Autolla ajettu 170 tkm, vm 2002. Marraskuussa poistettu imusarjan läpät Laakkosella muun huollon yhteydessä.
Ei vikakoodeja.
Ongelmat tulevat parhaiten esille täyskaasukiihdytyksessä. Alhaisesta nopeudesta kiihdytettäessä meno hyytyy jossain vaiheessa.
Tuntuu kuin olisi mennyt väärä vaihde päälle ja mikä huolestuttavinta, konehuoneesta kuuluu hyytymisen hetkellä todella omituista
kilkuttavaa ääntä. Kone käy ikään kuin epätahtiin. Tässä vaiheessa kaasua on pakko höllätä ja äänet häviävät.
En löytänyt analogiaa kierrosluvun tai vaihteen pykälän suhteen. Jossain vaiheessa ennen 100 kmh ongelmat tulevat päälle.
Ohituskiihdytyksessä 80-120 kmh auto kiihtyy hyvin noin 100 kmh saakka, mutta sitten vaihde ei hetkeen
vaihdukaan eikä nopeus kasva, kunnes isompi pykälä yllättäen taas löytyy. Tässä en ole saanut noita kilkutuksia tulemaan.
Rauhallisempi kiihdytys pintakaasulla onnistuu kummassakin tapauksessa ilman mitään ongelmia.
Todennäköisesti asiaan liittyen, paikaltaan lähtiessä auton reagoiminen kaasuun tapahtuu pitkällä viiveellä. Menee noin sekunti tai pari
kaasun painalluksesta ennen kuin tehot tulevat mukaan.
Voiko imusarjan läppien poistolla olla jotain yhteyttä asiaan? Autossa käytettiin myös kansi irti, kun se samainen liike
vaihtoi hehkutulpat katkomalla ne kannen sisään. Löytyiskö tuota kautta jotain selitystä? Antureiden piuhoja irti tms.
Näiden remppojen jälkeen auto ei ainakaan ole enää toiminut kunnolla. Ellei sitten ole silkkaa yhteensattumaa.
Jos nyt yritettäisiin keksiä alkuun jotain muitakin selityksiä kuin vaihdelaatikko tai turbo...
Ei vikakoodeja.
Ongelmat tulevat parhaiten esille täyskaasukiihdytyksessä. Alhaisesta nopeudesta kiihdytettäessä meno hyytyy jossain vaiheessa.
Tuntuu kuin olisi mennyt väärä vaihde päälle ja mikä huolestuttavinta, konehuoneesta kuuluu hyytymisen hetkellä todella omituista
kilkuttavaa ääntä. Kone käy ikään kuin epätahtiin. Tässä vaiheessa kaasua on pakko höllätä ja äänet häviävät.
En löytänyt analogiaa kierrosluvun tai vaihteen pykälän suhteen. Jossain vaiheessa ennen 100 kmh ongelmat tulevat päälle.
Ohituskiihdytyksessä 80-120 kmh auto kiihtyy hyvin noin 100 kmh saakka, mutta sitten vaihde ei hetkeen
vaihdukaan eikä nopeus kasva, kunnes isompi pykälä yllättäen taas löytyy. Tässä en ole saanut noita kilkutuksia tulemaan.
Rauhallisempi kiihdytys pintakaasulla onnistuu kummassakin tapauksessa ilman mitään ongelmia.
Todennäköisesti asiaan liittyen, paikaltaan lähtiessä auton reagoiminen kaasuun tapahtuu pitkällä viiveellä. Menee noin sekunti tai pari
kaasun painalluksesta ennen kuin tehot tulevat mukaan.
Voiko imusarjan läppien poistolla olla jotain yhteyttä asiaan? Autossa käytettiin myös kansi irti, kun se samainen liike
vaihtoi hehkutulpat katkomalla ne kannen sisään. Löytyiskö tuota kautta jotain selitystä? Antureiden piuhoja irti tms.
Näiden remppojen jälkeen auto ei ainakaan ole enää toiminut kunnolla. Ellei sitten ole silkkaa yhteensattumaa.
Jos nyt yritettäisiin keksiä alkuun jotain muitakin selityksiä kuin vaihdelaatikko tai turbo...
Comment