Ongelmia ongelmia ongelmia.
Tuossa kaverin kanssa ihmeteltiin E39:n ja E36:n moottoreita, taitaa olla meillä samat. Elikkäs 523i ja vuosi oli mulla 97.
Eli ihmeteltiin tulppien värejä, omat availin ja ihmettelin et mitähä pirua täällä öljyä tekee, öljyä oli tulppien kierteissä ja prikan alla, samoin puolien alla oli hiukan öljyä. woot.
Sit Öljykorkin alla oli sellasta muikean näköistä ruskeahkoa rahkaa.
Vettä moottorissa? Mitäköhän pitäs tehrä.
Ja aikasemmin olin lueskellu inpalla livedataa ja kattellu et kolme sylinderiä antaa aika hyvä roughness datoja. luokkaa 300-500
tietty kun polkas kaasua niin kaikissa vaihteli nuo arvot.
Ainiin tulppiin palatakseni kaverilla näytti sopivan ruskeilta tulpat. Itselläni siinä öljyssä ja muuten tulppa oli mustassa noessa. pyyhkäsemälä kyllä lähti.
Itsellä oli myös kaikki tulpat löysällä. helposti lähti pyörimään auki. Kiinni laiton jälkeen kiristin hyvin. Käynnistyksen jälkeen moottori ravisti hetken ja sitten tasaantui,
Moottorin käyntiääntä verratessa kaverilla on paljon matalempi ja mun E39:ssä taas korkeampi, terävämpi , miten sitä nyt kuvailis.
Tarkotus ois ny jossai vaihees kevättä kunhan ois rahaa ni ostella öljyjä sen verran että vois ottaa vanhat pois ja pyöritellä puhtaita öljyjä vaikkapa viikon verran jonka jälkeen ottas nekin pois ja uudet puhtaat tilalle. Mitä mieltä olisitte kyseisestä toimenpiteestä? onko hyötyä vai rahanhaaskausta.
Ja mitä öljyä suosittelette.
Ja mitä muita remontteja koneelle voin joutua tekemään?. Ainii ja ajaminen on jostain syystä muuttunut 1 ja 2 vaihteella kengurumaiseksi. taino lähtö
jos lähtee reilulla kaasulla kengurua ei tapahdu,
tai jos nostaa kytkintä _hitaasti_ niin ei kenguroi,. mutta jos nostaa normaalilla tavalla niin kenguru loikkaa parin loikan verran.
Evotan varmaan mutta ei tuota muilla autoilla tule : F.
Ainiin ja masiina tuntuis syövän jäähdytysnestettä aikalailla. En oo tarkkaa laskelmaa pitäny mutta jonneki sitä tuntuu häviivän kun paisuntasäiliö ei pysy lähelläkä puoliväliä.
JAJA ilmastointikin tuntuisi kusevan. EI tullut kylmää vaikka tuossa yksi päivä aurinko porotti auton sisälle ja koetin pitää ilmastointia päällä ( flekti edessä ei toimi, on jo tiedossa ja AUC sensori antaa virhettä)
Mistähän tuota AUC sensoria pitäisi alkaa etsimään ja paljon mahtaa hintaa olla?
Puuh. Kiitos jo valmiiksi
Tuossa kaverin kanssa ihmeteltiin E39:n ja E36:n moottoreita, taitaa olla meillä samat. Elikkäs 523i ja vuosi oli mulla 97.
Eli ihmeteltiin tulppien värejä, omat availin ja ihmettelin et mitähä pirua täällä öljyä tekee, öljyä oli tulppien kierteissä ja prikan alla, samoin puolien alla oli hiukan öljyä. woot.
Sit Öljykorkin alla oli sellasta muikean näköistä ruskeahkoa rahkaa.
Vettä moottorissa? Mitäköhän pitäs tehrä.
Ja aikasemmin olin lueskellu inpalla livedataa ja kattellu et kolme sylinderiä antaa aika hyvä roughness datoja. luokkaa 300-500
tietty kun polkas kaasua niin kaikissa vaihteli nuo arvot.
Ainiin tulppiin palatakseni kaverilla näytti sopivan ruskeilta tulpat. Itselläni siinä öljyssä ja muuten tulppa oli mustassa noessa. pyyhkäsemälä kyllä lähti.
Itsellä oli myös kaikki tulpat löysällä. helposti lähti pyörimään auki. Kiinni laiton jälkeen kiristin hyvin. Käynnistyksen jälkeen moottori ravisti hetken ja sitten tasaantui,
Moottorin käyntiääntä verratessa kaverilla on paljon matalempi ja mun E39:ssä taas korkeampi, terävämpi , miten sitä nyt kuvailis.
Tarkotus ois ny jossai vaihees kevättä kunhan ois rahaa ni ostella öljyjä sen verran että vois ottaa vanhat pois ja pyöritellä puhtaita öljyjä vaikkapa viikon verran jonka jälkeen ottas nekin pois ja uudet puhtaat tilalle. Mitä mieltä olisitte kyseisestä toimenpiteestä? onko hyötyä vai rahanhaaskausta.
Ja mitä öljyä suosittelette.
Ja mitä muita remontteja koneelle voin joutua tekemään?. Ainii ja ajaminen on jostain syystä muuttunut 1 ja 2 vaihteella kengurumaiseksi. taino lähtö
jos lähtee reilulla kaasulla kengurua ei tapahdu,
tai jos nostaa kytkintä _hitaasti_ niin ei kenguroi,. mutta jos nostaa normaalilla tavalla niin kenguru loikkaa parin loikan verran.
Evotan varmaan mutta ei tuota muilla autoilla tule : F.
Ainiin ja masiina tuntuis syövän jäähdytysnestettä aikalailla. En oo tarkkaa laskelmaa pitäny mutta jonneki sitä tuntuu häviivän kun paisuntasäiliö ei pysy lähelläkä puoliväliä.
JAJA ilmastointikin tuntuisi kusevan. EI tullut kylmää vaikka tuossa yksi päivä aurinko porotti auton sisälle ja koetin pitää ilmastointia päällä ( flekti edessä ei toimi, on jo tiedossa ja AUC sensori antaa virhettä)
Mistähän tuota AUC sensoria pitäisi alkaa etsimään ja paljon mahtaa hintaa olla?
Puuh. Kiitos jo valmiiksi
Comment