Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 520i A (2,2l.) temppuilee pintakaasulla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petteri1979
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 5
    • Oulu

    e39 520i A (2,2l.) temppuilee pintakaasulla

    Ongelma: kierrokset seilaa 100-300rpm. verran kun ajaa pintakaasulla. Vakionopeudensäädintä käytettäessä ei pidä vauhtia yllä tasakaasulla vaan koko ajan lisää kaasua/löysää kaasua jne. Vika ilmenee erityisesti kierrosalueella 1800-2000rpm pintakaasulla. Muuten toimii normaalisti.

    Autossa oli huohotinputki tukossa ja nyt on vaihdettu kaikki huohotinputket/letkut ja venttiili, lisäksi vaihdettu öljyt, suodatin, tulpat ja venttiilikopan tiiviste. Venttiilikoppa myös puhdistettu ja kaikki mönjä huohotinjärjestelmästä poistettu.

    Vika ei lähtenyt tällä pois.

    Voiko vika olla automaatissa vai missä?

    Onkos samoja kokemuksia, mitä pitäis tehdä?
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Vikakoodien luku / adaptaatioarvojen nollaus ainakin aluksi :think
    Tuolta löytyy yhteystietoja: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=163551
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • petteri1979
      Newbiemmer
      • Mar 2010
      • 5
      • Oulu

      #3
      Joo auto on tosiaan käynyt sekä Wetterillä että Viescarilla ja Wetterin diagnoosi oli, että ongelma johtuu juurikin tuosta huohotinputken tukoksesta. Mutta kuten sanoin, ei auttanut...

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Imuvuotojen tsekkaus on näissäkin tapauksissa enemmän kuin paikallaan. Maffilta kaasuläpälle menevät putket irti ja väänteleen.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Imuvuoto melkoisella varmuudella tämäkin.

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Hemin ja Cellin kanssa samoilla linjoilla.

            Samasta kattilasta sain myös pyörimisnopeusanturit vikatilaan kerran jäällä ajaessa. Ohjainlaite piti ilmeisesti epäuskottavina arvoina sitä että kone kiihtyy niin nopeasti. Vähän samansuuntaisia oireita. Piti aina kiihdytyksessa tauon ja jatkoi sitten , ja käynnistyi huonosti.

            Mut tarkasta ne haitariputket.

            -Jarno
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1327
              • Tornio

              #7
              imuvuoto ?

              Originally posted by petteri1979 View Post
              Ongelma: kierrokset seilaa 100-300rpm. verran kun ajaa pintakaasulla. Vakionopeudensäädintä käytettäessä ei pidä vauhtia yllä tasakaasulla vaan koko ajan lisää kaasua/löysää kaasua jne. Vika ilmenee erityisesti kierrosalueella 1800-2000rpm pintakaasulla. Muuten toimii normaalisti.

              Autossa oli huohotinputki tukossa ja nyt on vaihdettu kaikki huohotinputket/letkut ja venttiili, lisäksi vaihdettu öljyt, suodatin, tulpat ja venttiilikopan tiiviste. Venttiilikoppa myös puhdistettu ja kaikki mönjä huohotinjärjestelmästä poistettu.

              Vika ei lähtenyt tällä pois.

              Voiko vika olla automaatissa vai missä?

              Onkos samoja kokemuksia, mitä pitäis tehdä?
              moro

              katsoppas imusarjan rintapellin puoleisesta päädystä kuskinpuolelta
              lähtee alipaineletku n. 4mm vahva tämän letkun liitos on usein vuotanut.

              ja varsinainen vika on tämän n.4mm letkun yläpuolella oleva n.10 mm sokea kumitulppa
              josta on suora yhteys imusarjaa. Tähän mennessä jokaisessa m54 2,2 l koneessa joka
              on ollut useamman vuoden ajossa tuo sokea kumitulppa on ollut HALKI !!! JA AIHEUTTANUT IMUVUODON JA MITÄ KUMMALLISEMPIA OIREITA.

              T:e46touring
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • petteri1979
                Newbiemmer
                • Mar 2010
                • 5
                • Oulu

                #8
                Kiitos vinkeistä! Tosin epäilen auttaako, koska aiemmin mainitsemissani autoliikkeissä on jo ilmavuodotkin tutkittu ja niitä ei löytyny. Voisko sitten olla, että eivät tosiaan ole etsineet oikeasta paikasta..?

                Itseäni epäilyttää, että voisiko olla automaatin öljyistä kyse?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎