Elikkä, mulla oli tuota abs-ongelmaa jo muutama vuosi takaperin enkä ole autoa kolmeen vuoteen katsastanut ihan vaan siitä syystä etten ole autoa tarvinnut.
Olen vaihtanu vas. takakulmaan uuden laakerin (Topran) sekä kolmeen kulmaan (takaoik.,molemmat etuset) uudet Abs-anturit. Takavasen on alkup. Wetteriltä Oulusta, kaks edessä on sitte tarviketorilta ja motonetistä.
Käytin autoani penkissä ennen tätä motonetin anturin asennusta ja muut kolme pyörää näyttivät että anturit toimii paitsi tässä yhdessä. Nyt kuitenki kaikissa pyörissä on toimivat(!) anturit mutta kun peruutan kävelyvauhtia ja polkaisen jarrupoljinta niin alkaa se abs:n jurina, sama homma eteenpäin. Kun ajan vajaa 100m niin syttyy abs:n merkkivalot eikä sammu jos auton sammuttaa ja käynnistää samantien uudelleen vaan auto pitää olla paikoillaan sammuksissa useampi sekunti.
Kiihdyttäessäkin auto yrittää jarruttaa menoa abs:n "toimiessa".
Käytin autoa eilen töpselin nokassa ja vikakoodi oli seuraavanlainen: 24 Pulse Gears.
Johtuukohan tämä nyt siitä tarvikelaakerista vai siitä viimeisestä anturista? Eli antaako se tuota vikakoodia pelkästään pyörää pyörittämällä vai vasta ku se pääsee vertaamaan nopeutta muihin pyöriin ts. kun kaikki abs-anturit toimivat?
Wetterillä orkkislaakereita ei ole varastossa ja katsastus on pe
Ikävää vaan ettei se laite kertonu että millä pyörällä tuo vika on.
EDiT: Nii ja ihan vissiin oleellinen tieto on että mulla oikean takap. laakerin jurisee
Olen vaihtanu vas. takakulmaan uuden laakerin (Topran) sekä kolmeen kulmaan (takaoik.,molemmat etuset) uudet Abs-anturit. Takavasen on alkup. Wetteriltä Oulusta, kaks edessä on sitte tarviketorilta ja motonetistä.
Käytin autoani penkissä ennen tätä motonetin anturin asennusta ja muut kolme pyörää näyttivät että anturit toimii paitsi tässä yhdessä. Nyt kuitenki kaikissa pyörissä on toimivat(!) anturit mutta kun peruutan kävelyvauhtia ja polkaisen jarrupoljinta niin alkaa se abs:n jurina, sama homma eteenpäin. Kun ajan vajaa 100m niin syttyy abs:n merkkivalot eikä sammu jos auton sammuttaa ja käynnistää samantien uudelleen vaan auto pitää olla paikoillaan sammuksissa useampi sekunti.
Kiihdyttäessäkin auto yrittää jarruttaa menoa abs:n "toimiessa".
Käytin autoa eilen töpselin nokassa ja vikakoodi oli seuraavanlainen: 24 Pulse Gears.
Johtuukohan tämä nyt siitä tarvikelaakerista vai siitä viimeisestä anturista? Eli antaako se tuota vikakoodia pelkästään pyörää pyörittämällä vai vasta ku se pääsee vertaamaan nopeutta muihin pyöriin ts. kun kaikki abs-anturit toimivat?
Wetterillä orkkislaakereita ei ole varastossa ja katsastus on pe

EDiT: Nii ja ihan vissiin oleellinen tieto on että mulla oikean takap. laakerin jurisee

Comment