Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M54B25 syyläri rikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kromo
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 150
    • Etelä-Savo

    E39 M54B25 syyläri rikki

    Dodiin taas kerran...

    Ilmeisesti syyläri antautui, ja samalla selvisi mistä kautta on muutaman kuukauden ajan hivenen kadonnut nestettä. Hivenen reippahampi ohitus ja hetikohta pimpelipom vajaasta nestetasosta jäähdyttimessä, rullailu seuraavaan risteukseen, samalla lämpö käväisi himppu vajaassa punaisessa ja usvapilvi ympärillä. Vähänkö hävetti... Tuon nestehävikin takia olen koittanut seurailla tarkasti lämpöä ajon aikana, ja normaalisti viisari pysyy tiukasti kohtisuoraan ylös.

    Lämpö laski hetimiten normaaliin, ajelin kilsan varovasti pihaan ja pelti auki. Vedensekaista höyryä puskee syylärin yläpäästä muovin alta, juuri siitä ylävesiletkun vierestä. Joten eiköhän tuo aika selvä tapaus ole. Tunnin annoin jäähtyä, ja reilut ½ litraa meni vettä, käytin hieman ja lisäsin vielä muutaman desin. Tyhjäkäynnillä ei näy vuotavan, eikä kierroksia reiluun pariin tonniinkaan lisäämällä.

    Joten mistäpä halvalla hyvä syyläri? VIN koodin loppuhan on siis GU92547. Käykö tuohon M52 523/528 osa? Ja automaattihan tosiaan on kyseessä jos sillä on merkitystä.
    _______
    Kimmo
    _______________
    525iA Touring -01
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by kromo View Post
    Dodiin taas kerran...

    Ilmeisesti syyläri antautui, ja samalla selvisi mistä kautta on muutaman kuukauden ajan hivenen kadonnut nestettä. Hivenen reippahampi ohitus ja hetikohta pimpelipom vajaasta nestetasosta jäähdyttimessä, rullailu seuraavaan risteukseen, samalla lämpö käväisi himppu vajaassa punaisessa ja usvapilvi ympärillä. Vähänkö hävetti... Tuon nestehävikin takia olen koittanut seurailla tarkasti lämpöä ajon aikana, ja normaalisti viisari pysyy tiukasti kohtisuoraan ylös.

    Lämpö laski hetimiten normaaliin, ajelin kilsan varovasti pihaan ja pelti auki. Vedensekaista höyryä puskee syylärin yläpäästä muovin alta, juuri siitä ylävesiletkun vierestä. Joten eiköhän tuo aika selvä tapaus ole. Tunnin annoin jäähtyä, ja reilut ½ litraa meni vettä, käytin hieman ja lisäsin vielä muutaman desin. Tyhjäkäynnillä ei näy vuotavan, eikä kierroksia reiluun pariin tonniinkaan lisäämällä.

    Joten mistäpä halvalla hyvä syyläri? VIN koodin loppuhan on siis GU92547. Käykö tuohon M52 523/528 osa? Ja automaattihan tosiaan on kyseessä jos sillä on merkitystä.

    M52 käy 9/98-eteenpäin. Vanhemmat ei.

    Comment

    • kromo
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 150
      • Etelä-Savo

      #3
      Originally posted by Hemi View Post
      M52 käy 9/98-eteenpäin. Vanhemmat ei.
      Jesh, aamulla syyläri antautui lopullisesti ja hinurilla pajalle. Uusi syyläri ja samalla vesipumppu/kiristin. Ei mielestäni kannata käytettyä/purkuosaa laittaa, hajoaa kuitenkin käsiin... Ihanan kallista, taas kerran
      _______
      Kimmo
      _______________
      525iA Touring -01

      Comment

      • creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

        #4
        Paljokos oli ajeltu autolla?Mulla samasta kärrystä pamahti juuri samasta kohtaa,
        205tkm oli mittarissa.Ilmeisesti tuo on se kuumin kohta kun termari aukeaa tms..
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

        BMW Freude Am Fahren

        Comment

        • Siekkine
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 40
          • Saarijärvi / Jyväskylä

          #5
          Onkos sulla automaatti-ilmastointia? Itellä meni kans syyläri suunnilleen samoilla kilometreillä ja nyt on uusi. Reilun 250e kustansi vuoden-98 automaattivaihteiseen 523:seen automaatti-ilmastoinnilla. Mutta nyt toimii ja lämmöt pysyy 95-97c pääsääntöisesti.

          Comment

          • kromo
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 150
            • Etelä-Savo

            #6
            Originally posted by Siekkine View Post
            Onkos sulla automaatti-ilmastointia? Itellä meni kans syyläri suunnilleen samoilla kilometreillä ja nyt on uusi. Reilun 250e kustansi vuoden-98 automaattivaihteiseen 523:seen automaatti-ilmastoinnilla. Mutta nyt toimii ja lämmöt pysyy 95-97c pääsääntöisesti.
            Juu, automaatti-ilmastoinnilla on. Ja mittarissa taitaa olla jotain 196tkm.

            Pieni pelko toki on että menikö kansi, mutta eipä tuo lämpö missään vaiheessa kunnolla edes punaiselle noussut, ja nyt aamullakin vain 3/4. Joten jospa se uusi syyläri riittäisi vian korjuuseen. Eikä se vesipumppukaan mitään merkkiä ole itsestään antanut, mutta ketuttaisihan se jos sen joutuisi hetikohta uusimaan senkin erikseen.
            _______
            Kimmo
            _______________
            525iA Touring -01

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎