Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 4/98 528 Touring Abs-ongelmaa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anakistus
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 2
    • Oulu

E39 4/98 528 Touring Abs-ongelmaa

Elikkä, mulla oli tuota abs-ongelmaa jo muutama vuosi takaperin enkä ole autoa kolmeen vuoteen katsastanut ihan vaan siitä syystä etten ole autoa tarvinnut.

Olen vaihtanu vas. takakulmaan uuden laakerin (Topran) sekä kolmeen kulmaan (takaoik.,molemmat etuset) uudet Abs-anturit. Takavasen on alkup. Wetteriltä Oulusta, kaks edessä on sitte tarviketorilta ja motonetistä.

Käytin autoani penkissä ennen tätä motonetin anturin asennusta ja muut kolme pyörää näyttivät että anturit toimii paitsi tässä yhdessä. Nyt kuitenki kaikissa pyörissä on toimivat(!) anturit mutta kun peruutan kävelyvauhtia ja polkaisen jarrupoljinta niin alkaa se abs:n jurina, sama homma eteenpäin. Kun ajan vajaa 100m niin syttyy abs:n merkkivalot eikä sammu jos auton sammuttaa ja käynnistää samantien uudelleen vaan auto pitää olla paikoillaan sammuksissa useampi sekunti.

Kiihdyttäessäkin auto yrittää jarruttaa menoa abs:n "toimiessa".

Käytin autoa eilen töpselin nokassa ja vikakoodi oli seuraavanlainen: 24 Pulse Gears.

Johtuukohan tämä nyt siitä tarvikelaakerista vai siitä viimeisestä anturista? Eli antaako se tuota vikakoodia pelkästään pyörää pyörittämällä vai vasta ku se pääsee vertaamaan nopeutta muihin pyöriin ts. kun kaikki abs-anturit toimivat?

Wetterillä orkkislaakereita ei ole varastossa ja katsastus on pe Ikävää vaan ettei se laite kertonu että millä pyörällä tuo vika on.

EDiT: Nii ja ihan vissiin oleellinen tieto on että mulla oikean takap. laakerin jurisee
    Last edited by Anakistus; 05-05-2010, 11:01. Reason: Puutteellinen viandokumentointi
  • Anakistus
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 2
    • Oulu

siis lähinnä haluaisin tietää että jos se laskee sen hammastuksen väärin tuolla vasemmalla takana nii oireilisko se niin että mittari lopettais toimimasta vai tuleeko tuo oire vain jos anturi on siellä vas. takana täysin sökö?

Comment

• V-Power
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1333
      • Varsinais-Suomi

Originally posted by Anakistus View Post
      siis lähinnä haluaisin tietää että jos se laskee sen hammastuksen väärin tuolla vasemmalla takana nii oireilisko se niin että mittari lopettais toimimasta vai tuleeko tuo oire vain jos anturi on siellä vas. takana täysin sökö?
      Kyllä se voi tuota aiheuttaa. Mulla oli samankaltainen vika, ettei meinannut saada autoa kiihdytettyä motari nopeuteen rampilla, kun absit pisti hanttiin niin pirusti. ABS-valo ja luistonestovalo, kun syttyi niin auto toimi normaalisti. Anturin vaihdolla kaikki oireilut poistuivat. Motonetin antureissa on ilmennyt vikoja!
      E36 95 316i Sedan
      E39 97 540i Touring
      E46 99 320Ci Coupe
      E53 01 X5 4,4 V8
      E65 05 730d
      F10 11 523i Sedan
      F90 08 320i Sedan

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰