos vakio turbolla lähemmäs pari sataa kaakkia hinkuat.

            Comment

            • Jaska T
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 215
              • Pyhäsalmi

              #7
              Originally posted by huotari View Post
              etitty pari päivää asetelmaa ja soiteltu puoli maalimaa läpi ja kaikki myy pelkkää täyttä pakettia.. sama homma tuon vauhtipyörän kans..

              jos jollaki on parempaa tietoa mistä kyseisiä verkonpainoja saa niin tänne tietoa..!! kitoos..
              -Virtalahan myy -765 asetelmia ja vaikkapa jousitettuja orgaanisia levyjä erikseen.

              -ZJark teki minulle kiinteän vauhtipyörän 240mm kytkimelle.

              Comment

              • huotari
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 54
                • Kuusamo

                #8
                voi olla joo mut aluks kokeillaan kuhan saadaan lisää rahaa niin päivitetään pakosarja ja turpo..

                pitääks vakiopakosarja vaihtaa ku vaihtaa turpon? meinaan et onko tulppana tai vastavaa.. laipan siihen saa kyllä vaihdettua mut muuten..

                Comment

                • Jaska T
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 215
                  • Pyhäsalmi

                  #9
                  Originally posted by huotari View Post
                  voi olla joo mut aluks kokeillaan kuhan saadaan lisää rahaa niin päivitetään pakosarja ja turpo..

                  pitääks vakiopakosarja vaihtaa ku vaihtaa turpon? meinaan et onko tulppana tai vastavaa.. laipan siihen saa kyllä vaihdettua mut muuten..
                  Mielellään tekis sarjan ainaskin siinä vaiheessa jos laittaa jaetulla pakopesällä olevan turbon, niin sais pulsseja hyödynnettyä heräämiseen.

                  Ja minkäkokoista turboa sinne rupeat tunkemaan, eli mahtuuko se alas.


                  Kantsii muuten kokeilla moottorin hihnapyörästä onko kampiakselilla kuinka paha päittäisvälys, ennenkuin rupeet raskaampaa asetelmaa värkkään.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎