Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 -97 tyhjäkäynti seilaa, tukehtuu yms.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasco
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 13
    • Urku

    E39 -97 tyhjäkäynti seilaa, tukehtuu yms.

    Terve.

    Seuraavanlaista ongelmaa:

    - Kun käynnistän auton, se sammuu aina viimeistään kun laittaa vaihteen päälle. Monasti kierrokset käyvät n.1500 ja tulevat romahtaen alas. Mielenkiintoista on, ettei tätä tapahdu uudestaan käynnistettäessä, ja auto on tähän asti lähtenyt aina normaalisti käyntiin. Akun varoitusvalo jää palamaan.

    - Ajoon lähdettäessä röpöttää ja nykii, varsinkin ryömitettäessä esim. liikennevaloissa. Tuntuu toimiman normaalisti kun painaa kaasua.

    - Tyhjäkäynnillä ensin seilaa, ja sitten kierrokset juuttuvat 500 alle.

    -Vikakoodit "Alhainen jännite" ja "Airbagin tunnistematto"

    -Kyseessä siis 97 mallinen 520 automaatti/Farmari/E39.

    -Ideoita?

    PS. Eikö Bemarissa ole varoitus/huomiovaloa esim. vähäiselle öljy/jäähdytysneste määrälle tai palaneelle polttimolle? Itellä eivät ikinä syty vaikka startatessa palavat kyllä. ?
    Last edited by Pasco; 16-04-2010, 17:40.
  • Pasco
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 13
    • Urku

    #2
    Tehotarkkailun jälkeen oireet tarkentuvat:

    -Tyhjäkäynti ei oikeastaan seilaa, vaan on helvetin matalilla kierroksilla. Siinä alimman viivan kohdalla.

    -nyt sammuu useamman kerran putkeen. Vittumaista esim parkkitalossa touhuta kun auto hyytyy koko ajan.

    -Liikennevaloissa koko auto tutisee/ravistaa niin perkeleesti.

    -Kaasussa on ehkä hienoinen viive, tuntuu miettivän hetken ja sit lähtee.

    -Luulis, että tulis edes jotain vikakoodeja näillä oireilla, mutei..

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Viskataan tähän ekana imupuolen vuoto :think
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • fastandfurious
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1731
        • Tampesteri

        #4
        Täähän on ihan kun oma ongelmani, paitsi että mulla ei sammu: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=188907

        Kerro ihmeessä jos keksit vian aiheuttajan... Itsekin ihmettelen, kun moisilla oireilla autosta ei saa mitään vikakoodeja irti.:think
        ---------------------------------------------------
        E91 325d M-Sport
        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

        Comment

        • rocroc
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 573
          • keminmaa

          #5
          IMM:n jälkeinen kuminen imuletku varmaankin tsekattu? oireet aika 1:1 kun omassa oli se rikki

          Comment

          • Pasco
            Newbiemmer
            • Apr 2010
            • 13
            • Urku

            #6
            - Mikä on IMM? Letkut katotaan ihan vaan käsikopelolla?

            - Mites noita imuvuotoja tutkitaan? Autoa on erilaisten vikojen takia tutkittu niin perkeleesti, ettei haluttais maksaa enää latiakaan...

            - Tänää taas kävi todella huonosti. Aluksi tuntuu et jarrupoljinki on jotenkin jäykkä/ei mene pohjaan. Kiva kun kaasuttaa vähän reilummin et lähtis ja sit ei jarrut toimi.

            - Hirveetä ääntä pitää. Jotenkin tuntuu ettei enää kauaa liiku.

            -Öljyä vuotaa merkkihuollon mukaan. Eivät suostunuteet sanomaan mistä ja kuinkapaljon kun "ei varsinaisesti kuulu keväthuoltoon" lol.

            Comment

            • R Power
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 163

              #7
              Originally posted by Pasco View Post
              - Mikä on IMM? Letkut katotaan ihan vaan käsikopelolla?
              IMM = IlmaMassaMittari eli MAF = Mass Air Flow, kuvassa numero 12
              Tarkista tuo osa nro 9, että onko se ehjä. Saattaa olla alta halki niin kannattaa huolella tarkistaa / käyttää vaikka irti perusteellisempaa tarkistusta varten.

              Tarkista myös latausjännite sillä se voi aiheuttaa kuvatun kaltaisia oireita.
              Last edited by R Power; 21-04-2010, 18:51.
              Ahneella on aina enemmän!

              Comment

              • kaizzu
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 93

                #8
                mitä tarkoittaa "hirveä ääni"?vika voi myös johtua huohotin vuodosta.
                ja monta muuta...
                e 34 525
                e34 520 sedan
                e36 328 touring
                ex:e34 525,520i e 34,e30 touring,e30 sedan
                ex:1100 suzuki gsx-r

                Comment

                • R Power
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 163

                  #9
                  Originally posted by kaizzu View Post
                  mitä tarkoittaa "hirveä ääni"?vika voi myös johtua huohotin vuodosta.
                  Jos pitää mekkalaa niin separaattorin kalvo voi olla halki. Kuitenkin kohtalaisen yleinen vika mikäli alkuperäinen separaattori ja tämä selittäisi samalla mahdollisen öljynkulutuksen.
                  Ahneella on aina enemmän!

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Jos toi paikkakunta on turku (miksei niitä voi kirjoittaa kunnolla...) niin ugissa voidaa kattoa kaikki käyntiongelmat kuntoon kerralla... Mielenkiintoisimpia korjattavia.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Pasco
                      Newbiemmer
                      • Apr 2010
                      • 13
                      • Urku

                      #11
                      -Perjantaina pääsen kattelemaan ja kuullostelemaan tulleiden vinkkien perusteella.

                      -Jonkinlaista kolinaa ja pauketta sieltä tänään kuulu. Sisältä kuullostelin, eli pitää perjantaina tarkkuuskuunnella.

                      -Onko Ugissa joku hyväksi tiedetty liike vai asiantunteva harrastaja?

                      - Kiitos tähänastisista neuvoista!

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Originally posted by Pasco View Post
                        -Onko Ugissa joku hyväksi tiedetty liike vai asiantunteva harrastaja?
                        Sekä että, privalla saa kiinni jos kiinnostaa harrastajavoimin korjaus.

                        Bullit nimimerkki tekee turussa kanssa kuuleman mukaan hyvää työtä asiantuntevana harrastajana.

                        Asiantuntevissa harrastajissa on yleensä se hyvä puoli, ettei moni kehtaa pyytää hirveästi tyhjästä. Marmorilla tuntuu laskussa olevan joskus kahvituntejakin, kun tulee just tommosia vastauksia "ei kuulu huoltoon ni ei kerrota/katota".
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Pasco
                          Newbiemmer
                          • Apr 2010
                          • 13
                          • Urku

                          #13
                          Tilanne eskaloitui:

                          -Eilen illalla kun yritin käynnistää autoa, niin avain pyöri muutaman kierroksen tyhjää ja jumittui sitten. Renkuttamalla välähti välillä varoitus/mittarivalot.

                          -ajavalojensäätimen ja matkamittarin valot jäivät pysyvästi "päälle" samoin kun radion virrat.

                          -Keskuslukko ei toiminut enää kaukosäädöllä eikä avaimella. Takaluukkua ei saanut auki.

                          -jännite akulta 12,2.

                          -Virtalukko on vuosikaudet välillä pyörinyt tyhjää, mutta nyt jumahti ihan eritavalla.

                          - Voiko liittyä käyntihäiriöihin vai onko uusi, erillinen vika?

                          - Minkälaista remonttia tiedossa?

                          Comment

                          • Pasco
                            Newbiemmer
                            • Apr 2010
                            • 13
                            • Urku

                            #14
                            Pistetään vähä väliaikatietoja.

                            Autoon Uusittu

                            -Virtalukko
                            -Virtalukon pohja
                            -Kampianturi
                            -Lamda-anturi
                            -nokka-anturi
                            -letkuja
                            -huohotinventtiili tms. Joka oli palasina.

                            Nyt käy melkeen jo normaalisti, mutta vaeltaa vieläkin hieman. Nokka-akselin asentotunnistimen vika ei poistunut vaikka se uusittiin. Paska mikä paska.

                            Lopuista vioista kirjoitin tuohon ajovalo thrediin, mutta kysytään tässäkin vielä yksi:

                            - Miksi auton merkkivalot eivät toimi, vaikka kaikki palavat käynnistäessä? Esim nyt kun on polttimoita palanut, niin merkkivalo ei syty?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎