Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 kytkin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sirtuomo
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 3
    • Lahti

    E39 M5 kytkin ongelma

    Eli ongelmana kierrosten mukaan tuleva kahnaava ääni kytkimen ollessa aivan pohjassa, polkimen ollessa sentinkin irti lattiasta ei ääntä tule. Muulla liikealueella ei poikkeavaa, ainostaan polkimen ollessa aivan pohjassa.
    Kylmänä ääntä ei kuulu, mutta lämmetessä ja muutaman rivakamman kiihdytyksen jälkeen ongelma ilmenee.
    Ääni kuulostaa ja tuntuu polkimessa siltä, että joku ottaa kiinni johonkin, mutta mihin? Ääntä voisi verrata pyörivään hammaspyörään jota tökätään tikulla.
    Muuten kytkin toimii, eikä luista.
    Auto itselle uusi, joten ei tietoa miten kauan ongelma on painanut.
    Hyviä neuvoja kaivataan.
    Last edited by sirtuomo; 15-04-2010, 02:38.
  • Jamppa1983
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 739
    • Pirkanmaa

    #2
    330d oli sama ongelma. Hipsi kytkin"käpälään" mikäpainaa asetelmaa ja osui siihen. Oisko kytkinlevy ollut hiukan kulunut ja sen takia pääsi näin käymään. Uusimalla kaikki sinne ääni hävisi. Pistä pultti kytkinpolkimen taakse hätäensiavuksi.
    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

    M3 e90 & "M3" e30 turbo

    Comment

    • jumbo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 6603
      • Lappeenranta

      #3
      Onko kytkinpolkimen stoppari paikallaan? Sellainen muovilätkä kierteellä missä kumihattu päässä? Sijaitsee polkimen takana.
      M550d

      Comment

      • sirtuomo
        Newbiemmer
        • Nov 2009
        • 3
        • Lahti

        #4
        Jeps, eli polkimen alla kuminappi paikallaan... kaipa se on joku hätäkorjaus tehtävä eli laitettava 1cm jotain matskuu stopparin päälle ja ruvettama miettii uuden kytkimen asennusta. Kiitos hyvistä vinkeistä!

        Comment

        • sirtuomo
          Newbiemmer
          • Nov 2009
          • 3
          • Lahti

          #5
          Ok, eli kytkin otettiin auki ja todettiin, että työsylinterin mäntä oli työntynyt liian pitkälle. Ja tämä johti kytkinhaarukan osumisen kytkimen muihin osiin. Syy männän liialliseen ulos tuloon ei selvinnyt.
          Tuli sitten samalla vaihdettua kytkimen osat, työsylinteri ja kytkinhaarukka.

          Comment

          • MikkoV
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 631
            • Sastamala

            #6
            Lainataan topikkia:

            Parjattu E39 M5 kytkin, jutut aiheesta hieman vanhoja, mikä tuon ongelma käytännössä on, tosilla näymmä vaihtunut kovinkin tiheään, toisilla taas ei. Käyttö?

            Mulla jäi taannoin joutilaaksi M5 vaihdelaatikko ja ajattelin sovittaa sen 6.1SRT Chryslerin hemikoneen perään, paketti asentuu vähän vanhempaan Mopar tuotteeseen.

            Samaisesta autosta mistä tuo laatikko jäi on myös uudenkarhea kytkinpaketti. Olisiko moista mitään järkeä laittaa 425hp/570nm koneen perään, hieman kevyempään autoon kuin E39 M5 on. Vauhtipyörä luonnollisesti tarvii teettää mut...

            Ja jos tuo alkaa lipsumaan, oliko noihin vakiovauhtipyörällä järkeviä upgradauksia saatavissa? Toi olisi vaan faktatietona mukava emännänkin käyttää. Mikään aftermarket kykä ei bolt-on luonnollisesti tuohon setuppiin mene ja käyttömukavuudet menee vähän arvailujen varaan.
            E70 3.0SD -08
            .................................................. ................................
            Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎